|
Laszlo - July House Promo
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
Tja - det finns väl inte så mycket att säga.
Lite nytt, lite gammalt, lite funky, lite tribal, lite latin - och framför allt, mycket svettigt - precis som jag gillar det :) Lyssna, enjoy och tyck gärna till. Mixen blev lite för lång (84 min), så för de som vill bränna på CD så har jag också en kortare version där jag klippte sista låten. (Bägge finns på FTP:n). Anledningen till att jag spelade in mixen är för att det finns ett ställe här i stan (Loft) där det spelas house och jag tänkte överlämna mixen till bokningsansvarige nu på lördag...Jag har hört sämre jockar där, så håll tummarna och hoppas på det bästa. :)
host: 194.47.108.244
port: 10201
login: promo
pass: laszlo
eller
ftp://promo:[email protected]:1...House_Promo.mp3
84 min
eller
ftp://promo:[email protected]:1...romo_80_min.mp3
79 min
Tracklist:
01 Jason Jinx - Your first time [Push Mix]
02 Blaze - Do you remember house?
03 Freeloaders - So much love to give [Milk & Sugar Mix]
04 Axwell & Sebastian Ingrosso - Together
05 Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Cross the Sky
06 Ian Carey - The Power
07 Silverius - El vibe Latino [Olav Basoski Remix]
08 Lee Cabrera presents Phase 2 - Voodoo Love [Jessie Garcia Remix]
09 Martin Solveig - Rocking Music [Warrel Clarke Club Mix]
10 Junior Jack - Stupidisco [Hot 22 Main Vocal Mix]
11 Mambama - Felicidad [Axwell Vocal Mix]
12 Giampiero Ponte vs. Danny Martinez - Nefertari
13 DJ Max Ray - Percussiva EP
14 Bobby Blanco & Mikki Moto - 3 Am [Fuzzy Hair Remix]
15 Tomaz vs. Filterheadz - Sunshine
16 Filterheadz - Yimanya [Filterheadz Original Mix]
Trevlig sommar! :)

 |
|
|
| jofawe |
detta skulle jag kunna tänka mig dansa till på Lofts balkong i sommar :)
Lycka till Laszlo, iofs lär det nog inte vara så svårt, deras djs där är rätt värdelösa =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tankar och hoppas för din skulle Laszlo att det går bra :)
[edit] Just börjat lyssna nu :) |
|
|
| NooN |
| Tankade i morse innan jag drog till jobbet så jag har inte riktigt hunnit lyssna. Men det lät sjyst iaf. |
|
|
| DjAviander |
Alldeles underbart Las! Fått upp sommarkänslan till max nu iaf :) Riktigt bra mixat och underbart låtval.
Måste nog dra hem den kortare nu, för den här SKA jag ha på CD ;) |
|
|
| Kaveh |
| Laddar med detsamma! Blir den korta versionen, för vet redan nu att jag kommer vilja ha den på CD ;D Låtlistan ser mycket skön och svängig ut iaf :] |
|
|
| CJ InterCity |
du skulle inte satt Sunshine på slutet, jag har sån jävla lust att hoppa dit hela tiden :toothless
EDIT: med detta set kommer du lugnt få spelningar! :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | | 05 Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Cross the Sky |
älskar när den slår om "cross the sky ouiee DOFF DOFF" |
|
|
| Laszlo |
Tack för feedbacken :)
Här har ni köfilen:
code: FILE "Laszlo_-_July_2005_House_Promo_80_min.mp3" MP3
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Your first time [Push Mix]"
PERFORMER "Jason Jinx"
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "Do you remember house?"
PERFORMER Blaze
INDEX 01 06:41:29
TRACK 03 AUDIO
TITLE "So much love to give [Milk & Sugar Mix]"
PERFORMER Freeloaders
INDEX 01 10:20:20
TRACK 04 AUDIO
TITLE Together
PERFORMER "Axwell & Sebastian Ingrosso"
INDEX 01 16:31:11
TRACK 05 AUDIO
TITLE "Cross the sky"
PERFORMER "Steve Angello & Sebastian Ingrosso"
INDEX 01 21:42:60
TRACK 06 AUDIO
TITLE "The Power"
PERFORMER "Ian Carey"
INDEX 01 25:54:33
TRACK 07 AUDIO
TITLE "El vibe latino [Olav Basoski Remix]"
PERFORMER Silverius
INDEX 01 31:34:54
TRACK 08 AUDIO
TITLE "Voodoo Love [Jesse Garcia Remix]"
PERFORMER "Lee Cabrera presents Phase 2"
INDEX 01 35:46:04
TRACK 09 AUDIO
TITLE "Rocking music [Warren Clarke Club Mix]"
PERFORMER "Martin Solveig"
INDEX 01 40:06:17
TRACK 10 AUDIO
TITLE "Stupidisco [Hot 22 Main Vocal Mix]"
PERFORMER "Junior Jack"
INDEX 01 48:29:57
TRACK 11 AUDIO
TITLE "Felicidad [Axwell Vocal Mix]"
PERFORMER Mambana
INDEX 01 53:52:73
TRACK 12 AUDIO
TITLE Nefertari
PERFORMER "Giampiero Ponte vs. Danny Martinez"
INDEX 01 57:20:35
TRACK 13 AUDIO
TITLE "Percussiva EP"
PERFORMER "DJ Max Ray"
INDEX 01 62:29:21
TRACK 14 AUDIO
TITLE "3 am [Fuzzy Hair Remix]"
PERFORMER "Bobby Blanco & Mikki Moto"
INDEX 01 67:18:59
TRACK 15 AUDIO
TITLE Sunshine
PERFORMER "Tomaz vs. Filterheadz"
INDEX 01 71:31:50
TRACK 16 AUDIO
TITLE "Yimanya [Filterheadz Original Mix]"
PERFORMER Filterheadz
INDEX 01 77:19:57
Den finns på FTP:n eller ladda ner här (spara mål som) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
EDIT: med detta set kommer du lugnt få spelningar! :) |
Jag är inte pessimist men det är så jävla svårt, får man spelningar handlar det oftast om kontakter, tillfällen och tur men såklart samtidigt måste man ha talang... det krävs även att den som söker DJs vill ha just den musiken eller/och kvallitet.
Detta är ju kvallitet men många söker hellre säkra kort som spelar ostig sommarradiohits...
Men jag säger go for it...
Kom på nu jag ska snacka med dig Laszlo nån kväll över MSN ang. lite idéer :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag är inte pessimist men det är så jävla svårt, får man spelningar handlar det oftast om kontakter, tillfällen och tur men såklart samtidigt måste man ha talang... det krävs även att den som söker DJs vill ha just den musiken eller/och kvallitet.
Detta är ju kvallitet men många söker hellre säkra kort som spelar ostig sommarradiohits...
Men jag säger go for it...
Kom på nu jag ska snacka med dig Laszlo nån kväll över MSN ang. lite idéer :) |
Vad för idéer? :)
Men japp - du har rätt i det jag säger. Antingen så är det kontakter, gudabenådad talang och något nyskapande i mixningsväg (Zabiela) eller så måste du helt enkelt ha ett par jävligt heta skivsläpp i bagaget. Denna mixen gjorde jag för just stället inne i stan, där spelas mycket halvostiga somriga houseanthems (som detta :)). Eventuellt kommer jag också försöka dela ut några ex. nere i Ungern och Rumänien i sommar, men detta är givetvis inget jag kommer att skicka upp till Johnny Boy & C;o på Monday Bar eller ner till Amnezia på Ibiza - ett gott skratt är väl vad de hade fått ut av detta :) |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag är inte pessimist men det är så jävla svårt, får man spelningar handlar det oftast om kontakter, tillfällen och tur men såklart samtidigt måste man ha talang... det krävs även att den som söker DJs vill ha just den musiken eller/och kvallitet.
Detta är ju kvallitet men många söker hellre säkra kort som spelar ostig sommarradiohits...
Men jag säger go for it... |
alldeles rätt har du, det är svårt som in i helv!te. Jag har själv kämpat som en idiot, men känner att jag är fortfarande på första trappsteget. Däremot tycker jag detta set drar uppmärksamhet på ett positivt sätt, så jag skulle inte alls bli förvånad om Laszlo faktiskt får ett par spelningar tack vare setet :) |
|
|
|
|