|
Acid Trance från 90-talet (mix att ladda ner)
|
View this Thread in Original format
| Dj_Irish |
Häromdagen hittade jag en gammal mix på min dator som jag helt glömt att jag hade gjort.
Det är en 60 minuters grej med enbart gamla acid trance dängare från 90-talet. Jag tyckte den var rätt rolig även om den är lite slarvigt mixad. Tänkte att det kanske är fler som är ute efter en liten nostalgisk trip eller bara vill höra hur det lät för en 10 år sedan :)
Ladda ner mixen här
Hade ingen tracklist så jag fick knåpa ihop en tillfällig lista igår. Där är några låtar jag är osäker på så om någon kan komma på vilka det är så slipper jag rota igenom mina gamla vinyl 12" för att hitta svaret :p
01. Pergon - The Deliverer- Important Records
02. Future Breeze - Heulender Wulf - Le Petit Prince
03. Awex - It's Our Future - Plastic City
04. Mark NRG - Don't stop (DJ Tom & Norman Remix) - Overdrive
05. Awex - Back On Plastic - Plastic City
06. Microwave Prince - Golden Times - Le Petit Prince
07. Acrid Abeyence - ??? - Important Records
08. Eric Sneo - Forces Of Nature (Lords Of Octagon Remix)
09. Acrid Abeyence - ??? - Important Records
10. ??? - ??? - White Label
11. Acrid Abeyence - ?? |
|
|
| montana |
wow, sånt här gillar man, laddar ner (i hyperfart)
älskar den där future breeze låten, jag fattar inte varför dom inte höll sig till acidtrancen, den där första ep:n på petit prince och remixarna av spring och turkish bazaar var så bra, sen gick det neråt med why don't you dance with me osv. men nog om det,
lyssnar nu, första låten var bra ja, tackar för denna irish |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by montana
wow, sånt här gillar man, laddar ner (i hyperfart)
älskar den där future breeze låten, jag fattar inte varför dom inte höll sig till acidtrancen, den där första ep:n på petit prince och remixarna av spring och turkish bazaar var så bra, sen gick det neråt med why don't you dance with me osv. men nog om det,
lyssnar nu, första låten var bra ja, tackar för denna irish |
Håller med dig precis när det gäller future breeze. Den EPn på Le Petit Prince var rena guldet, tillsammans med de där remixerna du nämnde. Sedan gick det bara nerför av någon dum anledning.
Märker nu att den här mixen saknar inslag från både HArdfloor och Solar Quest. Får väl ta och göra mig en till kanske :) |
|
|
| montana |
| Mumma, jovisst, gör en till, detta är helt underbara grejer |
|
|
| Funfrock |
| galen mix, love it :) |
|
|
|
|