|
körkortet taget
|
View this Thread in Original format
| lacksesepsotygh |
nu är jag äntligen klar med detta helvete (började köra sep 2003), och hamnade på ohumana 32 körlektioner. jag vet, det är hemskt, men jag har varit upptagen med studier på annan ort, och har därför har det blivit länge mellan gångerna (plus att jag är äckligt oengagerad när det gäller motordrivna fordon).
hur länge tog det för er? 5 lektioner? 10? 39? 88? 106? |
|
|
| ScuL |
45 eller nånting för mig.
men du får anta från mig att det är INTE lätt att få körkortet i Holländska rusningstraffiken. |
|
|
| lacksesepsotygh |
| ah, kan tänka mig det. vad går en lektion på i holland? här kostade de i början ~350, men höjdes till 570. dock samma minutpris. körtiden ökades från 40min till en timme. |
|
|
| SWE_TRANCE |
17 lektioner, 22 dagar.
Första lektionen 1999-04-05, fick lappen i handen 1999-04-27.
Hyffsat nöjd med det :) |
|
|
| benni |
jag fick mitt körkort på island när jag fyllde 17... fick 2 fel av 10 som man fick göra (jag körde 12 eller 15 (minns inte riktigt) körlektioner innan dess)
ingen farlig trafik där heller :p plus att det är mkt billigare än i sverige |
|
|
| staz |
| har tagit 22 men nu vare typ ett år sen ja körde.. har ingen möjlighet till privat övningskörning o då går de fan inte skulle krävas typ 100 lektioner lr nåt. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Grattis....!!!!
Själv har man haft lappen i 12 år nu :wtf:
20 15min körlektioner
Klarade teorin & uppkörningen på första försöken... |
|
|
| ShyTrance |
gratts! :D
själv har jag uppkörning 12/7 :)
jag har tagit 8 lektioner änsålänge, ska ta 2 till alltså 10 totalt... men jag har kört mycket med farsan, det är mest för o "komplettera".. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by lacksesepsotygh
ah, kan tänka mig det. vad går en lektion på i holland? här kostade de i början ~350, men höjdes till 570. dock samma minutpris. körtiden ökades från 40min till en timme. |
då jag hade lektioner (2001) var det €65/timme men nuförtiden ligger det mellan €70 och €80.
uppkörning kostar €350
får säga att mitt körkort kostade mig drygt €4000 |
|
|
| reveal |
Gratulerar! Bättre sent än aldrig ;)
| quote: | Originally posted by ScuL
får säga att mitt körkort kostade mig drygt €4000 |
Rätt mycket :eyes: Mitt kostade drygt 10 000 kr |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by reveal
Rätt mycket :eyes: Mitt kostade drygt 10 000 kr |
mm. fyra gånger dyrare än min bil :rolleyes: |
|
|
| Laszlo |
Grattis!
För mig tog det 3 uppkörningar (!) och typ 15 körlektioner innan jag fick mitt satans körkort. Men, vid första försöket satte jag alla rätt på teoriprovet :) |
|
|
|
|