return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Samir A. slaat fotograaf neer bij vrijlating
View this Thread in Original format
Remy D
NIEUWEGEIN - De 18-jarige Samir A. heeft woensdag na zijn vrijlating uit de gevangenis een freelance fotograaf van De Telegraaf tegen de grond geslagen. A. werd buiten de poorten van het huis van bewaring opgewacht door een aantal journalisten.

Samir A. werd eerder op de dag door de rechtbank in Rotterdam vrijgesproken voor het beramen van terreuraanslagen in Nederland. Hij verliet rond 17.20 uur het huis van bewaring in Nieuwegein, waar hij in voorarrest zat. daarbij liet hij zich door bekenden begeleiden naar een rode bestelbus, waarin twee vrouwen zaten. Zowel A. als zijn begeleiders moesten niets hebben van de persbelangstelling. Geprobeerd werd A. af te schermen met behulp van een vuilniszak.

A. duwde direct een cameraman weg en sloeg even later de Telegraaf-fotograaf tegen de grond. Deze wil hiervan aangifte doen. Hij liep met A. mee het parkeerterrein van het huis van bewaring op. De fotojournalist: "Hij schold en riep: 'Rot op, moet je een klap voor je kop?', waarop ik zei: 'Dat moet je doen'. Voor ik het wist lag ik op de grond." De fotograaf zegt dat ook één van A's vrienden hem nog een klap of schop gaf. Van lichamelijke gevolgen van de klappen zegt hij nog geen last te hebben gehad.

Echt te triest voor woorden dit!!!! :whip: :whip: :mad: :mad:
Freezel
Dat die gast uberhaupt is vrijgesproken :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: En ook nog eens in mijn hometown in voorarrest zat :D
BaRTeZ
ja, ze zouden hem nu moeten oppakken voor openbare geweldpleging. Stond een serie van drie foto's in De Gelderlander vandaag, wat een debiel :whip:

(sowieso al ongelooflijk dat ie vrijgesproken is...)
TranceZoner

Het allerergste vind ik zelf dat deze gast, die gewoon lid is van de Hoffstadt-groep, vrijgesproken wordt. Dat heeft dus te maken met het feit dat er niet genoeg bewezen kon worden. Wie weet wat deze gast allemaal thuis zit te beramen. Dit was toch die zelfde gast die ook een aanslag beraamde op de Tweede Kamer en op de kernreactor in Borssele...?

Wie weet wat deze mongool allemaal van plan is.... :mad:
Matthijs
quote:
Originally posted by TranceZoner
Dit was toch die zelfde gast die ook een aanslag beraamde op de Tweede Kamer en op de kernreactor in Borssele...?

Ja, en daarnaast ook nog eens op Schiphol. Echt frustrerend dat ze zo iemand niet achter de tralies kunnen krijgen, terwijl iedereen weet dat hij aanslagen wilde plegen. Hoeveel bewijsmateriaal moet je in dit land wel niet hebben?? Het komt er gewoon op neer dat hij pas veroordeeld kan worden als hij echt een aanslag heeft gepleegd, en dan ben je dus te laat.
SnuggLe
Het is overigens gewoon 'Hofstadgroep' hoor, dus geen stadt of hoff. Hof als in "Den Haag" (Den Haag is de Hofstad), en dus niets buitenlands aan.

Maar verder: tsja...apart. Kijk, kan me wel voorstellen hoor, dat je geen irritante fotografen bij je wil hebben. Maar dat hij vrij is gesproken is wel raar.
Ding Chavez
quote:
Originally posted by Matthijs
Het komt er gewoon op neer dat hij pas veroordeeld kan worden als hij echt een aanslag heeft gepleegd, en dan ben je dus te laat.

Als je hem net weet te pakken als hij bezig is de aanslag te plegen is dat ook voldoende bewijs...

Van de andere kant is het natuurlijk ook wel zo dat het misschien doorslaat en de politie mensen "preventief" mag gaan oppakken omdat ze het idee hebben dat iemand een aanslag aan het beramen is. Een beetje het guantanamo bay idee.

Maar het blijft een raar verhaal dat hij vrijgelaten is. Van wat ik gehoord heb lag er genoeg bij hem thuis om te veroordelen. De springstof was bv niet voldoende bewijs omdat er een ontsteking miste, tja...
Storyteller
Laat em vooral zo door gaan... meneer doet aangifte en samir heeft een (langer) strafblad. GOED BEZIG SAMIR!
Storyteller
*whoops*
MennoB
Ja snap ook niet dat ze hem hebben vrijgelaten, wie weet wat hij nu alweer van plan is en misschien wel uit gaat voeren! :( :whip:

DJ_Siesta
moest wel lachen vanochtend op slamfm, een of andere computer bij de NS was vanochtend kapot ofzo, en die samir A was 1 dag vrij, en gelijk de ns in de stress , samir a zou dt dus hebben gedaan (had ie ook tekeningen van:D), haha:)

anyways weg met dat gast, foute lui deze mensne
robin
Die hele term hofstadgroep is zeker ook weer zo'n media verzinsel of niet? Daar word ik ook scheitziek van hoor, stelletje aasgieren.

OT, belachelijk dat mensen, waarvan openenlijk bekent is dit soort plannen te hebben, zoals samir azzouz gewoon weer de straat op getrapt worden.

(GeenStijl)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement