|
P3 Dans - 10 år
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
P3 Dans - 10 år
Så nu är det äntligen dags att fira ett decennium av Dans i P3. Jubileumsturnén drar iväg till 10 orter.
Nu är alla datum klara. Det hela börjar med en stor smäll på Berns i Sthlm den 7:e september. Tre tunga liveakter uppträder:
S.U.M.O. feat Rigas, DK 7 och Tomas Andersson.
S.U.M.O. gör tillsammans med Rigas två nya låtar från ep’n Tribute. DJ’s under kvällen blir Calle Dernulf och Jesper Dahlbäck. P3 sänder från 21.03 - 00.00
7/9 Stockholm - Berns
SUMO feat Rigas, Tomas Andersson, DK7
8/9 Linköping - Platens Bar
10/9 Göteborg - Melt/Respekt
17/9 Jönköping - Bongo Bar
24/9 Norrköping - Guskelov
30/9 Sundsvall - Oscar
1/10 Umeå - Red Sledge
7/10 Lund - Hemlig
8/10 Helsingborg - Zinc
14/10 Kalmar - Palace/Union
P3 Dans är programmet för dig som vill ha en musikaliskt splittrad upplevelse. Här samsas obskyra elektroniska utflykter, monoton minimal techno, krispiga beats, mörka basgångar, funkig house och smäktande garagebomber.
Calle DernulfSedan januari 1995 har programledaren Calle Dernulf spridit dansmusik i olika skepnader. Han har tagit på sig det omöjliga uppdraget att ge dig en inblick i det som kallas klubb och /eller dansmusik. Genom åren har Calle intervjuat artister, dj’s och producenter som alla har varit med och påverkat scenen. Från Juan Atkins, Andreas Tilliander och Adam Beyer till Larry Heard, Swell Session och Photek. Den svenska klubbscenen har han genom programmet följt på närmare håll än någon annan. När P3 Dans startade så var det några få svenska house- och technoproducenter som utmärkt sig men idag är landet fullt av experimentlusta och ett hundratal erkända och lovande kreatörer som ständigt överraskar.
Calle Dernulf har ägnat nästan hela sitt liv åt radio och musik. Det började 1982 med närradiostationen MRS i Sthlm. Då var det funk, disco, rap och synt i en för den tiden modern fusion. Efter diverse närradioäventyr blev det en tid på lokalradio i Sundsvall och sen 1990 har han varit på P3 i Luleå, Växjö och Göteborg och arbetat med program som Radioapparaten och Musikjournalen. Med P3 Dans kom han inte bara hem till Sthlm utan även till det som musikaliskt ligger honom närmast. Elektronisk musik med ett groove…
Calle hörs också i P3 Klubb som sänds lördagar. Programmet gör han med Germund Stenhag, Linda Nordeman och ibland Jonas Westman.
Calle Dernulf har även sammanställt skivorna En Linje house och En Linje techno. Med samlingarna presenterade han musik som han ville att fler skulle få ta del av. Det mesta av materialet hade bara funnits tillgängligt i små upplagor på vinyl.
Har mailat Calle för att få mer info. ang alla spelningar... så uppdateringar kommer... // Steve |
|
|
| Gate 42 |
| På onsdag?! Börjar verkligen tröttna på att ha dessa ruttna arbetstider som jag har... :mad: |
|
|
| St_Andrew |
| Inget Örebro :( |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gate 42
På onsdag?! Börjar verkligen tröttna på att ha dessa ruttna arbetstider som jag har... :mad: |
Är det någon som har vettiga arbetstider om man relaterar dem till våra fester? |
|
|
| Gate 42 |
^ Mja, det är kanske möjligt. Men om man hade ett blandat schema och vissa dagar börjar senare mot eftermiddagen så skulle det ju passa bättre.
På mitt förra jobb så hade jag ett rullande schema där jag ibland började 16 på eftermiddagen och ibland 6 på morgonen. Det gjorde ju att man kunde gå ut vissa vardagar. Nu börjar jag 6 varje dag och kan inte direkt ge mig iväg på kalas på vardagar. (Har provat, men det var inte någon höjdare dagarna efteråt ;) )
Att festen är på onsdag är kanske inte så kostigt dock, med tanke på att P3 Dans sänds på onsdagar, och det blir väl med stor sannolikhet live sändning ifrån Berns? |
|
|
| hustler |
| Låter spännande. Det är ett smutt radio program! ;) |
|
|
| Laszlo |
wtf
kalmar, men inte växjö? :whip: |
|
|
| mr_fisken |
100kr (inget förköp), 20år |
|
|
| beaversweede |
| quote: | Originally posted by Laszlo
wtf
kalmar, men inte växjö? :whip: |
det märks att man blir bortskämd så fort fester bara hamnar en bit bort ifrån en. (inget illa menat :) )
jag är bara hur glad som helst att dom kommer till Umeå och dit är det väl ca 14 mil från Skellefteå. |
|
|
| lacksesepsotygh |
| umeåå. synd att man fyller 20 i slutet av okt. |
|
|
| beaversweede |
| quote: | Originally posted by lacksesepsotygh
umeåå. synd att man fyller 20 i slutet av okt. |
aj fan.. :(
va synd, annars kanske man hade stött på varandra. |
|