return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
fiskrensning i Norge (pg. 2)
View this Thread in Original format
St_Andrew
quote:
Originally posted by mr_fisken
Jag vet inga exakta siffror men man tjänar ju uppåt 150kr timmen.
Finns gott om jobb och bostad ska enligt uppgift inte vara något större problem.
Är ju rätt populärt att tjäna pengar på detta viset, jag känner mig peppad på det nu i höst iaf:D


e val helt okay, men satsar hellre pa natt mer civiliserat jobb med lika mycket eller mycket mer betalt :D
jofawe
quote:
Originally posted by St_Andrew
e val helt okay, men satsar hellre pa natt mer civiliserat jobb med lika mycket eller mycket mer betalt :D


När jag jobbar på ackord så snittar jag 160kr i timmen ... :D

Synd att man så sällan gör det.. :whip:
mr_fisken
quote:
Originally posted by St_Andrew
e val helt okay, men satsar hellre pa natt mer civiliserat jobb med lika mycket eller mycket mer betalt :D


Fast det är svårt att hitta ett jobb iaf i Stockholm som 20åring utan någon mer utbildning än gymnasiet som ska betala 150kr och sedan kunna ge massa ob på kvällar och helger. Många som jobbar i Norge åker dit och gör det intensivt, bränner inget, bara jobbar och sedan reser för pengarna.
reveal
Såg en dokumentär om just fiskrensning i Norge, det var inget ovanligt att killarna (var bara killar i dokumentären iaf) jobbade 35-40 timmar i sträck med mycket hårt fysiskt jobb. Inget som jag hade viljat göra kan jag säga :) Men är man bara beredd på det, så är det nog ett sätt att relativt snabbt få ihop ett lager pengar :)
SWE_TRANCE
Brorsan har varit uppe och jobbat med det.
Han stannade i 2 veckor...10ggr så jobbigt som man tror tydligen.
slam-tvd
hahaha...Du kommer inte att palla en vecka!!!!!!
mr_fisken
quote:
Originally posted by slam-tvd
hahaha...Du kommer inte att palla en vecka!!!!!!


Nej, för det vet ju du så mycket om;)
slam-tvd
jamen åk till Norge så får du se då!!!!
Kvicket
quote:
Originally posted by slam-tvd
jamen åk till Norge så får du se då!!!!


HAHAHA vad är du för en pajas? :clown:
keddo
fan, kom just hem från jobbet, har jobbat från kl 3 i natt tills nu, fick bara betalt från 3-6 (alltså har jag jobbat 1.5 timma övertid för inget betalt) och jag har inte ens delat ut HÄLFTEN (jag orkade tamefan inte / får inte betalt för det) av alla tidningar jag skulle dela ut och lär få en jääävla massa skit för det imorgon. INGET jobb i ett i-land kan fan vara sämre än det jag har. Är helt inne på att ringa och säga upp mig när jag vaknar imorgon.

mr_fisken
du delar ut typ dn på morgonen?
Pjox
quote:
Originally posted by slam-tvd
hahaha...Du kommer inte att palla en vecka!!!!!!


Nice me lite trevligt folk här ;)


Jag har funderat på det där me fiskrensning i norge. Inte på nått större allvar med tanke på att det iaf är ett år tills jag kan tänkas behöva ett sånt jobb.
Men hur fixar man ett sånt jobb? Känns inte om om man slår upp nummret till alla fiskargubbar i nogre i telefonkatalogen :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement