|
HJÄLP! köpa nya hörlurar
|
View this Thread in Original format
| CJ InterCity |
Cyklade ner till stranden idag och såklart hade jag musik på... poff sa det, så föll sladden av och så vad det med den saken. En DJ utan hörlurar är som en taxi chaufför utan körkort ;) men ekonomin är kärv för tillfället, SÅ JAG VILL GÄRNA VETA var man kan hitta de billigaste men ändå något sådär kvalitativa hörlurar? Finns säkert internetbutiker man jag känner inte till någon bra :o
Tips på hörlurar är också välkommet! :) |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by reveal
Du gav ju själv tips i den tråden :p |
ganska dåligt tips, om jag får säga det själv :toothless
men tack för länken :) |
|
|
| mr_fisken |
Vad menar du med billiga lixsom? Du kan få ett par helt ok för 1000kr men lägre än så är ju teknikmagasinet-nivå. typ dessa
Sennheiser HD-25 sp är ju att rekommendera varmt men kostar runt 1400kr och det antar jag inte räknas som billigt.
Tror faktiskt inte det finns några sjysta lurar för typ en femhundring (om det anses vara billigt) om jag ska vara ärligt.
Lycka till hur som helst för fan:D |
|
|
| ShyTrance |
| jag har ett par sennheiser hd-212 pro d e bra :) cirkus 500:- |
|
|
| Gate 42 |
Sony MDR-V500DJ ?
Får du för 850pix @ www.telemekano.se (fri frakt vid beställningar över 500kr :D )
De har även de beryktade Sennheiser HD25 Sp1 för 1100:- |
|
|
| Christian Ö. |
| har för mig att www.netonnet.se hade sony's lurar också till ett bra pris |
|
|
| Laszlo |
| Sony MDR-V700 is teh . Värda varenda öre, jag skulle fan i mig inte byta de mot några andra hörlurar på detta klot, vilket jag borde - ty de har fördärvat min hörsel. :o |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Sony MDR-V700 is teh . Värda varenda öre, jag skulle fan i mig inte byta de mot några andra hörlurar på detta klot, vilket jag borde - ty de har fördärvat min hörsel. :o |
tog mig i kragen och köpte Sony MDR V300. Har inte råd med annat så det får duga. och jag kan säga att belåtenhet är ett svagt ord i detta fall :cool:
jag tackar för era tips, allihopa! SWETA kan man alltid räkna med ibland :) |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
tog mig i kragen och köpte Sony MDR V300. Har inte råd med annat så det får duga. och jag kan säga att belåtenhet är ett svagt ord i detta fall :cool:
jag tackar för era tips, allihopa! SWETA kan man alltid räkna med ibland :) |
Yeah. Funderar på att köpa likadana hörlurar. De andra är åt helvete. |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Sony MDR-V700 is teh . Värda varenda öre, jag skulle fan i mig inte byta de mot några andra hörlurar på detta klot, vilket jag borde - ty de har fördärvat min hörsel. :o |
brukar du ha på dig dom när du är ute, typ på bussen och så ? eller är dom inte lite väl klumpiga och stora ?
funderar på att tjacka ett par, därför jag undrar.
edit: hittade lite recensioner;
http://se.pricerunner.com/sound-and...s/98471/reviews
den längst ner verkar inte allt för positiv faktiskt. |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by keddo
brukar du ha på dig dom när du är ute, typ på bussen och så ? eller är dom inte lite väl klumpiga och stora ?
funderar på att tjacka ett par, därför jag undrar.
edit: hittade lite recensioner;
http://se.pricerunner.com/sound-and...s/98471/reviews
den längst ner verkar inte allt för positiv faktiskt. |
Njae, jag åker inte buss speciellt ofta :) Brukar ha med mig de i bilen på semestrarna dock.
Killen som skrev recensionen längst ner har rätt i mycket det han säger - ska du prodda så satsa på andra lurar. Ljudet är inte det bästa (du kan spela jävligt högt, men kvalité är inte detsamma som nivå), men då det kommer till att vända plattor i öronbedövande miljöer så klarar den jobbet galant. Det är ju trots allt det de är gjorda för.
Den är gjord av plast, ja, tyvärr...är man alldeles för oaktsam så spricker fästet vid lurarna. Jag har haft mina i två år och de är som nya - å andra sidan har jag lurarna på nästan konstant när jag mixar. Jag känner mig mer bekväm att mixa i lurarna än med monitor. Dessutom tror jag att man ska undvika att vika ihop lurarna. Det är en bra idé om de ska ner i ryggsäcken för då sparar du inte bara plats, den skyddas lite bättre också, men det känns som att lurarna tar stryk varje gång man ska vika de.
Sammanfattningsvis så beror det helt och hållet på vad du ska använda lirarna till. Ska du jocka, köp de (eller HD25:an eller HDJ-1000 - lurar i världsklass allihopa. Smaken som avgör). Ska du bara ha lurarna på stranden, bussen och what not så kan du spara åtskilliga hundralappar. |
|
|
|
|