return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
is et ombouwen van je playstation illegaal????
View this Thread in Original format
John
wtffff?????? zat ik gistere lekker te zeppen, zie ik op et nieuws dat et ombouwen van je psx/ps2 ineens illegaal is
dat ding is toch gewoon van jezelf en je mag er toch van alles meedoen wat je wilt??
bij buma/stemra zijn ze et spoor een beetje bijster volgens mij :D
dat et spelletjes kopieren niet mag snap ik :P, maar dat playstationtje is toch gewoon van jezelf? of willen ze strax 25% van de nederlands opsluiten?

*nederlanders bedoel ik :)

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws...playstation.xml
Blik
het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen

maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn :p
raoel
Is toch heel logisch da da illegaal is.

Ik snap je punt wel, je mag zelf weten wat je met je PS2 doet.
Maar waarom zou je hem om laten bouwen, omdat ie er mooier van wordt, ik denk het nie.

Dat doe je met de intentie om ellegale spellen te spelen en dus is het ombouwen illegaal.
Heel simpel.
TimeportE
ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... :p) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..
arno
quote:
Originally posted by TimeportE
ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... :p) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..


dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid :D
John
quote:
Originally posted by arno


dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid :D


dat zei zn ombouw kerel ook :)
ik wil nog steeds ff et bewijs zien dat het ombouwen illegaal is, want ik heb ooit is in de PU (jaja dit blad blijft tof IMO :D) gelezen dat dat niet zo was...
mido
quote:
Originally posted by Blik
het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen

maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn :p


Dit is wel heel simpel gezegd!

Maar toch ook niet helemaal waar. Ik kijk nu even terug naar de PSX en niet naar de PSX2.

Want toen moest je hem ook laten ombouwen om spelletjes "buiten" de regio te kunnen spelen.

En dat is gewoon legaal.
Little Theseus
Volgens mij (ik heb rechten in mn pakket :D) kan men echt geen wettelijke boete op welke schaal dan ook toeleggen op het ombouwen van een spelcomputer. Tenzij je er wettelijk verboden voorwerpen aan toevoegd, maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt. Ook heb je in de meeste gevallen geen garantie meer op je playstation als je hem ombouwt.
Oja, en is het met de ps2 nog hetzelfde als bij de ps1 dat ie bij gekopieerde spellen DE HELE TIJD vastloopt?
Optimus Trance
quote:
Originally posted by Little Theseus
maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt.


Nooouuuu, af en toe wil ik wel eens...:p:D:D
Little Theseus
quote:
Originally posted by Optimus Trance


Nooouuuu, af en toe wil ik wel eens...:p:D:D


Toevallig! Ik bewaar mn heroine altijd in mn radio en in mn zaklamp :)

dj_highforce
quote:
Originally posted by TimeportE
ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... :p) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..


Hehe..
wij hadden een amerikaanse NES..:D
Hoefte niet eens omgebouwt te worden..:D
Henkie_henk
quote:
Originally posted by dj_highforce


Hehe..
wij hadden een amerikaanse NES..:D
Hoefte niet eens omgebouwt te worden..:D


whaha jij zat zeker met zon decoder op je s pelletjes?? whaha.. of was dat nou met de snes? mmmmm.. haha en dan kon je ook niet saven.. of was dat nou met de n64...

mmmm
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement