|
ID&T heeft plannen voor grote concertzaal Amsterdam Noord
|
View this Thread in Original format
| jp |
De voormalige NDSM-werf in Amsterdam-Noord ligt er ruig en verlaten bij, maar dat is slechts schijn. De vroegere scheepswerf, waar nog enkele oude hijskranen staan, is voorbestemd het creatieve hart van Amsterdam te worden. Niet alleen zullen dancebedrijf ID&T en mogelijk ook MTV Networks naar de locatie verhuizen, maar ID&T heeft ook plannen één van de loodsen om te bouwen tot een Music Hall.
ID&T heeft de plannen voor de concertzaal al gepresenteerd aan de gemeente en het bestuur van Mediawharf BV, zoals de oostelijke helft van het NDSM-terrein genoemd gaat worden. Een oude scheepsloods zou plaats moeten bieden aan duizenden bezoekers, ongeveer even groot als de HMH. Een veerverbinding met een hoge frequentie zal bezoekers ophalen vanachter het Amsterdamse centraal station. ID&T zal niet louter dance programmeren, maar samen met partners een breder scala aan muziek. Volgens conceptontwikkelaar Luke Bruins van Red Concepts, die samen met IMCA, Fort en BPO in het project investeren, is men niet in gesprek met Mojo.
De bedoeling is dat eind 2006 de eerste fase van Mediawharf opgeleverd gaat worden, die bestaat uit de nieuwe huisvesting van ID&T en mogelijk MTV Networks. Red Concepts zou de bouw van de concertzaal ook graag mee willen betrekken in de eerste fase. Wat betreft de tijdsplanning zal het niet aan de gemeente Amsterdam en de stadsdeelraad Noord liggen, want die juichen het vestigen van creatieve industrie toe.
ID&T heeft zich aangemeld voor vestiging in de Aarding Hal. MTV Networks heeft haar oog laten vallen op een oude timmerwerkplaats uit 1917, die verbouwd zou moeten worden tot een creatie van oude en nieuwe architectuur. MTV Networks heeft de contracten op dit moment nog niet getekend, omdat het nog steeds een locatie in Rotterdam zou overwegen. Red Concepts is nog op zoek naar andere grote mediabedrijven 'die zich op internationaal niveau begeven', die zich ook op de MediaWharf willen vestigen. In de kielzog van de grote mediabedrijven zullen andere creatieve bedrijven volgen.
Bij ID&T is directielid Sander Groet aangesteld als supervisor op het nieuwe project. In dit stadium van de plannen wil Groet echter nog niet reageren. Over vijf tot zes weken verschijnen de eerste tekeningen voor de Mediawharf op de website van het project.
:wtf: |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by jp
Mediawharf BV |
Gadverdamme.
Maar goed, dit is wel een stap dichter bij hun eigen party-eiland. Ze hoeven die troep daar alleen nog maar af te laten drijven. |
|
|
| Phortje |
| Waren hier niet ook die Awakeningsfeesten? |
|
|
| jp |
Ja die zitten in dezelfde loods.
Duncan wil dus weg uit Sloterdijk en 'zich' in Noord gaan vestigen. Op deze wijze komen de kantoren van Q-Dance en ID&T weer een stukje dichter elkaar te liggen. Met tien minuten rijden ben je er. Geen files meer voor de coentunnel. Hij kan nu nog beter alles in de gaten houden. Vanuit dat oogpunt een sterke set. Oh trouwens, de locatie van ID&T op Sloterdijk kan met grote winst worden verkocht. Die betonnen bak in Noord zullen ze wel voor een Euro van de gemeente hebben aangeschaft. Wordt die troep daar eindelijk eens aangepakt. Iedereen blij (behalve de buurtbewoners) |
|
|
| SnuggLe |
Ze hebben toch ook een gebouw richting het oude Mysteryland terrein (bij de Havens)?
Neem aan dat dit een soort HMH gaat worden. Op zich slim, als je dat zelf gaat exploiteren, maar toch wel een risico. Je moet het wel iedere keer vol zien te krijgen. Maar het past wel bij de lijn die ID&t in aan het zetten is, en wat men wil. En ik geef ze ook zeker geen ongelijk.
Toch is de housescene groot en naar mijn mening best verzadigd. Ze willen meer de pop-kant op, maar de flop met N-Joy laat zien dat nog niet iedereen daar klaar voor is. Duncan en Sander denken groot, maar ik weet niet of in dit soort tijden dat rendabel is. Ik wens ze in ieder geval succes, want nieuwe initiatieven zijn altijd welkom. |
|
|
| New Wave |
En ze gaan maar door en door en het flopt en het flopt.
ID&Flop. |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by New Wave
En ze gaan maar door en door en het flopt en het flopt.
ID&Flop. |
tja en toch rijdt duncan in een vettere auto dan jij ;) |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
tja en toch rijdt duncan in een vettere auto dan jij ;) |
En wie bepaalt dat? |
|
|
| Muppy |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
tja en toch rijdt duncan in een vettere auto dan jij ;) |
ik voel hier toch echt een hele dikke vette dis richting new wave:D :D :D |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Muppy
ik voel hier toch echt een hele dikke vette dis richting new wave:D :D :D |
neuhoor, want ik heb een betere smaak dan Duncan Stotterhijn. :p Ik ben tervreden met wat ik heb. Een duurdere auto betekend niet meteen dat je meer bent dan een ander. :) Het gaat om de bestuurder. Niet om de auto. Ookal had ik zo veel geld als die patser, dan had ik nog in een normale auto gereden. |
|
|
| nwopper |
Hmmm....zag Duncan en Sander nog op TE, ze liepen me straal voorbij met een hele entourage aan posse en drie camera's op hun snufferd......
Grappig...vooral als Duncan dan zegt 'Maar we zijn nog steeds gewoon gebleven'....:happy2:
Kan ik best om lachen.... |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by nwopper
Hmmm....zag Duncan en Sander nog op TE, ze liepen me straal voorbij met een hele entourage aan posse en drie camera's op hun snufferd......
Grappig...vooral als Duncan dan zegt 'Maar we zijn nog steeds gewoon gebleven'....:happy2:
Kan ik best om lachen.... |
Moeten ze iedereen dan een handje komen geven ofzo? |
|
|
|
|