|
För alla technoheads - Hertz @ Playitnow.Radio
|
View this Thread in Original format
| zamson |
Tja alla, postar inte så mycket här längre - antar att det har med att mitt intresse för trance svalnade och att housedjävulen har gjort ett litet besök.
Några kanske vet att jag kör en websida som heter Playitnow.net. Tänkte tipsa om att vi har ett riktigt grymt Techno set liggandes just nu från ingen mindre än Hertz aka Pierre Jerksten. Detta set kommer aldrig läggas ut för download så lyssna medans det går ! :)
http://www.playitnow.net/pages/0503hertz_index.php |
|
|
| Gate 42 |
| Skulle gärna lyssna men streamen fryser efter 10 sekunder, varje gång jag testar. Varför slutade ni med de fina winamp streamsen ni hade förrut? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Lyssnar just nu... funkar fint för mig med streamen :)
[edit]
Fan låten som börjar 23.40... ljudet i den... fan tror jag har orginalet till den här hemam nånstans... typ från början av 90-talet... eller nåt sånt :)
Eller är det från min hardhouse skiva från 95... fan måste kolla upp de här...
[edit2] Runt 35.00 är en till gammal som nån gjort nån slags remake av, också från den hardhouse skivan jag nämnde innan :) |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Skulle gärna lyssna men streamen fryser efter 10 sekunder, varje gång jag testar. Varför slutade ni med de fina winamp streamsen ni hade förrut? |
vi ska börja med mp3 streams snart igenistället för wma... och då hoppas det här problemet är borta .. |
|
|
| Smekbar |
| tack för tipset, det var en asskön mixsession :) |
|
|
| Gate 42 |
Fick det att funka lite halvt sen. Fick öppna stremen i Media Player. Laggade lite men inte så jätte farligt, förrens till slutet då jag blev tvungen att stänga ner..
I alla fall, grym mix. Skulle inte gnälla om jag fick se Hertz spela på något golv inom en snar framtid :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Gate 42
I alla fall, grym mix. Skulle inte gnälla om jag fick se Hertz spela på något golv inom en snar framtid :) |
Han lirar på Dance Valley i sommar :) Hoppas Monday Bar bokar honom till något event inom kort...hade blivit blöt i byxan av ett b2b set med beyer & jerksten... |
|
|
| keddo |
<3 techno
fett nice set.
| quote: |
Fan låten som börjar 23.40... ljudet i den... fan tror jag har orginalet till den här hemam nånstans... typ från början av 90-talet... eller nåt sånt
Eller är det från min hardhouse skiva från 95... fan måste kolla upp de här...
|
Joey beltram - flash heter den,
tror han släppte den 90 typ.
"I remember hearing this on a friends tape way back.Nearly soiled my strides.Seeing the reaction in the clubs when it first got played was unforgetable. people were actually scared by its pure evil presence.
This is one of the seminal Techno tracks it changed the face of Techno taking it from Detroit to Germany where the european Techno scene was already starting to get that harder more agressive edge. Energy Flash just ignited producers to create bigger/better/harder Techno with every release just to try to catch up with it.
One funny side note about this record. People used to argue if this was the 1st song to say "ecstacy" in it. Its a great song with a low filtered flowing bassline that seems like its pitchbended in the sequence. Also has a great TR-909 hihats that are slightly distorted so they blend (a trick alot of early plus 8 records use too). Another piece of trivia about Beltram: He owns a Waldorf Wave synthesizer which is about $10,000. Look up a photo of the Waldorf Wave online and you will be amazed at how cool it looks!"
Googlade lite :thepirate |
|
|
| Laszlo |
| Någon som kan och vill rippa??? :) |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Någon som kan och vill rippa??? :) |
jasså du ;) |
|
|
| Laszlo |
| Det här settet är grymt skönt...har säkert lyssnat på det 7-8 gånger...otroligt drivande från början till slut...vi vill ha mer Hertz!!! |
|
|
|
|