|
Gate 42 - Danger
|
View this Thread in Original format
| Gate 42 |
Tänkte så här till våran fina SWETA festival bjuda på en första export av en ny dänga.
Länken nedtagen!
Låten kommer ligga uppe under festivalveckan för att sedan tas ner för att antagligen jobbas om rejält efter alla hårda ord den kommer få utav er här ;)
Ni som förväntar er en ny 'Flow' får tyvärr leta vidare. Har börjat smyga tillbaka till mina rötter och det låter mycket mörkare, hårdare och knastrigare.
Hoppas att det smakar lite grann i alla fall. Tack på förhand! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Ni som förväntar er en ny 'Flow' får tyvärr leta vidare. Har börjat smyga tillbaka till mina rötter och det låter mycket mörkare, hårdare och knastrigare.
Hoppas att det smakar lite grann i alla fall. Tack på förhand! |
Flow var iofs en riktigt bra låt..
Ska lyssna igenom å sen kasta lite ägg, eller rosor .. får se ;)
Den distar lite i början.. hmm.. låter obehagligt.
Gillar hur den är precis innan "danger" delen.. låter väldigt mycket som Yoji skulle kunna spela, eller det är kanske tanken?
Känns som en Cosmic Gate produktion, eller Marco V .. har inte riktigt kläm på det där :)
Hursomhellst.. tung och bra drag i .. dock inget jag personligen gillar. Men det är för att jag är en melodiskhora =) |
|
|
| Vizay |
rent spontant är intressant det första ordet som slår mig när jag hör låten.
Det är verkligen en annorlunda stil mot flow men variation är bara bra.
Mixningsmässigt tycker jag det sitter rätt bra, det är inte så många element igång samtidigt vilket gör att den är svår att "kludda" till.
Jag tycker den är bra helt enkelt, helt klart lyssningsbar :) |
|
|
| hustler |
Lord have mercy!
Hade hoppats på en ny "Flow"!
Lirar den fortfarande sjukt ofta. :crazy: |
|
|
| mr_fisken |
Tung låt.. fick sänka ner basen lite:eyes:
Första intrycket var som jofawe sa: yoji. Men sen kanske inte, gillar den dock :tummeupp: |
|
|
| trancedanne |
| Detta låter mycket bättre än Flow, tummen upp (y) |
|
|
| zoric |
| Jag tycker att Flow är mycket bättre. Men det här är ok. |
|
|
| ArcticBeach |
| sitter faktiskt o lyssnar på din rmx på Mike Foyle's låt Northern Lights, riktigt skön techy stil på den :D |
|
|
| Gate 42 |
:eek: Hur f-n?! :conf:
Aja, allt läcker väl förr eller senare ;) |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Gate 42
:eek: Hur f-n?! :conf:
Aja, allt läcker väl förr eller senare ;) |
Jag såg det för ett tag sedan, Men jag gillade inte originalet. |
|
|
| ArcticBeach |
| quote: | Originally posted by Gate 42
:eek: Hur f-n?! :conf:
Aja, allt läcker väl förr eller senare ;) |
är inte hela ;) "sample" |
|
|
|
|