|
Evolutie....of nie?
|
View this Thread in Original format
| Cosmic |
Na de discussie de laatste weken omtrent evolutie/ID e.d. even een poll om te kijken hoe mensen er hier over denken.
Ikzelf ga voor het creationisme, al geloof ik wel in micro-evolutie. Macro-evolutie (dus 1 soort uit een ander soort) gaat er bij mij niet in. |
|
|
| Phortje |
| wat heb jij gerookt? :o :toothless |
|
|
| magrec |
creationisme is niet mijn theorie dan zou ik eerder neigen naar intelligent design hoewel ik daar ook mijn bedenkingen over heb (beetje ala het matrix verhaal).
Evolutietheorie is de meest logische theorie in mijn ogen hoewel ik daar ook twijfels over heb :D Sommige dingen zijn zo complex op deze wereld (neem onze eigen cel structuur)is dat wel echt ontstaan door de evolutie ;)
Ik vind het wel grappig om er over na te denken maar heel serieus ben ik er ook niet mee bezig. Je hebt nu ook zo'n film. What the beep do we know. Over kwantummechanika enzo. |
|
|
| Little Theseus |
Tis iig duidelijk waar de evolutie is ons heen heeft gebracht
 |
|
|
| Teknikol |
| kan iemand uitleggen wat creationisme en intelligent design is? |
|
|
| eXos |
| quote: | Originally posted by Cosmic
Ikzelf ga voor het creationisme |
Dus je geloofd nog heilig in God?
Ik dus helemaal niet. De bijbel is een verhaal geschreven veel later dan de gebeurtenissen plaats vonden. Mond op mond reclame heet dat :) 20.000x een verhaal vertellen leidt tot hele andere verhalen...
Vertel maar eens op school dat je een meisje gekust hebt. Tweee dgn later is t verhaal zo dat je d'r ook genomen hebt in alle gaten!
:clown: |
|
|
| eXos |
| quote: | Originally posted by Teknikol
kan iemand uitleggen wat creationisme? |
Creationisme:
 |
|
|
| Phortje |
Evolutie.
Creationisme en Intelligent Design zijn er beiden op gebaseerd dat een "hogere macht" de mens heeft gemaakt / ontworpen.
Ik geloof echter niet in een hogere macht en ik denk dat evolutie wel degelijk mogelijk is. Hoe klein de kans ook is, het heelal is waanzinnig groot... |
|
|
| moogwai |
| Evolutie! Als je logisch nadenkt is dit gewoon het meest logisch. Intelligent design is ook interessant, maar daar weet ik verder veel te weinig over :) |
|
|
|
|