|
help nodig bij cd branden...
|
View this Thread in Original format
| westflake |
Hallo,
Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe krijg ik een live sets gebrand zonder dat het 1 track van 80 minuten wordt? Ik wil dus gewoon de set verdelen in een aantal nummers.
Heb een plextor cd writer en daarom ook de software win cdon. Tevens heb ik Nero 5.5. Heb gehoord van cue files heb er dus ook een paar maar hoe activeer je deze files voordat je gaat branden?
Please help.. |
|
|
| Flippe |
idd cue files ja
je hebt daar fireburner voor nodig ( kan ook andere , maar ik vindt deze het fijst ) |
|
|
| Ruben_Dubbink |
moet je zo'n split programmatje hebben....
mp3cutter werkt perfect bij mij, gewoon downloaden, dan knip je de set in stukken en brand je ze met Nero....
Succes!
Greetz RubDub |
|
|
| westflake |
| ok thanks gasten.. ik ga eens ff aan de gang hiermee! |
|
|
| HaZZa |
| ik zou u teerder doen met die cue files dan cuttien. Scheelt je ongeveer 10 keer zoveel tijd.. :) |
|
|
| westflake |
| Hoe doe ik dat dan met die cue files? Moet ik een cue gewoon net als een file naar de cd slepen in het burn programma? Of moet het anders? |
|
|
| Yarnie |
| cdr win moet je gebruiken.....van die mp3 moet je een wave file maken.....en die wave file moet dan i de zelfde directorie staan en dan moet je m laden in cdrw....en klaar is kees:D |
|
|
| Flipper01 |
Ik gebruik daar zelf cdr-win voor, echt een ideaal programma!!
Je kan het beste ff de help nalezen over hoe t allemaal zit met CUE-files, maar als je t eenmaal weet is het een eitje!
Je moet iig goed opletten dat je de locatie van je MP3 goed hebt aangegeven en dat het een MP3 is, dan gaat de rest meestal vanzelf!
Suc6 ermee
Mijn brander doet et nog steeds niet.. :mad: Dus ik heb m'n TE sets nog steeds niet op cd :( |
|
|
| raoel |
Op het moment doe ik het als volgt:
eerst cutten met MP3cutter 2.0 en dan branden met nero
Werkt perfect en snel.
Nadeel is dat je dat alleen met live-sets kunt doen, omdat je met MP3cutter ze alleen in gelijke stukken kunt verdelen, of in gewenste stukken maar dat is veel werk. Ik verdeel ze dan meestal in stukken van ongeveer 5 minuten. En voor een live-set maakt het nie uit hoe lang de stukken zijn.
Maar als je een "echte" cd (die je in een stuk hebt gedowned) wil branden werkt dat dus nie, en moet je zelf per liedje de juiste tijd in voeren. Duurt te lang. Dat is als je de werkelijke nummer/tijd indeling wil aanhouden.
Het fijnste werkt met cue-files, die je van bijna elke CD kunt vinden, alleen werkt bij CDRwin bij mij niet :(
Ik weet ook nie hoe het komt. Misschien dat een van jullie dat misschien weet:
Als ik met CDRwin wil branden, dus op dat icoontje klik van branden, als ik CDRwin al heb opgestart, zegt ie dat ie geen "cd rom recording device" (brander) kan vinden.
Wie heeft hier een oplossing voor?
Ik draai win 98 |
|
|
| TranceFool |
FILE "Xplosive Sounds 7 mixed.wav" WAVE
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 05:15:00
TRACK 03 AUDIO
INDEX 01 12:35:00
TRACK 04 AUDIO
INDEX 01 17:20:00
TRACK 05 AUDIO
INDEX 01 23:54:00
TRACK 06 AUDIO
INDEX 01 31:12:00
TRACK 07 AUDIO
INDEX 01 35:53:00
TRACK 08 AUDIO
INDEX 01 41:41:00
TRACK 09 AUDIO
INDEX 01 47:49:00
TRACK 10 AUDIO
INDEX 01 52:16:00
TRACK 11 AUDIO
INDEX 01 56:10:00
TRACK 12 AUDIO
INDEX 01 61:22:00
TRACK 13 AUDIO
INDEX 01 66:50:00
TRACK 14 AUDIO
INDEX 01 71:38:00
TRACK 15 AUDIO
INDEX 01 75:54:00
Dit is zo'n cue file, gewoon tijden en naam veranderen in jouw titel van de set die je gaat branden en er overheen gooien |
|
|
| John |
krijg je dan ni dat et volgende nummer met een halve bas begint ofzo?
(niet dat dat nou zo heel veel uitmaakt maar toch :P) |
|
|
| Flipper01 |
| quote: | Originally posted by John
krijg je dan ni dat et volgende nummer met een halve bas begint ofzo?
(niet dat dat nou zo heel veel uitmaakt maar toch :P) |
Dat zou natuurlijk kunnen, maar je kan het het beste zelf ff controleren.. Met het programma MP3-CUE kan je met winamp binnen je livesets naar de volgende nummers skippen. Hiermee kan je ook meteen horen of het nummer wel of niet met een halve bas begint. Ik luister zelf altijd met mp3-cue of de cue-file een beetje klopt en pas hem indien nodig zelf aan. Ik maak ook met dit progje vaak m'n eigen CUE's
Good luck! |
|
|
|
|