|
Skydda utrustning?
|
View this Thread in Original format
| Jeremy H |
För alla er som har massa dyr musikutrustning hemma eller så.. Hur skyddar ni utrustningen när folk börjar vingla hemma hos er med ett glas öl i handen en fredagkväll?
Ska jag använda stort vattenavvisande "lakan" av nåt slag att lägga på min DJ-utrustning? Eller finns det någon lite snyggare lösning? :conf:
Bor i en liten etta, så prylarna är i rummet där alla är hur jag än gör :)
Vill gärna slippa en olycka ā-la-Laszlo hemma ;)
Tacksam för svar :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Vill gärna slippa en olycka ā-la-Laszlo hemma ;) |
haha :)
hemma har jag inte haft några problem med att folk vinglar omkring och spiller öl (peppar peppar)...när det väl är folk här så känner man ju alla, och de vet ju att utrustningen är pissdyr - dessutom är de väl medvetna om att det bara är att hosta upp pengarna utifall något skulle hända - det är ju bara sunt förnuft...är du jättenojig så är väl plastschynke över grejerna en lösning - däremot inte så snyggt kanske... |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Laszlo
haha :)
hemma har jag inte haft några problem med att folk vinglar omkring och spiller öl (peppar peppar)...när det väl är folk här så känner man ju alla, och de vet ju att utrustningen är pissdyr - dessutom är de väl medvetna om att det bara är att hosta upp pengarna utifall något skulle hända - det är ju bara sunt förnuft...är du jättenojig så är väl plastschynke över grejerna en lösning - däremot inte så snyggt kanske... |
Jo, precis :) Men olyckor händer trots allt.. och det är inte jättekul att ev. be någon om pengar heller..
Plastskynke är det enda jag kommit på oxå.. men det är, som sagt, inte jättesnyggt direkt :p
Har någon kommit på någon annan lösning vore det kul att höra få höra den! :) |
|
|
| Laszlo |
| Annars har ju www.starfelt.se en massa schyssta casar med avtagbara lock till så gott som all utrustning....när det kommer en massa drägg så är det bara att slänga på locket...fast jag tycker inte det ser snyggt ut att ha spelarna ståendes i case hemma...så frågan är om skönhet i detta fall går före säkerhet eller inte :) |
|
|
| reveal |
Spelar roll om ett skynke inte är så snyggt? Det lär ju vara det bästa mot spill å sånt, och säkerhet borde gå före snygghet? Du behöver ju bara använda det när det behövs så att säga, måste ju inte ligga på alltid :)
Men men, jag har inga spelare själv hemma, så detta är ju bara mina funderingar :) |
|
|
| mr_fisken |
Finns en butik på götgatsbacken i stockholm som enbart säljer vaxtyger.
Lösa bitar, väskor, typ gardiner, underlägg tja allt möjligt.. är en ganska trendig butik och dom har hur många mönster som helst.
Tror nog du kan hitta något rätt snyggt där iaf, sen är ju vax bra mot typ vätska o sånt, lär ju inte tränga igenom. |
|
|
|
|