return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Lonsdale, Extreem-rechts, gabber??
View this Thread in Original format
SnuggLe
Oke, tijd voor weer eens een leuke discussie (voor zover dat kan hier :p ;)):

Lonsdale, gabbermuziek en extreem rechts. Een onderwerp dat eigenlijk uit den treure is besproken overal, maar toch. Gisteren was Premtime op televisie over dat onderwerp, naar aanleiding van die rellen in Venray.

In Premtime gingen ze op zoek naar de ‘organisatiegraad’ van dat soort mensen, en hun binding met politieke partijen. Gelukkig zijn de meesten van hen ook echt te DOM (ja echt te DOM) om zoiets te doen/begrijpen. Niet normaal. Kijk: hij zat op buitenlanders te zeiken, op alles en iedereen, maar hij werkte wel bij een buitenlander, en dat kon dan weer wel. Het is ook altijd ‘hun hun hun’ (niet eens zij, maar hun, Nederlands kunnen ze niet).... zelf doen ze nooit iets verkeerd. Het zijn altijd de buitenlanders. En dan komen ze met de cliches van “Ja zij moeten zich aanpassen” en de gouwe ouwe “zij komen altijd met 20 man”. Ik snap er echt niets van. Die mensen sporen gewoon echt helemaal niet.

En toevallig de twee ‘gekste’ mensen, de twee diehards, die hadden een gebroken thuissituatie. Van beide jongens was er geen vaderfiguur... De een kon niet eens normaal stilzittten, volgensmij had hij meer drugs gebruikt dan heel colombia in een jaar exporteert.

De link met gabber was er natuurlijk ook weer. En dan kan iedereen nog steeds zo hard roepen dat ook die link er niet is, maar waarom zijn het dan wel altijd gabbers die met extreemrechts in verbinding worden gebracht, en gabbers die lonsdale aanhebben? Maar wat ik dan nog steeds apart vind, is dat Lonsdale nou zo wordt geassocieerd met extreem-rechts etc, en iedereen zegt van “Nah...das niet waar” et cetera. Maar als dat niet waar is, dan wil je toch niet meer in die kleding lopen???? (Als gabber zijnde bedoel ik dan) Als de discussie oplaaid, gaan alleen maar MEER mensen met Lonsdale lopen? Kom op, dan begrijp je het toch ook helemaal niet. En maar zeggen van ‘we hebben niets tegen buitenlanders’ en ‘het heeft er niets mee te maken’. Volgensmij is het gewoon nog afzetten tegen alles en iedereen.

Nou, my 2 cents.... hoe denken jullie erover? Is Lonsdale etc nou speciaal iets van een lagere klasse of iets dergelijks? Hoe komt dit nou allemaal?

ps. Leuke poll op PF: hoogst genoten opleiding. Check maar eens :) Ze zouden daar een kruistabel van moeten maken met de muzieksmaak :D
magrec
Ik heb het gezien op premtime ja.
Die ene kerel heeft echt teveel dope gebruikt haha die kop alleen al. Maar goed die jongen is psychisch gewoon niet in orde (al dan niet door thuissituatie of drugsgebruik)

Ik zie trouwens op mijn school HBO in het oosten van het land (waar toch aardig wat lonsdalers zitten)
vrijwel geen personen die lonsdale dragen maar op het roc (mbo) naast mijn school is dat wel weer anders...
TranceFool
Een tijd geleden had Lonsdale volgens mij voor veel mensen nog niks met extreem rechts te maken. Maar sinds de media zich ermee is gaan bemoeien is al snel het nieuwe woord ´lonsdale-jeugd´ ontstaan. De media heeft het beeld gegeven dat mensen die Lonsdale dragen extreem-rechts zijn. Het is wat krom, maar als je nu dus met Lonsdale gaat lopen provoceer je wel en straal je bepaalde rechtse gedachten uit, aangezien dit beeld inmiddels algemeen bekend is (ook al heeft de media daar grotendeels voor gezorgd)
Ding Chavez
Ik heb gisteren ook een stukje zitten kijken. Wat ik me dan altijd afvraag, hoe ziet het er hier over 20 jaar uit? Komt verstand met de jaren?? Ik hoop altijd maar dat het voor het grootste deel meelopers zijn die uiteindelijk wel inzien waar ze mee bezig zijn.
TranceZoner
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik heb gisteren ook een stukje zitten kijken. Wat ik me dan altijd afvraag, hoe ziet het er hier over 20 jaar uit? Komt verstand met de jaren?? Ik hoop altijd maar dat het voor het grootste deel meelopers zijn die uiteindelijk wel inzien waar ze mee bezig zijn.


Dat heb ik me ook weleens afgevraagd ja... Ok de vergelijking is niet helemaal goed, maar zo is het vaak ook het geval dat (het grootste deel anyway) voetbalvandalen op een bepaalde leeftijd toch rustiger aan gaan doen/er helemaal mee kappen. Of dit nou een verstandelijk besluit is geweest of dat het het resultaat is van bepaalde emotionele gebeurtenissen weet ik eigenlijk niet.
SnuggLe
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik heb gisteren ook een stukje zitten kijken. Wat ik me dan altijd afvraag, hoe ziet het er hier over 20 jaar uit? Komt verstand met de jaren?? Ik hoop altijd maar dat het voor het grootste deel meelopers zijn die uiteindelijk wel inzien waar ze mee bezig zijn.


Dat hoop/denk ik eigenlijk ook ja...!
Tomaz
quote:
Originally posted by TranceFool
Een tijd geleden had Lonsdale volgens mij voor veel mensen nog niks met extreem rechts te maken. Maar sinds de media zich ermee is gaan bemoeien is al snel het nieuwe woord ´lonsdale-jeugd´ ontstaan. De media heeft het beeld gegeven dat mensen die Lonsdale dragen extreem-rechts zijn. Het is wat krom, maar als je nu dus met Lonsdale gaat lopen provoceer je wel en straal je bepaalde rechtse gedachten uit, aangezien dit beeld inmiddels algemeen bekend is (ook al heeft de media daar grotendeels voor gezorgd)

Erg vervelend ja, ik heb al jaren wat kleding van Lonsdale, maar draag 't haast nooit meer. Niet dat ik me er iets van aantrek wat anderen van me denken, maar vandaag de dag zijn sommige vooroordelen zo sterk dat ik 't gewoon niet meer leuk vind om te dragen.

Alleen tijdens 't sporten heb ik nog wel eens Lonsdale aan.
jp
Er staat een aardig artikel over de mensen achter Lonsdale in de Nieuwe Revu deze week
Opti
Lonsdale is in Italië en UK gewoon een merk als Nike en Adidas. Sterker nog, in Italië is het zelfs een hip merk nu.
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Opti
in Italië is het zelfs een hip merk nu.



als ze nou al die hardcore gasten daar heen sturen, zijn ze ook een keertje hip

:tongue3

Muppy
Naar mijn insziens is Lonsdale net zoals de aussie vroeger. Als je het hebt, dan hoor je er bij, en anders niet. Ik was vroeger geen gabber, maar wilde wel een aussie. (die ik overigens niet kreeg:mad:)

Ik denk dus vooral dat een aantal jongeren het dragen om stoer te doen tegenover hun vriendjes. En de link die dan meteen gemaakt word naar extreem-rechts; tja ik weet het niet. Vaak zijn de meesten wel extreem-rechts. Niet iedereen, maarja net zoals ze zelf doen:iedereen die het draagt word over één kam geschoren...
Raymond
Een kleine groep verpest het weer eens voor de rest en de media met hun linkse propaganda duikt er weer eens lekker bovenop. Zo wordt er een sfeer van haat en racisme gecreeerd die eigenlijk nergens voor nodig is en tevens een merk naar de verdommenis kan helpen.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement