return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Svettiga tjejer (pg. 2)
View this Thread in Original format
King of Clubs
Ännu mer off-topic, men ändå:

Jag tycker att viss damidrott är underhållande. Damtennis t.ex. är i många avseénden bättre än herrtennis, då det i regel handlar om mer teknik än kraft. Handbollen var ganska kul. Damfridrott är intressant osv. Men, jag tycker inte som många att damidrott negleras i media. Det här har varit på tapeten i pressen ett tag nu och så många säger att damidrott inte får den uppmärksamhet den förtjänar. Det är enligt mig helt fel. Helt plöttsligt eftersom tidningarna/tvsporten etc. vill vara politiskt korrekta så ser man uppslag med umeå if´s fotbollsdamer, damcurling etc. MEN det finns ju inget stort intresse för det, så då är det ju helt naturligt att det inte bör ges uppmärksamhet. Jag skulle vilja veta hur många av dem som anser detta bra verkligen bryr sig när det väl kommer till kritan.

quote:
Själv blir jag helt tokig när man dissar tjejidrott.

Hmm.. det här är väl en halv-diss och det är ju inte damidrotten i sej jag angriper, så man får hoppas att Aendy inte blir tokig på mej nu :)
Aendy
Jag anser att det är fel att jämföra damfotboll med herrfotboll. Det är ungefär som att jämföra curling med bowling och mena att bowling är mer fartfyllt och spännande så därför ska vi inte bry oss om curling som bara är långsamt och tråkigt fast det är en helt annan sport. Damfotboll och herrfotboll (t.ex.) ska inte jämföras som fotboll mot fotboll utan som två separata idrottsgrenar. För det är så att man tävlar med olika förutsättningar och anpassar spelet därefter. Därför är damfotboll tråkigare än herrfotboll och damtennis roligare än herrtennis vid jämförelse, därför att man spelar spelet utifrån sina förutsättningar. Ett tjejlag kan mycket väl slå ett killag bara genom att idrotten i sig gynnar dem snarare än herrar. Men problemet är att med den herrdominans som historiskt har gällt har reglerna anpassats efter att passa herrarnas förutsättingar och när damerna sålunda tagit samma sporter i besittning har även de fått spela efter dessa regler. Men förändringen är på G tror jag, vänta bara några generationer så att evolutionen hunnit ikapp och jag lovar att herrarna får fetpisk av damer utan att reglerna behöver förändras. Ser fram emot de dagarna och tycker det är tråkigt att man inte lever då.
Gaby
Oj oj oj va onödiga posts det finns här ibland :)

Jagb vill se mer modern dans (hiphop, breakdance, jazz funk, äkta salsa) istället för fotboll och handboll!!!
ZAiNT CiD
ledsen asså, men jag orkar verkligen inte bry om all feminismtjaffs!

gott nytt år allesammans!

:p
King of Clubs
quote:
Originally posted by Aendy

Men förändringen är på G tror jag, vänta bara några generationer så att evolutionen hunnit ikapp och jag lovar att herrarna får fetpisk av damer utan att reglerna behöver förändras. Ser fram emot de dagarna och tycker det är tråkigt att man inte lever då.

En verkligen intressant idé.. Men, menar du att damer kommer att bli mer muskulösa? För det är väl ofta den stora skillnaden.. Skulle vara roligt att t.ex se tokiga dam-hockeykrigare i högsta ligorna en dag golva Foppa och gänget :)
Iaf, du menar alltså att evolutionen kommer att se till att de två könen kommer att bli mer och mer lika (androgyna), så att vi en dag knappt blir åtskiljbara?

Om så är fallet, så är jag ganska lycklig över att jag inte lever då..
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Men förändringen är på G tror jag, vänta bara några generationer så att evolutionen hunnit ikapp och jag lovar att herrarna får fetpisk av damer utan att reglerna behöver förändras. Ser fram emot de dagarna och tycker det är tråkigt att man inte lever då.

har inte hänt på 100 000 år så varför skulle den förändringen komma under de närmsta generationerna?
Aendy
quote:
Originally posted by reveal

har inte hänt på 100 000 år så varför skulle den förändringen komma under de närmsta generationerna?

Inte vet jag, men tanken slog mig när jag såg en dokumentär om en gård på julafton. Vid en besök på en traditonell gård nån gång på 40-talet så visade de uppdelningen av de olika arbetsbördorna. Och man skojar inte bort fysiken på sönerna på den gården medans modern inte inte alls hade det lätt men inte fick ge sig på samma rent fysiska arbete utan istället blev hänvisad till de mer hushålliga sysslorna. Och så har det sett ut sedan bondesamhället trädde i kraft och antagligen långt innan dess. Vet inget om kvinnorna på stenåldern m.m. men jag tror inte jag hade tagit dem i armbrytning. Men nu när vi går ifrån det fysiska kroppsarbetet i vårt krav för överlevnad och istället bygger muskler genom träning så tror jag att evolutionen kommer rätta till skillnaderna på det ena eller andra hållet.
OscarP
Ja råkar faktiskt gilla YOSthlm, tycker det kan vara kul läsning ibland. Deras fester har också varit roliga.

Jag har inget emot damidrott dock, tycker att det kan vara lika spännande som "annan sport". Så är det...
Aendy
Coolt, YOSTHLM klarade tydligen inte längre av att försvara sig mot diverse påhopp på sin hemsida (eller så försöker de mörka sitt fattiga wannabeliv) för nu har de infört medlemsregistrering för att kunna läsa deras hemsidor. Och så långt tänker jag inte gå för att trakka lite insnöade råttor att jag ansöker om det, så nu är det slut på retandet på deras hemsida från min sida. :) Vem vann f´resten klubb-priset?
SteveTranz4ever
Jo som sagt , sen har vi gymnastik.....

Klicka här

Ok lite lågt men men.... de e ju Fredag eller nåt ....

reveal
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jo som sagt , sen har vi gymnastik.....

Klicka här

Ok lite lågt men men.... de e ju Fredag eller nåt ....

asså seriöst? den är inte aktuell för 5 öre
robstar
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.:eyes:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement