return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Är det rätt att med lag styra vad media får säga/inte säga?
View this Thread in Original format
reveal
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,648652,00.html



Min bestämdaste uppfattning är iaf att Göran är dum i huvudet.
Jeremy H
quote:
Originally posted by reveal
Min bestämdaste uppfattning är iaf att Göran är dum i huvudet.

Jag är med dig till 100%... Försöker han få sverige att bli som nord-korea eller vad? :nervous:
CJ InterCity
Om jag nu ska gå aningen offtopic tycker jag i af att socialdemokraterna är totalt vrickade idioter, men Göran har i alla fall något i huvet... ibland :rolleyes: tänk på att när dom skriver "Persson tycker" så är det självklart inte Persson själv som tycker, han är talesman för sitt parti helt enkelt
St_Andrew
Jupp håller med, helt jävla vrickat, blev sket förbannad när jag såg det där! helt sjukt ju! Förvånade är hur okritisk DN var till den, en normalt sett liberal tidning!

Men asså, som att sverige inte redan hade svaga yttrandefrihetslagar, om detta går i land så är vi snart gämsides med nordkorea... sverige behöver en starkare grundlag, typ som den i usa!

Och sorry för min dubbelpost i klotterplanket, såg inte denna tråd...

:whip: :whip: :whip: :whip:
reveal
quote:
Originally posted by St_Andrew
Och sorry för min dubbelpost i klotterplanket, såg inte denna tråd...


Du var först :)



Jag tycker att våra fyra grundlagar ska inskränkas så lite det bara går, vad är annars nästa steg?
St_Andrew
quote:
Originally posted by reveal
Jag tycker att våra fyra grundlagar ska inskränkas så lite det bara går, vad är annars nästa steg?


Eller hur, yttrandefriheten är nog vår viktigaste rättighet, och vi måste göra allt vi kan för att försvara den! Personligen tycker jag det är ganska idiotiskt att förbjuda saker som hets mot folkgrupp oxå, man ska ha rätt till varje åsikt även fast det är en jävligt dum åsikt, inte staten som ska avgöra vilka åsikter som är rätt eller fel.

Hoppas verkligen riksdagen har mer förnuft än att dom röstar igenom nått sånt här.

Men men, verkar ju som att dom borgliga leder ganska bra för nästa val, men mycket hinner hända e ju mer än ett år kvar... men förhoppningsvis kan vi bli av med allt sånt här skit då.
Hauken
Nord Korea är lite extremt. Kina ligger dock väldigt nära. Dom utövar nämligen ganska precis denna typ av censur.

Grisen har kört vårt land i botten. Nu vill han förlora och låta dom borgliga vinna. Då kan han efter 4 år stå och peka och säga "Se så mycket sämre det blev!". Det har gjorts förr och kan göras igen.

Det håller inte för dom längre, vård, skola, omsorg är lite genomskinligt när man skurit som fan på just dom områdena.

Vad är nästa steg efter ett sånt här lagförslag? Kan man vara och pilla i yttrandefriheten och ha myndigheter som säger vad tidningar får skriva och inte kan man göra ganska mycket mer. Är det t ex ok för folkpartiet att komma med ett partiprogram som inte innehåller feminism då? Får det finnas antifeminstiska samfund? För sådant är ju diskriminerande. Kan man indirekt och direkt förbjuda nazism kan man ju förbjuda detta. Nästa steg sedan då? Förbjuda allt annat an socialdemokrati?

Och hur mycket "jämnställdhet" rör sig detta om? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,648536,00.html

Heil Persson! Eller ja, kanske mer dom som drar i trådarna bakom då.
St_Andrew
^^^ precis, det är därför man ska ha total yttrandefrihet, utan några som helst restriktioner för vad man får säga. för att det e helt sinnessjukt att staten någonsin ska bestämma vilka åsikter som är "farliga/dåliga" och vilka som är bra och innom ramen för yttrandefriheten!

REVOLT!!! :p
CJ InterCity
quote:
Originally posted by Hauken
Eller ja, kanske mer dom som drar i trådarna bakom då.

Håller 100% med på allt du skrev, men mest av allt det här ^^ Persson kan inte göra något själv, han har sitt parti "bakom" sig. Visst är han en gris men också en syndabock.
reveal
Själva Göran är den som minst av alla går att lita på. Började när han dyrt o heligt lovade inför hela svenska folket att han aldrig skulle bli statsminister. Nån vecka senare var han visst det... oj, som det kan gå.

Smeagol
aven om direkta lagar kanske inte ar ratt metod skulle jag garna se att nagot gjordes at objektifieringen av kvinnor media. Tycker faktiskt att det ar ett ganska stort problem i hela vastvarlden. Pojkarna som vaxer upp far ju helt sne kvinnobild och de stackars flickorna kanner press pa sig. Vet inte vad man kan gora at det riktigt. Uppenbarligen kan man tjana pengar pa det och det ar ju det enda som raknas idag...
St_Andrew
quote:
Originally posted by Smeagol
aven om direkta lagar kanske inte ar ratt metod skulle jag garna se att nagot gjordes at objektifieringen av kvinnor media. Tycker faktiskt att det ar ett ganska stort problem i hela vastvarlden. Pojkarna som vaxer upp far ju helt sne kvinnobild och de stackars flickorna kanner press pa sig. Vet inte vad man kan gora at det riktigt. Uppenbarligen kan man tjana pengar pa det och det ar ju det enda som raknas idag...


men om det är det folk vill ha, varför ska staten säga att folk inte ska få se det? utbilda folk istället för att dumförklara dom...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement