|
uplifting/progressive/hard trance, wat zijn de verschillen? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Optimus Trance |
| quote: | Originally posted by mido
Hardcore is in mijn ogen: DUH! :D |
Wat is Duh dan???:D:D:D |
|
|
| mido |
| quote: | Originally posted by Optimus Trance
Wat is Duh dan???:D:D:D |
Dat is nieuw van GAMMA!
Wist je dat nog niet dan?
whaha |
|
|
| Dj Lex |
| Ik haat van die TMF-kindjes die zeggen dat hardhouse of hardtrance hardcore is. Daar ken ik niet tegen |
|
|
| Mysteric |
| quote: | Originally posted by Dj Lex
Ik haat van die TMF-kindjes die zeggen dat hardhouse of hardtrance hardcore is. Daar ken ik niet tegen |
Hoorde pas een meid in de trein zeggen:
"Ik zag zaterdagavond op TMF zo'n dansfeest. Nou hakkuuhh is weer helemaal terug."
En dan denk je ook: OPDONDEREN |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by Mysteric
Hoorde pas een meid in de trein zeggen:
"Ik zag zaterdagavond op TMF zo'n dansfeest. Nou hakkuuhh is weer helemaal terug."
|
Whehe dreug man.. :d |
|
|
| Gloomy |
De verschillende stijlen moet je gewoon leren aanvoelen.
Hier in België hebben we natuurlijk geluk gehad dat we een paar jaar terug een heel bekende hardhouse scene hadden, namelijk the cherrymoon traxx, die trouwens nog altijd producties maken, maar wat aant het verminderen zijn. Het verschil met hardtrance is dat in hardtrance je nog steeds de zuivere melodiën hebt, terwijl in hardhouse het meer als een dooreengeschud geheel overkomt.
De andere stijlen zijn heel goed herkenbaar: uplifting trance is de echte party trance, eigenlijk een beetje de happyhardcore uit de hardcore scene (en daarmee zeg ik nu NIET dat uplifting trance op happy hardcore gelijkt). Prototype voor mij is nog altijd Nordlander - Into the sky
En ja, progressive is voor mij gewoon super. In de meeste gevallen zijn het relaxende (zelfs sexy) mixes, zo echt de Ibiza stijl, Paul Oakenfold (en de laatste tijd ook Tiesto, kijk maar naar zijn essential mix). Maar progressive kan ook snel zijn. Vanavond ga ik naar een progressive party, en dat zal wel een goed sfeertje worden :)
Goed voorbeeld is Paul Oakenfold - Live at space, Ibiza
Greeeeetz |
|
|
| magrec |
| WHahahaha ferry corsten mister progressive....ltheseus waar heb je dat nou gelezen whehe (ok je weet zelf dat ut niet waar is) whehehe |
|
|
| kolkiewolkie |
Kijk, aan deze thread heb ik nou wat.
Weer een boel geleerd, waarvoor dank
maar dan komen er bij mij nog 2 vraagjes meer opborrelen:
1: Wat is nou psy-trance??? je ziet het o.a. bij het israel forum, en af en toe bij de singles staan. Maar wat is dit nou
2: Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is de term hardcore meesterlijk goed gejat van de metal scene (dat gerag op gitaren en geschreeuw in microfoons). Hier hou ik mij nl. ook nog wel es mee bezig (beetje mee ingesleurd door een neef van me, brute feesten trouwens), en die zweert dat hardcore toch echt is wat ik hierboven beschreef. Een medestudent bevestigde dit, maar de overige 99.9 procent van de nederlandse bevolking denkt bij hardcore meteen aan gabber.
Dus een nadere verklaring lijkt me wel handig
greetz kolkiewolkie |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by kolkiewolkie
1: Wat is nou psy-trance??? je ziet het o.a. bij het israel forum, en af en toe bij de singles staan. Maar wat is dit nou
2: Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is de term hardcore meesterlijk goed gejat van de metal scene (dat gerag op gitaren en geschreeuw in microfoons). Hier hou ik mij nl. ook nog wel es mee bezig (beetje mee ingesleurd door een neef van me, brute feesten trouwens), en die zweert dat hardcore toch echt is wat ik hierboven beschreef. Een medestudent bevestigde dit, maar de overige 99.9 procent van de nederlandse bevolking denkt bij hardcore meteen aan gabber.
|
psy-trance, of ook wel goa, ja dat is best wel vage trance... weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Het is hier in nederland ook eigenlijk totaal niet populair, of beter gezegd: heel weinig mensen kennen het maar.
Maarja de muziek, als ik het goed heb heeft psy-trance meestal een acid-beat, is wat sneller en drukker dan de normale trance, wat minder zweverig maar juist wat meer rare geluidjes etc.
Nouja, ik weet niet of dit allemaal goed was wat ik zei maar dit is een beetje mijn beeld ervan.
Je moet het anders maar een keer aan Eye-Riz vragen, die weet namelijk heel veel over psy-trance/goa.
Dan over dat hardcore.. hardcore is gewoon een term die in heel veel "scenes" voorkomt. In het rock-wereldje spreken ze inderdaad ook over hardcore, net zoals hip-hoppers het ook wel eens over hardcore hebben.
Het is inderdaad zo dat bijna iedereen bij het horen van de term "hardcore" aan gabber denken, maar het is weldegelijk een term die niet alleen in het dance-wereldje gebruikt wordt. |
|
|
| raoel |
Hardcore komt in elke scene voor.
zowel in elke muziek scene, als in andere scnenes (seks :D)
Dat laaste, seks, heeft wel zun leuke kanten.
In de tijd dat hardcore van de gabbers in was, kwam ook net het internet opzetten. Nu staat er alles op, maar het NET is groot geworden door de seks-sites.
Dus wij als (beginende) pubers naar sites als www.hardcore.com
Ik typ nu zomaar een URL. Maar ik weet bijna zeker dat dit een seks-site is. Dus alle pubers gingen naar zulke sites waardoor die helemaal overspoelt werden.
Hardcore kwam vooral uit nederland/belgie en het was hier als eerste echt populair. Zo is uit onderzoeken gebleken dat toen hardcore hier in kwam, dat de sekssites met een hardcore.nogiets domein ineens veel meer hits kregen en dat die bijna allemaal uit NL en BE kwamen. |
|
|
| Remy D |
| quote: | Originally posted by Dr. Kuipers
Op dit soort muziek zou ik op een party niet uit m'n dak gaan |
Nou ik wel, vet uit mijn dak iedere maand op Earth :D:D:D |
|
|
| mido |
| quote: | Originally posted by kolkiewolkie
Kijk, aan deze thread heb ik nou wat.
Weer een boel geleerd, waarvoor dank
maar dan komen er bij mij nog 2 vraagjes meer opborrelen:
1: Wat is nou psy-trance??? je ziet het o.a. bij het israel forum, en af en toe bij de singles staan. Maar wat is dit nou
2: Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is de term hardcore meesterlijk goed gejat van de metal scene (dat gerag op gitaren en geschreeuw in microfoons). Hier hou ik mij nl. ook nog wel es mee bezig (beetje mee ingesleurd door een neef van me, brute feesten trouwens), en die zweert dat hardcore toch echt is wat ik hierboven beschreef. Een medestudent bevestigde dit, maar de overige 99.9 procent van de nederlandse bevolking denkt bij hardcore meteen aan gabber.
Dus een nadere verklaring lijkt me wel handig
greetz kolkiewolkie |
Ik denk dat de term gabber meer ontstaan is om het feit hoe de "gabbers" zijn onder mekaar. Over het algemeen allemaal vriendjes
:p
En de muziek is en blijft Hardcore. :p
Maar dat is zoals ik het zie hoor. |
|
|
|
|