|
Avkrminalisera MDMA (Ecstasy)
|
View this Thread in Original format
| Vitryss |
De diskuterar saken i Brittiska formuet... tyckte bara det var lite intressant hur olika inställningen till ecstasy är i England och Sverige...
Indeed Indeed... |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Vitryss
De diskuterar saken i Brittiska formuet... tyckte bara det var lite intressant hur olika inställningen till ecstasy är i England och Sverige...
Indeed Indeed... |
I England kanske där alla ändå gör det...men inte här.. Inte än iaf.. |
|
|
| SteveTranz4ever |
För mig får folk pyssla med va fan dom vill men varken jag eller mina närmaste vänner tar ens i droger (förutom alkohol som faktiskt e en drog)
Personligen tycker jag att alla droger inte ens borde finnas men...
Många påstår att dom flesta festerna och att dom fetaste ställena på Ibiza e så bra och har så bra stämming beror på alla drogerna. Är nog delvis sant. Musiken gör ju sitt också.
hur det sem står till i andra länder som England eller Holland e ju en helt annan sak, droger finns ju över allt även om det är mer eller mindre liberalt i vissa länder.
Vet många Holländare som fått höra av andra att dom har trott dom tog droger bara för dom kom från Holland, eller som när jag pratar med vänner att jag ska till Holland på stort dans party så skojjar dom lite å säger "Ska du köpa droger?"
Droga dom som vill, jag dömmer inte den som gör det, jag vet inte ens vilka dom e.
ses... |
|
|
| Aendy |
| Håhåjaja, jag behöver väl inte egentligen visa min åsikt här eftersom de flesta har koll på den ändå. Människan är en dum varelse som bör skyddas från sig själv för sitt eget bästa av lika dumma männsikor. *SUCK* |
|
|
| Gaby |
| Att käka E varje helg är inget att rekommendera... en rolig höst 2001 kan lätt bli en deppig vår 2002! |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by Gaby
Att käka E varje helg är inget att rekommendera... en rolig höst 2001 kan lätt bli en deppig vår 2002! |
Det är ju sant....Fast det är redan deppigt som det är just nu när vintern är påä gång...
Har hört att det knappras cirka 2 miljoner E per helg i England kan det stämma eller... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
För mig får folk pyssla med va fan dom vill men varken jag eller mina närmaste vänner tar ens i droger (förutom alkohol som faktiskt e en drog)
Personligen tycker jag att alla droger inte ens borde finnas men...
Många påstår att dom flesta festerna och att dom fetaste ställena på Ibiza e så bra och har så bra stämming beror på alla drogerna. Är nog delvis sant. Musiken gör ju sitt också.
hur det sem står till i andra länder som England eller Holland e ju en helt annan sak, droger finns ju över allt även om det är mer eller mindre liberalt i vissa länder.
Vet många Holländare som fått höra av andra att dom har trott dom tog droger bara för dom kom från Holland, eller som när jag pratar med vänner att jag ska till Holland på stort dans party så skojjar dom lite å säger "Ska du köpa droger?"
Droga dom som vill, jag dömmer inte den som gör det, jag vet inte ens vilka dom e.
ses... |
håller helt med...
fråga till de som är drogliberala: vad säger ni om doping inom idrott? |
|
|
| Vitryss |
Egentligen är väl mina åsikt om droger också redan känd, :rolleyes:
Men doping inom idrott...vafan, alla dopar sig juh redan. Världsrekordet på 100 meter för herrar har förbättrats med ungefär 1 sekund på mindre än tio år, SÅ fort utvecklas inte människan.
Låt dem dopa sig, lägg ner energi på annat. |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by Gaby
Att käka E varje helg är inget att rekommendera... en rolig höst 2001 kan lätt bli en deppig vår 2002! |
kan man spara så där? om jag har typ jääättee tråkigt nu på hösten, får jag kul till våren sen? vore ju rätt bra.. ska hälsa på min brorsa i norge då.. o det voire ju roligt om det besöket blir roligt..
röka trattkantarel o svart tratt svamp, e det att knarka? isf knarkar jag ibland..:cool:
PS: sorry om jag råka kanske förlöjliga denna disukssion, men jag är tvungen att veta.. DS: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Egentligen är väl mina åsikt om droger också redan känd, :rolleyes:
Men doping inom idrott...vafan, alla dopar sig juh redan. Världsrekordet på 100 meter för herrar har förbättrats med ungefär 1 sekund på mindre än tio år, SÅ fort utvecklas inte människan.
Låt dem dopa sig, lägg ner energi på annat. |
ok....... vet inte ens vad jag ska säga... anden hjälp mig |
|
|
| Aendy |
Oki, här är en radikal idé ni aldrig trodde skulla komma från mig. Släpp dopingen fri, låt idrotten förstöra sig själv. Alla sponsorer dra in pengar och all publik svika tävlingarna. Efter ett tag blir doping en oskriven regel att man inte sysslar med, trots att det är tillåtet, för att rädda den urkraft som idrott ändå innebär. För en oskriven regel bryter man inte mot, för då förlorar man all värdighet. I dopingfallen nu, är det precis som att filma, om man är duktig kommer man undan, om man åker fast säger man "går det så går det". Däremot om dopingen skulle vara tillåten men ansedd bland de tävlande som att det sysslar man inte med för då spelar man inte på lika villkor skulle man ALDRIG vilja bli ertappad med doping. Då kan man inte förklara bort sig med "går det så går det", för det är tillåtet, men inte rumsrent hos utövarna. Sug på den! Men eftersom jag lever nu, vill jag inte under min livstid se idrotten gå under för att sedan kanske efter min död återuppstå, så därför är jag för allt vad dopingkontoller och förbud heter.
| quote: | Originally posted by Vitryss
Men doping inom idrott...vafan, alla dopar sig juh redan. Världsrekordet på 100 meter för herrar har förbättrats med ungefär 1 sekund på mindre än tio år, SÅ fort utvecklas inte människan. |
Inte människan, nä. Men materialen. De banor de senaste världsrekorden är satta på är vetenskapligt utvecklade som höghastighetsbanor för sprintdistanser. Vinden ligger alltid gynnsam, gummiblandningen i banan är optimal och för att inte tala om skor m.m. Tråkigt, javisst, men bättre än doping. |
|
|
| mindshooter |
| Det där med doping suger....Lite som Aendy säger...skulle det bli lagligt så skulle alla ta det vilket skulle betyda att om du ska bli idrottsstjärna så måste du knarka...vad är det för ett samhälle...näh jag vill nog inte satsa på idrotten för då måste jag knarka....eller jag ska nog satsa på höjdhopp så får jag knarka? |
|
|
|
|