return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Terrorattack i London (pg. 2)
View this Thread in Original format
CJ InterCity
så dom tror helhjärtat att all trupper ska försvinna bara sådär om de fortsätter bomba? visst, det lär hända :rolleyes:
zoric
quote:
Originally posted by ScuL
Detta är vad Al-Qaida säger:


"In the name of God, the merciful, the compassionate, may peace be upon the cheerful one and the dauntless fighter, Prophet Muhammad, God’s peace be upon him. O nation of Islam and nation of Arabism: Rejoice for it is time to take revenge from the British Zionist Crusader Government in retaliation for the massacres Britain is committing in Iraq and Afghanistan. The heroic mujahidin have carried out a blessed raid in London. Britain is now burning with fear, terror, and panic in its northern, southern, eastern, and western quarters. We have repeatedly warned the British Government and people. We have fulfilled our promise and carried out our blessed military raid in Britain after our mujahidin exerted strenuous efforts over a long period of time to ensure the success of the raid. We continue to warn the governments of Denmark and Italy and all the Crusader governments that they will be punished in the same way if they do not withdraw their troops from Iraq and Afghanistan. He who warns is excused."


"all the crusader nations" dvs, alla länder som har eller hade trupper i Iraq och Afghanistan.


Heligt krig eller vad fan de där extremisterna kallar det suger röv. De är fan helt dumma i huvudet, Tyvärr. Det är synd om folk i London. En människa som dör är för mycket, Inte 30 och eventuellt 100 skadade som också kan dö pga. skadorna. Skiten måste ta slut :<
gurra
Asså jag förstår inte riktigt de upprörda känslorna här. Att västvärlden varken är eller varit några änglar i både afrika, mellanöstern och asien kan ju knappast vara någon nyhet, eller? Från andras perspektiv kan de här gärningarna vara helt befogade. Kom inte och säg att de är sjuka i huvudet, de förstår mycket väl vad de håller på med. Avtrubbade kanske, för de har nog sett mycket skit i sina egna hemländer.

Grejen är att människor är likadana överallt. Vore hela scenariot omvänt skulle "vi" också smälla bomber i deras storstäder.
cviper
quote:
Originally posted by gurra
Asså jag förstår inte riktigt de upprörda känslorna här. Att västvärlden varken är eller varit några änglar i både afrika, mellanöstern och asien kan ju knappast vara någon nyhet, eller? Från andras perspektiv kan de här gärningarna vara helt befogade. Kom inte och säg att de är sjuka i huvudet, de förstår mycket väl vad de håller på med. Avtrubbade kanske, för de har nog sett mycket skit i sina egna hemländer.

Grejen är att människor är likadana överallt. Vore hela scenariot omvänt skulle "vi" också smälla bomber i deras storstäder.


Poängen är väl att de få av "de" som gör sånt respektive de få av "oss" som skulle göra sånt är "sjuka i huvudet". Jag vägrar tro att majoriteten av någon befolkning någonstans skulle stå bakom attacker som det här.
RebeL9
quote:
Originally posted by CJ InterCity
så dom tror helhjärtat att all trupper ska försvinna bara sådär om de fortsätter bomba? visst, det lär hända :rolleyes:


ja det funkade ju i Spanien i fjol. Efter Madridbombningarna så drog Spanien tillbaka sina trupper från Irak.

Skulle inte förvåna mig om det hände i Holland eller Danmark. Vad hade dessa länder för anledning att skicka trupper till Irak i första hand? Eller var det Bushs löften om guld och gröna skogar som fick dessa länders regeringar att rycka in. Hollands regering ska man iofs inte lita på för fem öre. Bara att blicka tillbaka på vilka misstag de gjorde under 90-talet. Och då syftar jag främst på massakern i Srebrenica i Bosnien.

Sen är det där brevet skrattretande att läsa. Att de ens har mage att nämna Gud, profeten Muhammed och Islam i brevet får en att undra om det inte är skrivet av någon som bara haft för syften att skada Islams namn. Måste vara någon riktigt korkad människa som varken har läst Koranen eller någon som helst kännedom om Islam.
CJ InterCity
quote:
Originally posted by gurra
Asså jag förstår inte riktigt de upprörda känslorna här. Att västvärlden varken är eller varit några änglar i både afrika, mellanöstern och asien kan ju knappast vara någon nyhet, eller? Från andras perspektiv kan de här gärningarna vara helt befogade. Kom inte och säg att de är sjuka i huvudet, de förstår mycket väl vad de håller på med. Avtrubbade kanske, för de har nog sett mycket skit i sina egna hemländer.

Grejen är att människor är likadana överallt. Vore hela scenariot omvänt skulle "vi" också smälla bomber i deras storstäder.

Jamen herregud - att västvärlden har trupper i irak osv beror inte på att västvärlden är sugna på att tortera oskyldiga. Med allt skit som pågår där nere av de egna ledarna så gör västvärlden snarare en upprensning. Men det som hände i London idag (och Madrid, och New York) är ju inte alls riktad som en attack mot ledare för respektive länder. Det är en attack mot helt oskyldiga människor - däribland turister, invånare, invandrare och alla möjliga! Tror du ärligt talat att Bush skickat trupper till irak med avsikt att tortera oskyldiga?

idioti är det... helt enkelt... JÄVLA GRR TERRORISTER
RebeL9
som jag sa i mitt tidigare inlägg så verkade många ha glömt att Storbrittanien legat i krig i över två år. Men eftersom kriget pågår så långt borta så distansierar sig folk. Nu hämtade man kriget på ens egen hemmaplan. Plötsligt blir det världens kalabalik.
Irakierna ser USA och UK's invasion av Irak som ett direkt hot mot det irakiska folket (och att det varit så många civila dödsfall strör ju på det hela ännu mer) och då slår man mot de civila i London också. Egentligen väldigt logiskt.
Men visst är det tragiskt. Men glöm inte att det började inte med terrordåden i London.
Aendy
quote:
Originally posted by cviper
Poängen är väl att de få av "de" som gör sånt respektive de få av "oss" som skulle göra sånt är "sjuka i huvudet". Jag vägrar tro att majoriteten av någon befolkning någonstans skulle stå bakom attacker som det här.


Jag citerar återigen "The West wing"; "Extrema islamister är till islam vad Ku Klux Klan är till kristendomen"
CJ InterCity
Det hade naturligtvis varit annorlunda om det var krig i storbritannien - krig skördar offer (nu säger jag inte att det skulle varit en ursäkt, men så är det, krig skördar offer)

Att civila dödas i länder där krig pågår är oundvikligt. Men det är SJÄLVKLART inte västvärldens ledares mål att döda civila!! Om terroristerna hade riktat sig mot ledare av västvärlden (G8 mötet exempelvis) då hade jag i alla fall förstått deras mål. men att direkt rikta sig på att döda civila... herre gud, man måste vara rejält skadad i sin idiot hjärna

EDIT: och ärligt talat, har det fått någon positiv inverkan överhuvudtaget att döda civila? tänk om någon av oss varit där, vad hade du sagt då? "jaja Rebel9 dog i London, men terroristerna hade ju en anledning så det är väl ok"

(sorry att jag använde just ditt namn där, jag riktar naturligvis inget mot dig, det var ett exempel bara)
RebeL9
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Det hade naturligtvis varit annorlunda om det var krig i storbritannien - krig skördar offer (nu säger jag inte att det skulle varit en ursäkt, men så är det, krig skördar offer)

Att civila dödas i länder där krig pågår är oundvikligt. Men det är SJÄLVKLART inte västvärldens ledares mål att döda civila!! Om terroristerna hade riktat sig mot ledare av västvärlden (G8 mötet exempelvis) då hade jag i alla fall förstått deras mål. men att direkt rikta sig på att döda civila... herre gud, man måste vara rejält skadad i sin idiot hjärna

EDIT: och ärligt talat, har det fått någon positiv inverkan överhuvudtaget att döda civila? tänk om någon av oss varit där, vad hade du sagt då? "jaja Rebel9 dog i London, men terroristerna hade ju en anledning så det är väl ok"

(sorry att jag använde just ditt namn där, jag riktar naturligvis inget mot dig, det var ett exempel bara)



jag förstår vad du menar och visst är det tragiskt. Men vi ska inte glömma att i krig gäller inga regler oavsett allt snack om Genevekonventionen etc (ta Guantanamofängelset tex).
Dessa människor har en dualistisk världssyn. De ser allt i svart och vitt. Precis som Bush som myntade det numera klassiska "Either you are with us or against us".
Terroristerna ser varje dödad civil irakier (oavsett om han dog avsiktligt eller oavsiktligt) som ett argument för att döda civila britter alternativt amerikaner.

Aendy: PRECIS så är det

keddo
jo visst fan är det trist när sånt här händer, men allt händer utav en anledning tyvär..
ScuL
quote:
Originally posted by RebeL9
Skulle inte förvåna mig om det hände i Holland eller Danmark. Vad hade dessa länder för anledning att skicka trupper till Irak i första hand? Eller var det Bushs löften om guld och gröna skogar som fick dessa länders regeringar att rycka in. Hollands regering ska man iofs inte lita på för fem öre. Bara att blicka tillbaka på vilka misstag de gjorde under 90-talet. Och då syftar jag främst på massakern i Srebrenica i Bosnien.


Holland har aldrig attackerat Irak. När det blev lugn efter USAs och Englands invasion har vår regering skickat styrkorna för att bevara fred och hjälpa med genom att bevara säkerheten i det offentliga miljöt samt sprida mediciner och mat. Detsamma gäller Danmark faktiskt.
Istället för att vara feg som t.ex. Tyskland, Frankrike och Sverige som vill inte iblanda sig. Kan fortfarande inte tro värför FN:s säkertsråden stödjer att inte skicka hjälp dit när det är tydligt att det kräv(de)s.

Srebrenica attentaten har ingenting att göra med detta men situationen var så att de kunde inte göra nånting. Det fanns bara hundratals soldater UTAN svår bevapning (bara några 9mm, de var ju där för en fredsmission). Och serbiska armén hade makten fullständig. Hade dem försökt att ingripa hade dem dött själv.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement