return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Slutet på klubben Basement i (Uppsala)!!
View this Thread in Original format
toka
Hej!

Blir så otroligt ledsen när jag läser detta brev av Berre och Adam som driver Uppsalas enda trance klubb. Jag ber er att läsa detta och skriva i forumet och i gästboken och klaga alla ni som känner er berörda. En eventuell namnlista diskuteras oxo:

"Maj blir antagligen bli våran sista på Gate One!!

Det kommer att bli nya ägare fr.o.m den 1:a Juni..
Då passade Basement inte in!, de kommer att ha ålder 23 & 25!!
Hiphop/rnb i källaren, hits uppe och någon schlagerbar!! KUL KUL!!,
Vi kanske kunde få köra någon veckodag ibland!,,,vaaafaaan!!!

Vi som har kämpat så jävla hårt för att få igång något helt annorlunda i i Uppsala! Musik/dans och kärleken till den som inte finns någonstans i denna stad! I 11 månader har vi slitit i en motvind som heter duga!!..Problem efter problem efter problem, med ställets personal och deras vakter! Många vet ju vad det innebär! t.o.m att våra gäster och medlemmar har haft problem!..men vi har fortsatt ändå, för att vi älskar det vi gör och musiken men framför allt för er! alla medlemmar som joinat oss!! NI ÄR JU BASEMENT!! UTAN ER VORE VI INGENTING!!
Vissa tycker man e helt dum i huvudet som varit kvar där så länge ändå!!,,Men det finns inge bättre än att se er lyckliga hos & med oss!!Stämningen går ju inte att beskriva med ord! Alltid glada leenden och aldrig något bråk!!Precis som vi vill ha det!!

MEN NU BLIR VI TYP UTSLÄNGDA!!
VART SKA VI TA VÄGEN??

MEN VI GER INTE UPP!! , Vi kommer att göra allt för att hitta något nytt ställe att vara på! men det blir ju inte det lättaste!Det är svårt att finna krögare som vågar göra något annorlunda!..
DET ÄR JU FARLIGT MED "TECHNO-MUSIK"
Men är det så att någon vet om någon lokal,ett ställe eller känner någon som kanske vet något så hör mer än gärna av er!!
Vi behöver all hjälp vi kan få!!

MEN FÖRST KOMMER VI ATT KÖRA SLUT PÅ GATE ONE!!
VARJE FREDAG NU I MAJ!
SÅ KOM FÖR F...N DIT OCH DANSA SÖNDER STÄLLET! VI BEHÖVER VERKLIGEN ER ALLA MEDLEMMAR NUUUU!! HJÄLP OSS!
KANSKE DE NYA FATTAR ATT DET ÄR DETTA DE SKA SATTSA PÅ!!

Mvh...två förkrossade och ledsna killar!! / berre & adam"

Ni kan läsa brevet här:

http://www.eleventh.se/forum/viewtopic.php?t=105

Hemsida för Basement där ni kan skriva i gästboken:

http://www.thebasement.se

Blev tvungen att sprida det här!

//toka
November
Men uuuh va trist :whip:

Tyvärr är detta ett så himla vanligt fenomen..
och folk undrar varför clubbscenen är så himla liten i Sverige :rolleyes:

Trist att bra musik ska bli så himla motarbetad :(
gurra
jävligt trist
CJ InterCity
har aldrig varit åt det hållet, men visst är det för jävligt :( det enda jag kan tillägga är, man vet aldrig hur det blir... för 2 år sedan var Malmö dött, men se som de blomstrar nu... så man vet aldrig :)
toka
Se till att skriva under på namninsamlingen för "Rädda Basement" NU!! För er alla som vill ha kvar uppsalas enda riktiga trance klubb!!

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?save_basement
anuga
Inte första gången man ser detta hända, antagligen inte sista.
:sadgreen:

Tänk om de hade vågat satsa istället, se på Ace™, Inte världens bästa, me de har lyckats klämma in sig nu.

BTW, detta var mitt 500 post, hurra för mig :)
Tyvärr blev det på en thread som skulle behöva annat.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement