|
Amateurproducties draaien op fuiven
|
View this Thread in Original format
| Real |
De titel zegt alles wel zeker? :)
Stel dat Sabam binnenvalt op een fuifje en gij zit daar met uw CDR'tje.
- Awel manneke.
- Ja meneer Sabam, dat zijn amateurproducties die ge zo moogt downloaden.
- *kuch*
Ge kunt dat toch niet bewijzen (tenzij ge de downloadlinks doorstuurt naar Sabam ofzo). En uiteindelijk heeft er ook niemand betaald voor die tracks.
Dezelfde vraag voor tracks die gratis op (bvb.) Beatport verschijnen zoals Phynn - Solitude. Die is wél op vinyl verschenen, MAAR die moogt ge ook gratis downloaden. Ik vind da persoonlijk wel vreemd. Dan gaan die van Sabam dat zeker verdacht vinden :p
Ik neem aan dat Sabam er geen graten in ziet, uiteindelijk moogt ge uw eigen producties uiteraard ook draaien, dit is ongeveer hetzelfde in mijn ogen...
Kben es curieus. :)
kheb deze thread ook al op Telenet forum staan, maar kwil ook es zien wat jullie ervan denken |
|
|
| Mystique |
Ik denk dat ze normaal gezien niet zo lastig zouden doen.
Maar als ge echt zo ne miereneuker hebt , dan kan het wel is zijn dat ze moeilijk doen.
Ik bedoel binne 4 maand kan je toch niet meer bewijzen aan de hand van een link dat je dat legaal gedownload hebt.
Kan evengoed een illegale mp3 zijn... |
|
|
| Real |
Mja awel daar heb ik ook al aan gedacht.
Wie weet of BeTa anthem bvb nog online staat. Stel dat het niet zo is, hebt ge niks, niks, niks bewijs. |
|
|
| Bertn |
| zolang de beta anthem niet is toegevoegd aan hun sabam catalogus heb je geen probleem. stel dat je zelfs met mp3s draait die illegaal zijn, heb je nog 24uur tijd om te bewijzen dat je die mp3 op een originele cd staan hebt... |
|
|
| Blue-J |
| die legale download sites houden logs bij, wie wat download, moet je sabam maar doorverwijzen naar hen :) |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by Bertn
zolang de beta anthem niet is toegevoegd aan hun sabam catalogus heb je geen probleem. stel dat je zelfs met mp3s draait die illegaal zijn, heb je nog 24uur tijd om te bewijzen dat je die mp3 op een originele cd staan hebt... |
Mooi zo :)
Bedankt |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Blue-J
die legale download sites houden logs bij, wie wat download, moet je sabam maar doorverwijzen naar hen :) |
Lijkt me ook zo. Bij beatport en dergelijke hebt ge toch een account nodig om te kunnen downloaden, dus via die account zal je toch wel kunnen bewijzen welke tracks je legaal gedownload hebt? |
|
|
| Hydra |
In België zijt ge toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Bij mij zouden ze elk lieke apart mogen bewijzen :) |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Hydra
In België zijt ge toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Bij mij zouden ze elk lieke apart mogen bewijzen :) |
ze kunnen u wel in hechtenis nemen tot het tegendeel bewezen is;) |
|
|
| Mystique |
| Bwa ik denk toch dat heel uwe avond om zeep is als er zo ene moeilijk zit te doen wanner ge moet draaien :whip: |
|
|
| DJ Sid |
| kdenk ni da ze gauw moeilijk gaan doen, als ge nen hele koffer vol vinyl daar hebt staan, en dat er dan daartussen wa cdrkes zitte met promo's ofzo, wss gaan ze ni eens controlere, als uwe vinyl zien staan. |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
da's allemaal al geen probleem ...
1) da ze dan bij u thuis maar naar die producties kome zien e , fixt een afspraakske e :p
2) kheb zelfs nie eens AL men muziek legaal (pakweg 5-10% niet), i mean, op men voorlaatste fuif stonden er 2 agenten naast mij (geluid te hard :p), die zeggen daar ook niks van ze
3) als ze al uw vinyl zien staan, of legale cds ... dan zeggen die daar niks van ... zeker nie als de fuif zowieso al sabam betaalt eeft. |
|
|
|
|