return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 
Gåshud... (pg. 2)
View this Thread in Original format
chjo
Fictivision vs. C-Quence - Symbols (Mesh Remix)

Fortfarande så sjukt skön, goosbumps
staz
Gåshud,, hahah e ni fåglar hela bunten eller.

jag får ormskinn av bumbibjörnlåten däremot.

skoj åsido så får jag shivers (som armin kallar det :p) av alla låtar jag tycker om med känsloladdade/melodiska breaks och slingor, inte alltid såklart, det händer då och då bara, när man är i rätt sinnesstämning och på rätt humör.
beaversweede
en riktig klassiker som alltid ger mig dubbla lager gåshud är

Chicane feat. Maire Brennan - Saltwater(The Thrillseekers Club Mix)
Christian Ö.
quote:
Originally posted by jofawe
Nästan allt som Justine Suissa sjunger på får jag gåshud av..
Hennes röst är .. underbar!

Det ligger verkligen något i det du säger!!!
Själv reser sig håret sjukt när jag hör "Armin Van Buuren FT. Justine Suissa - Burned With Desire ( Rising Star Vocal Mix)"
Kan inte få nog av den låten, den är så vacker och underbar!
CJ InterCity
quote:
Originally posted by Christian Ö.
"Armin Van Buuren FT. Justine Suissa - Burned With Desire ( Rising Star Vocal Mix)"
Kan inte få nog av den låten, den är så vacker och underbar!

där kan jag bara hålla med! dock är den inte nog för att ge gåshud :)

Ska man få gåshud av Armin då är det hans remix av Motorcycle - As The Rush Comes som alltid funkar :o
RebeL9
glömde låten som ger mer gåshud än någon annan. ABBA - Fernando.
ShyTrance
quote:
Originally posted by RebeL9
glömde låten som ger mer gåshud än någon annan. ABBA - Fernando.


d e nog bara för att namnet fernando e så himla fint ;P
RebeL9
quote:
Originally posted by ShyTrance
d e nog bara för att namnet fernando e så himla fint ;P


nej. lyssna bara på texten. helt sjukt mysig och episk!
zoric
Igårkväll fick jag gåshud flera gånger om. Först Veracocha - Carte Blanche, Sedan följde Barbers Adagio For Strings som jag konstigt nog fick gåshud av (Har aldrig hänt förut, Jag lovar!). När alla trodde att Megamixen var slut så fick jag ännu mer gåshud när de spelade alla tiders THEME/ANTHEM! Cygnus X - Superstring [Rank-1 Remix]. Armin van Buurens fina intro med Mike Foyle kanske är lite uttjatat vid det här laget, Men även där fick jag gåshud när jag kollade på hur alla skrek och vänta på Armin att sätta igång. Sen har vi den där fantastiska Bootlegen: Sting & Police - Message In A Bottle [Bootleg]. Menno de Jongs nya produktion Menno de Jong Pres. Sayla - Majestic [Arizona Vs. Passiva Remix], Den är fantastisk! Jag gillade även Jan Vayne's piano i låtarna Communication och Serenity. Sista låten vill jag inte snacka om.

Men om det var något som verkligen fick allt mitt hår på kroppen att resa sig, Så var det nog Energy 52 - Café Del Mar [Marco V Remix] - Fantastisk Intro Edit!
NooN
quote:
Originally posted by chjo
Fictivision vs. C-Quence - Symbols (Mesh Remix)

Fortfarande så sjukt skön, goosbumps


+1 :D

Måste också lägga till dessa:

Robert Nickson - Spiral
Coast 2 Coast - Home
Sonorous - Protonic (Ronski Speed Remix)
Rusch & Murray - The Promise (Ronski Speed Remix)
Avanto - The Flute
Gouryella - Ligaya (Original Mix/Airbase Remix)
Labworks - Ibiza Sunrise (Pink Flood vs. Shane 54 Monster Remix)
Aalto - Rush (Super8 vs. Orkidea Remix)
AR52 - Hibernation
Drugface - Fill Me... (Uberdruck Remix)
Earthbound - Phuturistic Journey (D&A Remix)
Saltwater - The Legacy (Alphazone Remix)
Deepack - Down-Low
m.f.

Laszlo
Finns många låtar som framkallar gåshud på mig men de flesta funkar bara ett bra tag...

en som fortfarande får mig att rysa av välbehag är dock

Chable & Bonnici - Ride...mmmm...
SkooB_E
Finns bara en trancelåt som någonsin gett mej gåshud och det är Veit - Sky (Magik Muzik Remix)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement