|
A tribute to Monika (En liten mix av mig)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
Eftersom hon är världens underbaraste tjej, som tyvärr åker till Mexico i morgon för att jobba i ett halvår, var jag bara tvungen att tillägna henne en alldeles egen mix med lite sköna housedängor som hon (och förstås jag också) gillar.
Det är lite soul- och jazzinfluerat med inslag av latin, tribal och lite av varje...och ja...percussions och saxofoner is teh :D
host: 194.47.107.149
port: 10201
login: tribute
pass: monika
eller
ftp://tribute:[email protected]:10201 (10mbps)
eller (för er som inte kan komma in på FTP:n):
http://www.djlaszlo.com/promo/a_tri...2005-06-11).mp3 (2mbps)
192 kbps
94:19 min
132 mb
Träcklist:
A Tribute to Monika - Mixed by Laszlo [2005-06-11]
01 DJ Oji and Una - We lift our hands in sanctuary
02 Rain People feat. Marcus Begg - Trippin' on love
03 Gregory Darsa - Tourement d'amor
04 Blaze feat. Barbara Tucker - Most precious Love [Martin Solveig Re-edit]
05 Gregory Darsa - Block Party
06 Jesse Garcia - Alicante
07 Giampiero Ponte vs. Danny Martinez - Neferati
08 Olav Basoski - Rubato
09 Mambala - Felicidad [Axwell Vocal Mix]
10 Silverius - El vibe Latino
11 Jesse Garcia - Latino Activo
12 Mike Balance - House meanies [Stonebridge Remix]
13 Milk & Sugar - What is love? [Jesse Garcia Tribal Spain Mix]
14 Olav Basoski - Waterman
15 Bob Sinclair - Bisou Sucré
16 E Smoove - The Guitar
17 Bob Sinclair - Do it
18 Bob Marley - Could you be loved [Olav Basoski Remix]
19 Walkerman - Listen to me Mama [Jon Carter Vocal Mix]
20 Third World - Now that we found love
Feedback för satan :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Är inget house-fan men ska ta å kika in detta ändå :) |
|
|
| jofawe |
jag laddar ner den nu :)
Synd att den är 94 minuter.. hade varit nice att slänga in på cd annars ;) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
jag laddar ner den nu :)
Synd att den är 94 minuter.. hade varit nice att slänga in på cd annars ;) |
Jag vet :( Du får lägga in den i mp3-spelaren istället .:) |
|
|
| Gate 42 |
Just fan, glömde skriva comment igår efter att jag lyssnat.. Blev så sent att jag nästan somnade framför burken :D
Mixen var riktigt tajt. Till stor del var låtarna kalasbra.
Av de jag inte hört innan var det 2 som stog ut ur mängden:
11 Jesse Garcia - Latino Activo
17 Bob Sinclair - Do it
Fet mysiga! Måste leta upp dem till min egen skivsamling.
Känns dock som att settet peakar med och emellan Basoski-låtarna. Hade inte varit fel om det hållt samma tempo ändå tills slutet. Men man kan inte få allt här i världen.
Tror jag får klippa ner settet och lägga det på en CD till sommarkalasen :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan de svänger ju katten... *citrerar björnen Balo... typtyp*
[edit] Att putsa fönster går ju som en dans nu :gsmile: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Just fan, glömde skriva comment igår efter att jag lyssnat.. Blev så sent att jag nästan somnade framför burken :D
Mixen var riktigt tajt. Till stor del var låtarna kalasbra.
Av de jag inte hört innan var det 2 som stog ut ur mängden:
11 Jesse Garcia - Latino Activo
17 Bob Sinclair - Do it
Fet mysiga! Måste leta upp dem till min egen skivsamling.
Känns dock som att settet peakar med och emellan Basoski-låtarna. Hade inte varit fel om det hållt samma tempo ändå tills slutet. Men man kan inte få allt här i världen.
Tror jag får klippa ner settet och lägga det på en CD till sommarkalasen :D |
tack tack :) Vad gäller peaken så har du så rätt, men det var medvetet...jag föredrar att peaka ett par låtar innan slutet och sedan dra ner på tempot igen - fast det kaske bara är jag som är svag för de lugnare avslutningarna? För övrigt så var jag tvungen att dra upp närmare 9% på tempot på Third World för att få in tempot - thank god för Master Tempo :)
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Fan de svänger ju katten... |
lmao :D Jag tar det som en positiv kommentar? :) |
|
|
| dj christian |
tackar lazlo kan inte vänta på o höra igenom den :)
tillägg. måste säga att jag dansa tango på köksbordet när jag lyssna på den vilket betyder att den var jävligt najs lazlo. ska brännaren till cd nu. |
|
|
| mr_fisken |
| Mmm ser riktigt lovande ut, sällan jag får höra latino house fast jag älskar det:D |
|
|
| SteveTranz4ever |
Är fasen inne på min 3e vända nu... gillar inte dom 2 första men sen svänger de på bra... känns så fräscht och uppiggande att lyssna på detta när solen skiner in i mina nyputtsade fönster...
Nu börjar det även känns lite sommar i kroppen och inte bara i almanackan :gsmile:
Tack för den Laszlo ! |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Är fasen inne på min 3e vända nu... gillar inte dom 2 första men sen svänger de på bra... känns så fräscht och uppiggande att lyssna på detta när solen skiner in i mina nyputtsade fönster...
Nu börjar det även känns lite sommar i kroppen och inte bara i almanackan :gsmile:
Tack för den Laszlo ! |
Kul att du gillade den :) I Växjö regnar det som vanligt oavbrutet och det verkar inte finnas en bongotrumma i världen som kan få molnen att spricka upp här inte :( |
|
|
|
|