return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Ny Foto Tävling
View this Thread in Original format
St_Andrew
Så, jag och shytrance tänkte annordna en ny fotoväling för sommaren, förra sommaren var kategorierna:

* Sommar
* Musik
* Nåt som beskriver dig (kan va vad som helst eg. gillar man katter kan man ta kort på en katt t.ex.
* Vad är det? (abstrakt foto av något, sen får man gissa.. och sen utses det mest abstrakta
* Roligt (aaa roligaste bilden vinner eller nåt)
* Porträtt av någon/något

Ska vi ha nya, eller samma? vad ska reglerna vara? etc. Discuss och sen bestämmer vi defentivt. Oxå vad var bra/dåligt med tävlingen förra året så vad behöver ändras?
mr_fisken
bästa festbilden?
Braxen
ska till españa nästa vecka .. lär ta nåra heta naturbilder, ni kan lämna över prispengarna till mig omgående ;)
St_Andrew
quote:
Originally posted by Braxen
ska till españa nästa vecka .. lär ta nåra heta naturbilder, ni kan lämna över prispengarna till mig omgående ;)


hedern är första pris ;)

quote:
Originally posted by mr_fisken
bästa festbilden?


jo, kan ju kanske byta ut "musik" mot bästa festbilden?
K-PAXian
Kul idé! :)
Jag är gärna på om man bara får veta reglerna. :)

Hur är det med redigering av bilderna, för att få fram "mer" av bilden dvs, eller ska de vara "råa"?
dbl
quote:
Originally posted by K-PAXian
Kul idé! :)
Jag är gärna på om man bara får veta reglerna. :)

Hur är det med redigering av bilderna, för att få fram "mer" av bilden dvs, eller ska de vara "råa"?


körde vi inte med förra året att man bara får fixa med kontrasten och så.. sånt som man kan göra i ett mörkrum alltså
zoric
Lär bli rätt många snygga bilder när jag åker utomlands i år. Förra året vart det en rätt snygg över en Kroatisk stad. Dubrovnik.
CJ InterCity
quote:
Originally posted by K-PAXian
Hur är det med redigering av bilderna, för att få fram "mer" av bilden dvs, eller ska de vara "råa"?

alla har ju inte photoshop *host* så kanske det är mer rättvist att lämna dem råa :)
ShyTrance
man borde få fixa lite smått iaf, dom flesta riktiga fina fotografierna e ju ändå lite redigerade iaf, kontrast, färg etc...

vi kan ha nån kategori som heter "mönster" foto innehåller nått slags mönster t.ex. fotografera ett staket eller något... :)
jofawe
i vilket fall som helst är jag på :)




(ps. det heter fototävling och inte foto tävling ... ds.)


(ps2. www.skrivihop.nu ds2.)

Laszlo
quote:
Originally posted by ShyTrance
man borde få fixa lite smått iaf, dom flesta riktiga fina fotografierna e ju ändå lite redigerade iaf, kontrast, färg etc...

vi kan ha nån kategori som heter "mönster" foto innehåller nått slags mönster t.ex. fotografera ett staket eller något... :)


Jag tycker förra årets kategorier var bra...kanske en kategori för bästa svart-vita fotografi också..`?

Bästa festbilden kan ju ses som samma kategori som musik och "mönster" är väl i princip samma som abstrakt?

Vad gäller redigering så borde färg- samt kontrastkorrigering vara okej till viss grad, precis som några av er säger så är så gott som alla fotografier påett eller annat sätt redigerade vad gäller färgmättnad, skärpa och kontrast...
ShyTrance
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag tycker förra årets kategorier var bra...kanske en kategori för bästa svart-vita fotografi också..`?

Bästa festbilden kan ju ses som samma kategori som musik och "mönster" är väl i princip samma som abstrakt?


svart-vitt tänkte jag också på kommer nog med ;P

mönster är som abstrakt fast ändå inte :P abstrakt innehåller ju inte alltid något repetitivt mönster..

man skulle kunna ha med båda ?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement