|
Aftonbladet vs. Dj Tiesto
|
View this Thread in Original format
| [A|ienFactory] |
Här är lite recensioner jag hittade på mediearkivet.se :
väl lämpligt att ta en närmare titt på hans senaste samling. Eller inte, för i
mitt tycke är Tiesto den absolut mest överskattade jockeyn i hela klubbvärlden.
Hans låtval är under all kritik och väldigt standardiserat.
Köp "Forbidden paradise 10", mixad av Misja Helsloot i stället om det är schysst
trance ni vill ha.
Andreas Hermansson
In search of sunrise 2 mixed by Tiesto (Black hole/Playground)
Trance
Holländske ost-kungen Tiesto är tyvärr ingen gigant i sitt låtval, så förutom
Cass & Slides "Perception", Fortress "An angel saved my life" och tre spår till
så är det här rätt tråkigt. Dessutom bör Tiesto klandras hårt för
sönderpitchningen av Rui Da Silvas annars fantastiska "Touch me".
Andreas Hermansson
för att inte gilla trance. Jag är bara lite kräsen. Så när Hardy Heller bjuder
upp till dans är inte jag den som är den. De av er som fortfarande tror att
Tiesto är kung bör lyssna på detta. Samma stuk, fast så mycket bättre. Speciellt
med tanke på att jag råkar veta att Hardy's mix samlat damm väldigt länge, den
känns ändå bra mycket fräschare än Tiestos senaste. Andreas Hermansson
Göteborgsposten:
Av: Lindgren Patrik
DJ TIESTO
* Betyg = 2 fyrar av 5 möjliga. *
In my memory
(Black hole/Playground)
Holländske DJ Tiesto spelar i samma storslagna tradition som exempelvis Timo
Maas, musik som är ganska marginell i Sverige men fyller hangarliknande klubbar
och säljer drivor i England. Egentligen ganska banal musik, avskalat,
atmosfärisk och pådrivande house med inställsamma melodier. Men enkelheten
förför och här finns flera bra spår, som Dallas 4pm och singelspåret Flight 643.
| mindshooter |
| Tycker dom ratar Tiesto lite väl mycket...Magik 6 är ett av dom bästa albumen jag hört någonsin. In my memory däremot är kanske inte sååå bra.....endast ett fåtal låtar..... |
|
|
| [A|ienFactory] |
Ja, men "ost-kungen" ?
LOL, vad fan vet han om ost, han kan ju inte ens skilja på trance och trance . |
|
|
| mindshooter |
Dom menar väl som i egnelskans Cheese som egentligen borde översättas till Smör....smör-musiks-kungen tolkar jag det som....huir fan dom kan kalla honom för det fattar jag dock INTE :whip: Mannen som ligger bakom några av världens bästa trance-låtar....
Vad menar du med att han itne kan skilja på Trance och trance? |
|
|
| King of Clubs |
Jag vet!! Jag läste några av de här recensionerna och skickade en oroligt upprörd insändare, som jag dock inte fick nåt svar på.. Jag menar, Magik 6!! Här är ett ännu värre exempel, från aftonbladet recensension av Paul Van Dyks "Versprung Dyk Technik":
--------------
Det är sällan jag bryr mig om att lyssna på trance. Inte bara för att jag är skeptisk till all musik som är stor i Tyskland, utan också för att det ofta är så mördande tråkigt.
Men den här tre skivor tjocka samlingsvolymen kan jag faktiskt inte stå emot. Tyske discjockeyn Paul van Dyk har plockat ihop sina remixar på så vitt skilda namn som Sven Väth, Brian Transeau, New Order och Inspiral Carpets.
Dessutom har han stoppat in några egna spår dessemellan, bland annat nya versionen av "For an angel". En obligatorisk platta för alla vardagsrumsravare.
Benjamin Mandre
-------------
Om skribenten inte ens tycker att musikstilen är bra, vilket framgår på ett typiskt crazy-journalistiskt sätt, hur faan kan han få recensera den här plattan i överhuvudtaget???? Nu fick skivan bra betyg, men det är irrelevant..
Alla dom här musikskribenterna på aftonbladet verkar gilla precis samma typ av musik. Lite Håkan Hellström, Lite tidsenlig RnB o HipHop.. Vad som är "it" för tillfället, blir helt enkelt bra och jag tror att dom justerar sina öron efter det.
Jag hatar dom, hoppas dom brinner i helvetet! Framför allt Fredrik Virtanen!!! |
|
|
| [A|ienFactory] |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Alla dom här musikskribenterna på aftonbladet verkar gilla precis samma typ av musik. Lite Håkan Hellström, Lite tidsenlig RnB o HipHop.. Vad som är "it" för tillfället, blir helt enkelt bra och jag tror att dom justerar sina öron efter det.
Jag hatar dom, hoppas dom brinner i helvetet! Framför allt Fredrik Virtanen!!! |
De är idioter hela bunten. De vet ju int ens skillnaden mellan techno och trance. De kan ingenting! Allt är rave, och tråkigt enligt dem. Varje gång de ger dåligt betyg, hänvisar de till att det är "tråkigt". Deras eget fel att de inte har sinne för trance. Bara för att de inte förstår sig på det, behöver det inte vara dåligt. "Trance är tråkigt". En sån idiotisk åsikt får inte en recensent ha, han ska ju gilla all musik! Annars kan han väl fan bli kontaktannonssorterare eller nåt. Vem vill ta del av hans jävla åsikt, om han ändå inte tycker om det ??? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Jag vet!! Jag läste några av de här recensionerna och skickade en oroligt upprörd insändare, som jag dock inte fick nåt svar på.. Jag menar, Magik 6!! Här är ett ännu värre exempel, från aftonbladet recensension av Paul Van Dyks "Versprung Dyk Technik":
--------------
Det är sällan jag bryr mig om att lyssna på trance. Inte bara för att jag är skeptisk till all musik som är stor i Tyskland, utan också för att det ofta är så mördande tråkigt.
Men den här tre skivor tjocka samlingsvolymen kan jag faktiskt inte stå emot. Tyske discjockeyn Paul van Dyk har plockat ihop sina remixar på så vitt skilda namn som Sven Väth, Brian Transeau, New Order och Inspiral Carpets.
Dessutom har han stoppat in några egna spår dessemellan, bland annat nya versionen av "For an angel". En obligatorisk platta för alla vardagsrumsravare.
Benjamin Mandre
-------------
Om skribenten inte ens tycker att musikstilen är bra, vilket framgår på ett typiskt crazy-journalistiskt sätt, hur faan kan han få recensera den här plattan i överhuvudtaget???? Nu fick skivan bra betyg, men det är irrelevant..
japp, läste den också och tyckte precis samma sak. ok om en recensent inte gillar en skiva, men att inte gilla den genren han recenserar, det är ju helt befängt! om jag skulle börja som recensent tex, då skulle jag dissa allt vad soul/rnb/hiphop heter, undrar hur populär jag hade blivit då, verkar ju som om det är det enda Per Bjruman och allt vad dom heter gillar :rolleyes: |
|
|
| Gaby |
| Äh! Ju mer skit den får desto bättre skiva/film/bok så brukar jag tänka! Det där är töntar som ska spela viktiga och leka vet bäst... |
|
|
| reveal |
men det finns trots allt folk som lyssnar på recensenterna, och då hade det ju varit bra om de faktiskt kunde sin sak...
lönt med en tex filmrecensent som inte gillar film? |
|
|
| mindshooter |
Enda Filmrescensenterna jag gillar är Hans och Wiklund på 4:an....
Dom gav "sånger från andra våningen" en 1:a för att den var "såååå jävla trååkig".....trots att den vunnit alla priser och lite till....
Dom var bland dom enda rescensenterna som kunde erkänna att Scary movie var ganska kul p.g.a att den gjorde parodi på andra skräckisar på ett bra sätt :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Enda Filmrescensenterna jag gillar är Hans och Wiklund på 4:an....
| Sundgren och Wiklund antar jag du menar. De är helt underbara. Har snott konceptet från Siskel & Ebert (eller hur faen de nu stavar det), men jag tycker det kan ta ut svängarna lite mer innan det blir ett kanonprogram. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Aendy
Sundgren och Wiklund antar jag du menar. |
jaha är det det dom heter.....Minns itne riktigt... :)
Dom e feta iaf.... |
|
|
|
|