return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 
Interactie
View this Thread in Original format
Kelly*
Een vraagsken.
Op het forum van AvB is hier een heel discussie over begonnen en ik wil is weten hoe jullie erover denken.

Iemand zei daar dat Sasha een slechte dj is omdat hij geen interactie heeft met zijn publiek. Blijkbaar doet het voor die kerel absoluut niet toe hoe de muziek en de sfeer op een feestje is maar als de dj niet constant staat te wuiven en te knipogen is hij geen goede dj....

Ik ga totaal niet akkoord maar vind wat interactie tss een dj en publiek wel leuk (zoals vb Armin) maar dat bepaalt totaal ni of ik een feestje goed of slecht vond. Wat wel enorm irritant is zijn die pipo'kes die voor den dj gaan springen en roepen om een handtekening of zelfs zomaar...om gezien te worden door de dj....

en nu jullie... wat denken jullie hiervan?
:conf:
Jasperovitsj
Interactie is overhyped...

Ik ben van mening dat de muziek die gedraaid wordt moet zorgen voor het geroep en geklap en gefluit, en niet de DJ die de muziek draait. Want ik vind het bijvoobeeld ronduit belachelijk dat een DJ een zwakke plaat draait, maar het publiek zo zit op te zwepen dat ze dan toch gaan springen alsof het wél een goeie plaat is.
Veel belangrijker voor mij is dat je kan zien dat de DJ geniet van wat hij doet en draait. Dat mis ik inderdaad ook wel bij Sasha en Digweed of PvD bijvoorbeeld, daar kan vaak zelfs amper een glimlach af bij een fantastische plaat. Maar het gaat er bij een DJ volgens mij nog steeds om de kwaliteit van zijn draaien en platenkeuze, en niet van hoeveel show hij kan verkopen. En net daar blinkt Tiesto dan in uit: hij is waarschijnlijk het grootste showbeest, de grootste entertainer en opzweper die er is, en net daarom zo populair. En ik moet toegeven dat zo'n enthousiasme best wel aanstekelijk kan werken. Maar dan heb ik liever een JOOF die echt oprecht enthousiast lijkt, dan een Tiesto die mij vaak het publiek lijkt op te zwepen om zwakkere momenten in zijn sets te verbergen...
Het showelement mag voor mij nooit primeren op de kwaliteit van de set, en dan heb ik eerlijk gezegd liever een timide DJ die wel killertunes draait dan een overdreven showkerel die het volk bij elke stereotiepe breakdown en cliché build-up probeert mee te krijgen. :)
Het staat wel buiten kijf dat een extraverte DJ die ook nog eens killertunes draait absoluut de max is! :crazy:


En mensen vergeten vaak ook dat de mate van enthousiasme ook vaak te maken heeft met de persoonlijkheid van de DJ. Als je geen extravert en een eerder bescheiden persoon bent, dan ga je echt niet zo makkelijk staan springen achter een booth, ook al geniet je nog zo hard van de muziek. Mij zal je dat bijvoorbeeld ook niet zien doen, maar je kan wel aan m'n smile zien hoe hard ik me amuseer. Hoe groter de smile, hoe meer fun :toothless
The_G0dfather
quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Het staat wel buiten kijf dat een extraverte DJ die ook nog eens killertunes draait absoluut de max is! :crazy:



da ging mijn reply zijn op je eerste deel
Armin dus voor mij
Synthesia
Denk er exact hetzelfde over als Jasper. Of een dj nu veel glimlacht of niet maakt me niet veel uit. T'is wel soms tof om b.v. een Armin zijn enthusiasme en genot van wat hij draait te zien en voelen.

Wat ik wel ietske minder vind is als je ziet dat een dj echt niet enthusiast lijkt en niet wil draaien, gewoon wat plaatjes rap mengt en probeert om er zo rap mee gedaan te zijn als hij maar kan.

Andere toestanden dat ik me aan kan ergeren zijn als een dj begint met 'ooooooh ooooooh' (in zo een high-pitched gay stemmeke) te schreeuwen en het publiek dan moet volgen. Of als de dj te veel roept 'put your hands up in the air', '..repeat after me..', etc. etc.

Nu dat ik dat heb gezegd, er is zo echt een ambetant nieuw dans liedje waar de 'dj' zegt "repeat after me,.." en dan begint van die apen geluiden te maken...bah :whip:
Kelly*
quote:
Originally posted by Synthesia
Andere toestanden dat ik me aan kan ergeren zijn als een dj begint met 'ooooooh ooooooh' (in zo een high-pitched gay stemmeke) te schreeuwen en het publiek dan moet volgen. Of als de dj te veel roept 'put your hands up in the air', '..repeat after me..', etc. etc.


Da gaat er echt over zo'n toestanden....doe mij denken aan de Sinksefoor of van die boerenfuiven waar ik jaren geleden enne ging :nervous: Past mss op een optreden van Milk Inc ofzo :whip:
Bertn
quote:
Originally posted by Synthesia


Nu dat ik dat heb gezegd, er is zo echt een ambetant nieuw dans liedje waar de 'dj' zegt "repeat after me,.." en dan begint van die apen geluiden te maken...bah :whip:


das ondertussen al een jaar of 6 oud hoor:)
New Wave
Ik vind het niet de hoofdzaak maar ik vind het wel belangrijk. Het gaat ook om de uitstraling van de persoon die jouw de muziek brengt. Een goed voorbeeld is Awakenings vorig jaar.
Michel de Hey draaide en had geen contact met het publiek, stond er maar een beetje bij te hangen en om zich heen te kijken.
Een paar uur later moest cari lekebusch draaien en die wuifde het publiek helemaal op. Ik vind het dan leuker om bij Lekebusch te staan dan bij michel de hey (dat zoizo al, michel de hey is een prutser eerste klas). Gaat bij mij dus gaat bij niet allene om de muziek.
TOR
ik dacht tot voor kort dat interactie van zeer groot belang was. maar ik heb mijn mening herzien toen ik twee weken geleden Fuse bezocht. ik heb toen de hele nacht geen visueel contact gehad met de dj's (het is er vrij donker en we stonden achteraan) en ik heb een zalig feest beleefd.

conclusie: als de muziek volledig naar wens is, heeft de rest geen enkel belang.

als de muziek je daarentegen niet voldoende energie heeft, wordt interactie wel belangrijk. dat vind ik een goeie kwaliteit van Armin bijvoorbeeld. ook al draait hij vaak inspiratieloos, toch kun je staan te springen, gewoon omdat je hem zelf alles ziet geven.
Push2005
De muziek primeert altijd uiteraard; maar een enthousiaste Dj is belangrijk. Zoals Jasper zegt overdrijft Tiësto hier soms wel in, en inderdaad ook voor 'ns een zwak moment weg te wuiven. Maar publieksopzweping vind ik aan de andere kant wel nodig; want het krijgt een heleboel lamzakken die anders niets doen wel mee. Ik denk maar aan Fred Baker op Tomorrowland, toen hij het publiek bespeelde tijdens "All Of Us" deed werkelijk iedereen mee, terwijl dat op zijn voorgaande platen minder het geval was...

Een DJ die geniet van zijn muziek maar werkelijk niets toont vind ik een flauwe DJ; geef mij maar GEMEEND enthousiasme :)
TOR
quote:
Originally posted by Push2005
Maar publieksopzweping vind ik aan de andere kant wel nodig; want het krijgt een heleboel lamzakken die anders niets doen wel mee.


tijdens Illusion at the Beach heb ik toch veel geschreeuw gehoord bij Mike zijn set, en interactie is nu ook niet meteen zijn specialiteit, om het met een eufemisme uit te drukken.

ik weet nog dat hij zelfs eens stond te geeuwen tijdens een Armada Night in de Asta. toen was er ook enorm veel sfeer.

als de muziek in orde is, zal het publiek ook wel in orde zijn

djcresto
quote:
Originally posted by Push2005
Ik denk maar aan Fred Baker op Tomorrowland, toen hij het publiek bespeelde tijdens "All Of Us" deed werkelijk iedereen mee, terwijl dat op zijn voorgaande platen minder het geval was...



hier ga ik toch niet mee akkoord. Qua interactie is Fred Baker echt niet goed. Op tommorowland waren het enkelingen in het publiek, vooral beta's denk ik die de boel opzweepten. Toen Fred dat zag begon hij pas goed mee te doen. Fred lijkt me ook wat een bedeesde gast op dat gebied. Op zich niks mis mee natuurlijk.

Herinner me wel nog de back 2 back van mike en armin op aib indoor. Fred stond toen daar als een groupie naast de dj booth en op het einde kreeg hij nog een plaat van armin of mike en was hij blij als de eerste de beste hevige fan. Hierna moest hij dan zelf beginnen draaien en dat stond toch nie echt.
djcresto
quote:
Originally posted by TOR
tijdens Illusion at the Beach heb ik toch veel geschreeuw gehoord bij Mike zijn set, en interactie is nu ook niet meteen zijn specialiteit, om het met een eufemisme uit te drukken.

ik weet nog dat hij zelfs eens stond te geeuwen tijdens een Armada Night in de Asta. toen was er ook enorm veel sfeer.

als de muziek in orde is, zal het publiek ook wel in orde zijn


Tja tligt em ook allemaal aan de moment en de sfeer die er hangt. Denk maar aan het moment met Armada night in de XL met koninginnenacht. Mike keek toen niet één keer omhoog maar toch draaide hij een superset en was de sfeer geweldig.

Op aib outdoor vorig jaar was dan weer zijn beste moment toen hij tijdens sweet sorrow zelfs op ne stoel achter de dj booth ging rechtstaan.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement