return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Nya headphones??
View this Thread in Original format
Dragon Kick
Så, nu har det äntligen blivit dags för mig att inskaffa ett par nya hörlurar efter att ha slitit ut mina nuvarande:D

Problemet är bara att jag inte har någon som helst koll på vilka som är bra att köpa, och jag vill helst inte slänga ut 3000 :- på ett par schyssta hörlurar.

Så vad är då bättre än att fråga er svenska TA's om tips på schyssta phones som passar min plånbok, ska helst inte kosta mer än 5-600:- (inte så mycket pengar, men men, något kan man ju hoppas på, hehe)

Tack på förhand //
Andreas
Laszlo
Braxen
Ja använder ett par Sennheiser HD-200, dom med vita kåpor .. priset ligger runt 5,6,7 hundringar beroende på vart man slår till, mkt prisvärda å bra dj lurar (y)

http://se.pricerunner.com/sound-and...s/139210/prices
Gate 42
Va ska du ha lurarna till? Lyssna på mp3/cd spelaren? DJ'a eller bara ha liggandes i en låda under skrivbordet?! ;)
zoric
Jag är också på jakt efter ett par nya hörlurar, Men den här gången till min mp3spelare eftersom de är helt sönder.
biznology
the sony MDR v700s have worked for me. somewhat heavy and parts cannot be replaced. the sound quality and structure is great though|
Dragon Kick
quote:
Originally posted by Gate 42
Va ska du ha lurarna till? Lyssna på mp3/cd spelaren? DJ'a eller bara ha liggandes i en låda under skrivbordet?! ;)


Dom ska användas till mp3 spelaren, även om det låter lockande att ha dom liggandes under skrivbordet;)

Mina nuvarande är ett par Panasonic "Dj 100" och dom funkade väl sisådär hyggligt, blev knappast bättre när dom flög runt i tusen bitar efter att man fått ett utbrott på sandsäcken i skolan till lite tung psy trance:D .....blev en hel del limmande då, men passformen blev rent ut sagt för jäklig, haha.

Tack för tipsen hitills, fortsätt gärna ge förslag:)
Gate 42


Har HS 900 modellen själv (den som är röd där dessa är blå). Har faktiskt ett rikigt bra lyssnarljud i sig. Vad det är för skillnad på de jag har och de här har jag ingen aning om. Men det är exakt samma modell förutom just då färgen, och de här blåa är bra mycket fräshare :D

http://se.pricerunner.com/sound-and...s/139229/prices
^ kolla priser...
Dragon Kick
quote:
Originally posted by Gate 42


Har HS 900 modellen själv (den som är röd där dessa är blå). Har faktiskt ett rikigt bra lyssnarljud i sig. Vad det är för skillnad på de jag har och de här har jag ingen aning om. Men det är exakt samma modell förutom just då färgen, och de här blåa är bra mycket fräshare :D

http://se.pricerunner.com/sound-and...s/139229/prices
^ kolla priser...



Ohh, dom där var bra mycket fräshare än dom röda, tvillingbrorsan har såna (röda) och ljudet på dom är ganska bra, verkar dock vara mer inne på hög bass istället för att fokusera sig på det som jag tycker är viktigare - rent ljud, man måste höra minsta detalj i låtarna ju;)
Gate 42
För det priset man får dem för är det jävligt bra ljud. Du sa ju själv i början av tråden att du inte ville lägga ut miljoner på hörlurarna ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement