return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Norway

Pages: 1 [2] 3 
Litt eldre trance CD'er (pg. 2)
View this Thread in Original format
Ariah
er in trance we trust verdt å samle på? han ene kameraten min har alle sammen liggende etter broren sin som flytta til usa. husker at lars holte og stigma sto bak hver sin, husker ikke de andre (var på fest). husker også at jeg så ian van dahl i tracklista, er de bare cheese el? :o

jeg kunne i hvertfall kjøpe de billig av han
djchem
quote:
Originally posted by Ariah
er in trance we trust verdt å samle på? han ene kameraten min har alle sammen liggende etter broren sin som flytta til usa.


Ja, spesielt 1 og 2. 3'ern er midt på treet, mer cheese/hitfaktor.. 1'ern og 2'ern stammer fra den tiden trance fortsatt var laget for dansegulvet :) Essensielle trekk ved trancen som forsvant rundt releasen av de skivene. Er så ekte feel på sporvalget.. Mye fete b-sider og heller obskure utgivelser. 1'ern ble miksa av Misja Helsloot, 2'ern av Stigma.. Skal vi tror ryktene så bestemte Tïesto mesteparten av innholdet på den tiden også. Var riktignok ikke noe problem, for på den tiden drev han fortsatt med kul musikk.


Itwt001-002
Forbidden paradise 7/8
Freedom skivene er også kule..
Nesten keen på å ta med Innercity 99, men de låtene har du nok hørt endel ganger før :)


Utenom det nederlandske så var det mange flere tyske trancekompilasjoner på den tiden. Synes tracklistene på serier som Trancemaster/World of trance/Frankfurt trance/Tunnel trance force/D.Trance etc var bra på den tiden. Av belgiske så var serien Club System rimelig fet. Spess Club System 10. Killer låtvalg. Som regel 30 spor på 7x minutter og techno/trance om hverandre.. (Mixa av Sven Lanvin, han som mixa Innercity Brussels)


Itwt001/002 er nå de soleklare favorittene mine though, med Forbidden paradise 8 på en close 3. plass. Club System 10 på 4. :)
Kimito
Das memories jah
Trancenorway
quote:
Originally posted by Ariah
er in trance we trust verdt å samle på? han ene kameraten min har alle sammen liggende etter broren sin som flytta til usa. husker at lars holte og stigma sto bak hver sin, husker ikke de andre (var på fest). husker også at jeg så ian van dahl i tracklista, er de bare cheese el? :o

jeg kunne i hvertfall kjøpe de billig av han


Har den serien og er definnitivt vert og ha er ein på leit etter "eldre" samleplater. Kan ikkje minnast att ian van dahl var på den lista, men tracklista er absolutt ikkje cheese.

finn dei på her blant anna:

http://www.platekompaniet.no/
Ariah
Solgte noen skolebøker i dag, dro innom free record shop's megastore på karl johan, fant ingenting :/

spiste så en is og gikk på platekompaniet, oslo city. Der fant jeg Magik 1 og 3 som jeg fikk for 270 spenn.

Det var de eneste platene jeg så som var nevnt i denne tråden. Jeg så også Oakenfold's Great Wall som jeg har hørt skal være ganske bra, men jeg dro hjem med kun magik 1 og 3
Dj Adriz
Har et tips. Hold utkikk! Fikk kjøpt Magik 2 i Trondheim på platekompaniet. Hørte på den konstant hele togturen hjem til Moss :p
Men godbiter dukker opp de fjerneste steder.
Lil-H
quote:
Originally posted by Ariah
er in trance we trust verdt å samle på? han ene kameraten min har alle sammen liggende etter broren sin som flytta til usa. husker at lars holte og stigma sto bak hver sin, husker ikke de andre (var på fest). husker også at jeg så ian van dahl i tracklista, er de bare cheese el? :o

jeg kunne i hvertfall kjøpe de billig av han


jeg vet at john storm har EXTRA platen, som er helt okey

ITWT 004 er drit fet, misja hesloot eller na hvordan det skrives :S:S

hva med noen gamle balance'r eller det er kanskej ikke sjangeren du er ute etter?
euphoria_ibiza
heaven !

magik 1/3
in trance we trust 01/02
lost treasure 1-3
m.m


nyere tid !

fire & ice _a new beginning
plastic boy - it's a plastic world
noonboy
Skal du virkelig slå til med innkjøp av klassikere, må du ha med Compiled & Mixed serien til DJ Jurgen :F I hvert fall vol 2.

Synes ikke stort om slike lyder lengre, men de hører med ;)
Lil-H
mener du "Dj Jurgen - his favourite tracks part 2"

jeg digger den starten ass, helt rolig og så kommer den for fullt etterhvert =)

takk for at du nevnte, har ikke hørt på dette albumet på mange måneder !!

Ariah
nå har jeg skaffa meg hele isos og magik serien på litt over måned, bra ikke sant?. lurer på hva jeg skal ta nå?

edit: æsj. tenkte jeg skulle ta itwt, men finner ikke 1 og 2 hverken på cdon eller platekompaniet, resten ligger der tho. mye av det andre dere har nevnt er klin umulig å finne
netroM
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos...6322320-9621260
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement