|
Då har det hänt
|
View this Thread in Original format
| DjAviander |
Jasså, så då har det hänt då äntligen.
Sovrums-DJen Scheikz kliver upp på scen. En 8-9h lång spelning dessutom. Det är MUF i stan som har beställt mig till nästa fredag.
Nu kommer då min fråga, vad fasen kan man ta betalt? Jag har sagt att dom gärna får betala mina nya lurar + nån hundring. D.v.s. ca. 1400-1500:- kronor.
Varför så mycket? Jag har varit tvungen att ta all kontakt med alla uthyrare och kommer att få stå för musiken.
Är det rimligt?
Partymusik? Nått som låter mer mainstream och inte nå speedcore variant. HipHop är önskat (faak, kommer bli tungt att mixa).
Alla förslag godtages gärna! |
|
|
| ScuL |
| be om bra monitorspeakers.... super viktig när du lirar live |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by ScuL
be om bra monitorspeakers.... super viktig när du lirar live |
agree! sen så ska du inte vänta dig att få samma betalning som Armin o Ferry... det är en lång väg dit, men nu är du i af på väg ;) grattis! :) |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
agree! sen så ska du inte vänta dig att få samma betalning som Armin o Ferry... det är en lång väg dit, men nu är du i af på väg ;) grattis! :) |
Haha, jo det skulle ju vara nått det! Men jag vill iaf ha ett par nya lurar, så jag får se om dom går med på att pröjsa för dem! ;)
@Scul: Tack för tipset, jag ska ta upp det med uthyraren :) |
|
|
| X-scream |
| Hmm... e det Moderata Ungdomsförbundet du ska spela för?? :conf: :wtf: :toocool: |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by X-scream
Hmm... e det Moderata Ungdomsförbundet du ska spela för?? :conf: :wtf: :toocool: |
Haha, ja :rolleyes: det skumma är att dom väljer mig, jag är rätt långt ifrån moderat iaf :P. Grymt mer vänster än höger om man säger så.
Men vi får se hur det går, dom hade tydligen fått ett annat erbjudande från en kille som kunde lira för 2500:- inkl. egen utrustning, så jag anar att han är mer attraktiv då, med tanke på att jag sagt att jag aldrig lirat ute också :P
Aeh. Moderater-shmoderater. Jag återkommer när jag dealat lite med dem. |
|
|
| eng3l |
okej, vet ej om du redan haft din spelning men eftersom jag själv är med i MUF vet jag vad som funkar på festerna :P
nummer ett för dessa partyglada ungdomar är Gigi D' Agostino - I'll Fly With You eller Lamour Toujour som den oxå heter, tycker själv den e fett bra :P låten finns i många varianter, men den bästa e en version som heter Gigi D'agostino - Lamour Toujours (L'amour Version), det e DU DU DU DUUUU ljudet de vill höra :)
Sedan vet jag av erfarenhet att de flesta "vanliga" hitsen funkar, typ "from paris to berlin" osv. Synthare finns det oxå gott om i MUF så det kanske kan va kul o ta med nåt med tex alphaville hehe.. vill du har mer tips kan du alltid adda mig på MSN: [email protected](och nej, mailet är inget skämt hahaha) :)
ha det gött nu och lycka till! |
|
|
| mr_fisken |
| du duru du du som det numera kallas är ju en gamal goding som alltid funkar :D :whip: :whip: |
|
|
| DjAviander |
BAH!
"Vi har tänkt ha en fest, men vi har inte hyrt någon lokal! Vi återkommer med info.."
BAH!
Lagom störd :whip: :whip: verkar dock bli jag som spelar, får jag väl hoppas. Någon gång i november typ.. Suck..
@mr_fisken: va...? :conf: |
|
|
| staz |
| han menar att gigi - lamour funkar i alla väder. |
|
|
|
|