|
Raad-de-film (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| Ik moet verder studeren (morgen laatste examen ;)), dus neem m'n beurt maar weer over :) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by New Wave
Kan wel zien dat jullie alleen maar van die slechte hollywood films kijken, |
Magnolia, donnie darko, memento en the grey zone...
Ja dat zijn idd geweldig slechte hollywood films :rolleyes:
heb je die uberhaupt wel gezien? :o |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Magnolia, donnie darko, memento en the grey zone...
Ja dat zijn idd geweldig slechte hollywood films :rolleyes:
heb je die uberhaupt wel gezien? :o |
Mwjha, Momento en Donnie Darko gezien op school voor analyse-opdracht.
Grey Zone is wel een goeie film omdat ik de tweede wereldoorlog een interresant onderwerp vind. Momento vond ik nou niet zo om te smullen.
Geef mij maar Rumble Fish, Jane Eyre, Apocalypse Now en Once upon a time in the west. Dat zijn films die elk een eigen karakter hebben. Sommige zijn ook hollywood films maar nog van de ouwe lichting. Directors die nog met beelden, plots en motieven een film zo in elkaar weten te draaien dat het echt origineel was. Niet alleen een verhaal vertellen met verhaal-linken, maar met externe linken zoals originele beeldvorming, kadrering en bewegingen die je in een normale film niet ziet. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by New Wave
Dat zijn films die elk een eigen karakter hebben. Sommige zijn ook hollywood films maar nog van de ouwe lichting. Directors die nog met beelden, plots en motieven een film zo in elkaar weten te draaien dat het echt origineel was. Niet alleen een verhaal vertellen met verhaal-linken, maar met externe linken zoals originele beeldvorming, kadrering en bewegingen die je in een normale film niet ziet. |
euhm ja daar let ik ook echt op als ik een film ga kijken :rolleyes:
maar je hebt wel een punt mbt originaliteit. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by magrec
euhm ja daar let ik ook echt op als ik een film ga kijken :rolleyes:
maar je hebt wel een punt mbt originaliteit. |
| quote: | Originally posted by magrec
euhm ja daar let ik ook echt op als ik een film ga kijken :rolleyes:
maar je hebt wel een punt mbt originaliteit. |
Onbewust kijk jij daar ook naar. Ik kijk daar bewust naar omdat ik de functies van de motieven, plots, kadrering en camerastandpunt weet. Om een beleving van een film te bepalen zijn er technieken om meer emotie tot je te laten doordringen. (beeld, geluid, hoog, laag, close, verweg, scherp, onscherp, onderwerp rechts in beeld, onderwerp links in beeld, veel hoofdruimte, weinig hoofdruimte, in het licht, uit het licht, klein, groot, achtergrond scherp, achtergrond onscherp, contrast, snelheid, diepte enzenz. Deze neem je onbewust op. Ik geef met deze punten aan waarom ik hollywood films slecht vind. Dit omdat ik bij de meeste films de emoties niet opvang zoals andere die opvangen. Een film waar ik flink bij moet nadenken is voor mij een goeie film. Maar dat is voor iedereen anders. |
|
|
| BaRTeZ |
Stop met het gezeur, blijf on-topic:
(weer een makkie)
 |
|
|
| Cosmic |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
Stop met het gezeur, blijf on-topic:
(weer een makkie)
|
Jim Carrey? Man on the Moon? |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by Cosmic
Jim Carrey? Man on the Moon? |
Eitje d8 ik.
'Eternal Sunshine Of The Spotless Mind' ?
Hele vage film, maar wel vet.
Deze dan?
 |
|
|
| Phortastic |
| The truman show denk ik... |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
Spine? :p |
Goed nadenken :D
Wat kun je allemaal met een 'spine'? Vooral als je evil bent dan he :tongue3 |
|
|
|
|