return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Industri hall (pg. 2)
View this Thread in Original format
Gaby
Stora namn lockar ;) men jag vet inte ifall man kan få hit nån... men man förlorar inget på att kontakta och kolla...
reveal
jag är nöjd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer :D
x-dream
quote:
Originally posted by reveal
jag är nöjd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer :D

Ojdå....Det kan ju bli lite svårt....

En perfekt line-up för en kväll vore

Börja lite lugnt med...

Tiesto
Corsten
Buuren
Gielen

Sen går vi på lite hårdare

Marco V
Fergie

Avslutar med...

Sven vath
Michel de hey

Då är min kväll räddad....
KroTrance
men ifall man skull få hit nån stor deck controller (gillar att kalla ett olika ;) ) så skulle de locka himla många, som i sin tur skulle täcka kostnaderna, dessutom behöver man inte varenda känd DJ... Utan man kan ju ta nån bra från alla TA's och låta en spinna oxå... Men det skulle nog jämna ut sig, ekonomiskt sett.
Ravesquad
quote:
Originally posted by KroTrance
Men det skulle nog jämna ut sig, ekonomiskt sett.

det tror jag me. nån tog ju hit tiesto förra året och det gick nog bra...var ju knökfullt..

nån som fått reda på nått än?
Vitryss
Det finns juh redan sådana här fester...kallas brytafester, kanske inte såååå lagligt, ;)

Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist på annat så funkar det väl
Gaby
quote:
Originally posted by Vitryss
Det finns juh redan sådana här fester...kallas brytafester, kanske inte såååå lagligt, ;)

Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist på annat så funkar det väl

Varför ha brytarfest? Jag menar det har man för att kunna knarka i fred! Nu är vi väl ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det?
Ravesquad
quote:
Originally posted by Gaby

Varför ha brytarfest? Jag menar det har man för att kunna knarka i fred! Nu är vi väl ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det?

Helt korrekt Gaby. Inga brytarfester, bara feta djs och fet stor fest:)
Vitryss
Jo visst, det skulle vara häftigt med Armin och Dyk i en stor lokal här i Sverige, och jag kanske är pessimistisk när jag säger att det aldrig kommer hända, inte inom den närmaste framtaiden iaf.

SÅ mycket folk LYSSNAR inte på trance i Sverige, det är mest mainstream e som folk vill höra här. Det i kombination med att Sverige är ett av världens största pop/rock producent gör att det inte är någon efterfrågan på trance/techno/goa i Sverige.

Visst, det finns en del stolta (TAs! :) ) trance människor här men de är inte direkt i majoritet.

I England och på kontinenten har dans musik varit större mycket längre.
I Holland är trance mainstream, i England lär det vara det snart.

Så vi lär få vänta minst 5-10 år innan något riktigt stort, a lá Dancevalley och Gatecrasher händer i vårt lilla avlånga land.

Usch, vad pessimistisk jag är....dålig helg, :(
SteveTranz4ever
Jag skulle faktiskt inte vilja att trance någonsin blev mainstream, på nåt sätt så gillar jag inte mainstream, det får räcka med den skit som är på NRJ och liknande kanaler, (själv lyssnar jag mest på P3 på jobbet)
Allt mainstream blir såtöntigt hypat på nåt sätt.
Det finns många trance älskare i detta land och skulle man få hit nån som PvD så är jag säker på att hanskulle kunna fylla dom flesta lokaler som finns.
Nu vet jag inget om hur stort trance är i Finland men PvD var där för ett halv år sen å lira på nåt ställe, vilket jag fick reda på två dagar senare, annars hade man ju tagit båten över.
Hände en liknande sak för ett år sen då jag var på Ayia Napa , en kompis kom hem till hotellet klockan 6 å var helt lyrisk, trance kallas det för. Han hade av en händelse trillat in på en stor klubb där Paul Oakenfold lira, fan fan fan att man missa det....

vi ses...

SWE_TRANCE
PvD var väl på Labyrint i Finland... länk:www.labyrinth.fi
Paul Okenfold var på The Castle i Ayia Napa...

Tror faktiskt också att det är fler människor i sverige som lyssnar på trance än vad man "tror"...

Problemet är att "vi" inte har någonstans att träffas...
Alla sitter hemma och diggar, finns juh ingen klubb (vad jag vet) som är känd och kör varje helg..!? huh

Damn, får bli att emigrera till Holland, ELLER så får "vi" ta tag i detta..! :whip:
x-dream
Det är nog det enda riktiga att göra om man ska ha tillgång till bra klubbar....

Vi har ju inga direkt stor events heller....Fan det skulle ju kunna vara något liknande som innercity med mera....
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement