|
[04-09-2005] Wooferland - Spaarnwoude (free)
|
View this Thread in Original format
| jp |
Een van de leukste feestjes van 2004 is terug :)
Wooferland 2005 - free & pure house classics party
Na de vele enthousiaste reacties van vorig jaar kon de organisatie het gewoon niet maken om het bij een eenmalig feest te houden. Het concept van Wooferland bleek veel bezoekers aan te spreken en ook de schitterende locatie en het mooie weer speelde een belangrijke rol bij het succes van de eerste editie. Dat het gaat gebeuren is nu dus zeker en het doel is nu natuurlijk het “gevoel” vast te houden en het succes van vorig jaar te evenaren.
Volgens de organisatie zit het met dat gevoel wel goed. ‘Wooferland is gebaseerd op wat voor ons de essentie van house is. Het gevoel dat je kreeg wanneer je vroeger op een illegaal feest ronddanste. Ergens in een oude loods of kelder, of gewoon buiten zoals wij nu doen. De ingrediënten waren simpel maar doeltreffend: goede muziek, een soundsystem, een rookmachine en stroboscoop… that’s it. Er kwamen bijna als vanzelf de meest uiteenlopende mensen op af en je had een top feest!’ blikt de organisatie terug. ‘Met minimale middelen het maximale bereiken, daar houden we van. We zijn geen commerciële organisatie die een slaatje wil slaan uit een house classics hype. In feite doen we het gewoon puur voor de fun. We vragen geen entree, berekenen lage prijzen voor drank en eten en zorgen dat de juiste DJs aanwezig zijn. Niets meer, niets minder.’
Dat het concept veel mensen aanspreekt bleek vorig jaar toen er met minimale promotie veel meer mensen dan verwacht op een grasveld in het Amsterdamse Bos stonden te dansen. Helaas was deze locatie dit jaar niet meer beschikbaar en moest er driftig worden gezocht naar een andere plek. Uiteindelijk kwam de organisatie terecht bij een gebied in recreatiegebied Spaarnwoude waar tot op heden nooit eerder dansfeesten zijn georganiseerd. ‘We hadden veel moeite om een locatie te vinden die dezelfde sfeer uitstraalt als het Amsterdamse Bos, maar het is nu zeker gelukt. Het uitzicht is werkelijk fantastisch en ondanks de ruimere opzet is de sfeer daar helemaal top. Ook voor kinderen is het een waar paradijs en kan er gespeeld worden op het speeleiland en de verschillende speelobjecten op het terrein dat direct aan het water ligt. Zo kunnen pa en ma dansen op hun favoriete klassiekers terwijl de kids zich geen moment hoeven te vervelen.’
Het gevoel is aanwezig, de locatie is gevonden. Hoe staat het nu met het belangrijkste ingrediënt van een geslaagd feest: de muziek? ‘De DJs die vorig jaar hebben gedraaid waren na afloop allemaal dol enthousiast en zeiden meteen bij een volgend feest weer te willen draaien. Afgelopen maanden spraken we ook met een aantal andere DJs die graag willen komen, ondanks dat er vrijwel niets te verdienen valt. Geweldig toch? Vooral de DJs van het eerste uur weten nog steeds waar het werkelijk om draait, niet om geld en aanzien, maar puur om de passie voor muziek. Let there be house…’ aldus de organisatie.
Op zondag 4 september van 11 tot 23 uur, is iedereen meer dan welkom op het terrein van De Watergeus in Recreatiegebied Spaarnwoude om te komen dansen of chillen op de house classics van niemand minder dan Per, JP, Cellie, The Prophet en vele, vele anderen. Voor volledige line-up en informatie kan je terecht op www.wooferland.nl
:toocool: :toocool: :toocool: |
|
|
| Roger |
| wat een ontzettend dubiele naam voor een festival:p |
|
|
| jp |
| Alles is zo lekker knullig aan dit feest, maar het komt uit een goed hart. Qua muziek, sfeer en locatie is dit echt een toppertje :) |
|
|
| basd |
Dit had me zeker geinig geleken, zeker met Per en Cellie..
Ben dan alleen op vakantie dus dat gaat em zeker niet worden. |
|
|
| HiGH_NrG |
| Jan-Pieter, dit feestje staat nog niet in je agenda... |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by HiGH_NrG
Jan-Pieter, dit feestje staat nog niet in je agenda... |
Thanks for the tip  |
|
|
| SnuggLe |
Volgensmij zit ik dan in Zwitserland.
Oh nee, India was het toch? :toothless Of wisten jullie dat al? :p ;) |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Volgensmij zit ik dan in Zwitserland.
Oh nee, India was het toch? :toothless Of wisten jullie dat al? :p ;) |
Ga je dit nou in elke draad vermelden.......:toothless |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Ga je dit nou in elke draad vermelden.......:toothless |
Ja.
Weet je ook hoe irritant dat is. |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Ja.
Weet je ook hoe irritant dat is. |
Binnenkort gaat mijn gespem beginnen dat ik een maand in Australië zit.......;)
Maar tijdens dit feessie zit ik nog in NL....:) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Binnenkort gaat mijn gespem beginnen dat ik een maand in Australië zit.......;)
Maar tijdens dit feessie zit ik nog in NL....:) |
Ik zou zeggen doe je dingetje. Waarschijnlijk zit ik dan toch in India ;) Of had ik dat nou al gezegd? |
|
|
| Remy D |
| wat supervet dit, dit kan ik ook lekker fietsend af!! Maar ik wist niet dat dit vorig jaar ook was maar hier ga ik zeker naar toe!!!! :tongue2 |
|
|
|
|