return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 
Producing for dummies
View this Thread in Original format
Sh!fty
Ik ben wat aan het experimentere met Fruity Loops
en persoonlijk vind ik dat dat programma ongelooflijk zuigt, ik heb er een lied mee gemaakt, maar zelfs in full quality (wav) zit er ruis op
:nervous:

Ik zou graag wille wete wa onze producers hier gebruike ...

Aple Logic - Cubase - Fruity Loops - Acid pro - Propellerhead Reason
of iet anders?

En wa ge hebt van bijhorend materiaal ( Samplers , midicontrolers ) en al dien bazaar?

----------------------------------------------------------------------


Kheb mijn eerste productie er maar bij geupload
op 1.24 hoort ge duidelijk hoe een slechte kwaliteit FL studio bied(nochthans heb ik een standard instrument gekoze)
Kvind ook de instrumente maar slapkes, en ik ben nog nie advanced genoeg om die naar mijn smaak te vervormen.
Voor ik iets koop wil ik jullie mening
Phortastic
quote:
Originally posted by Sh!fty
Ik ben wat aan het experimentere met Fruity Loops
en persoonlijk vind ik dat dat programma ongelooflijk zuigt, ik heb er een lied mee gemaakt, maar zelfs in full quality (wav) zit er ruis op
:nervous:



da ligt aan u ni aan FL :p
en vraag me ni hoe ge da kunt fixen want ben er zelf nog maar amper mee bezig maar volgens mij is dat gewoon een mastering probleem :)
DeSpErAtOs-X
cubase

emagic mt4

m-audio firewire 1814

yamaha mg12/4

tannoy reveal active

access virus c

korg triton le


da is't :p ... ma kdoen er veel te weinig mee, geen tijd meer om te producen :(
Sh!fty
quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
cubase

emagic mt4

m-audio firewire 1814

yamaha mg12/4

tannoy reveal active

access virus c

korg triton le


da is't :p ... ma kdoen er veel te weinig mee, geen tijd meer om te producen :(


Als ge ervan af wilt wil ek et wel overneme :P
DeSpErAtOs-X
quote:
Originally posted by Sh!fty
Als ge ervan af wilt wil ek et wel overneme :P


lol, nene, er zal wel weer eens een tijd komen da'k ewa minder te doen eb zeker :p ...

volgend jaar ofzo :D

ik hoop nu op een herexamen-loze vakantie next time dus :D
Kaidreas
aaah ik dacht dat ik den enige dummy was :D
kben bezig met cubase lessen opt moment, ma kheb serieus echt een nieuwe pc nodig...
next thing on my list is een edirol keyboard controller, niet te duur (maar ja daar zijt ge snel veel geld mee kwijt ws)

anyways als ik al die programmakes bezie, vind ik (en kben precies toch niet den enige die daar over denkt) dat cubase het meest professioneelste en het minst kinderachtige overkomt

ableton is blijkbaar ook iets super goed, en makkelijk te hanteren (ma daar weet ik zelf niet veel vanaf)
TOR
Fruityloops biedt uit mijn ervaring een uitstekende geluidskwaliteit.. het zal inderdaad om een mixing probleem gaan.

qua instrumentatie is het inderdaad niet naar behoren, maar daarvoor heb je VST's :)


ik vind alleen de interface zeer vervelend, en om die reden gebruik ik nog steeds Reason.

m.a.w., wil je een goeie geluidskwaliteit, neem dan Fruityloops, Logic of Cubase + VST's.. wil je gebruikersvriendelijkheid, neem dan Reason.
DJ Zetski
Hoeveel kost Cubase eigenlijk? En is het betrouwbaar om zo'n software tweedehands te kopen?
Kaidreas
hangt er vanaf wat dat ge wilt
cubase sx kost wel wat dacht ik.
normaal zijt ge met de L versie al redelijk wat! de sx versie kunt ge met surround werken enz, maar de meeste mensen doen daar toch niets mee. + je kan u versies makkelijk upgraden naar een ander.

dacht dat de L versie zo'n 300 euro koste
Sh!fty
quote:
Originally posted by TOR
qua instrumentatie is het inderdaad niet naar behoren, maar daarvoor heb je VST's :)

Waar vind ik die, kheb ergens zo'n extra site gehaald met wav's maar die kan je alleen maar daarin afpele en niet importere zodat je het als instrument kan gebruiken...

quote:
Originally posted by TOR
ik vind alleen de interface zeer vervelend, en om die reden gebruik ik nog steeds Reason.

Kheb een copieke van reason en chance dak da nie gekocht hem want daar krijg ek geen geluidje uit o_O

Pumaz
Weer een paar n00bs hier :p
Sh!fty
Kdenk dak voor dak nog verder ga prulle me Fruity loops eerst ne keer het producersjargon ga probere te ontcijfere
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement