return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
- NHL 05/06
View this Thread in Original format
Laszlo
INATT DRAR DET IGÅNG! :D

Någon mer än jag som längtat så ni börjat klättra på väggarna? Angående tv-rättigheterna i Sverige har det den senaste veckan varit lite spekulationer. CANAL+ verkade i början ha problem med att få rättigheter, det verkade som Viasat skulle sno de. Sen visade det sig att Eurosport ville vara med i leken - länge verkade det som CANAL+ och Eurosport 2 skulle dela på rättigheterna. Igår kväll drog sig Eurosport dock ur, tyvärr. Jag hade sett fram emot NHL på E2 eftersom vi där hade fått amerikanska kommentatorer, inte några avdankade nollor som inte ens kan hålla reda på vem som är på isen, än mindre uttala spelarnas namn korrekt. Nu kontrar dock CANAL+ (Källa: Aftonbladet :rolleyes: ) med att de tänker visa sex matcher i veckan. Om det stämmer kommer det med allra största sannolikhet att gå åt hellskottan med skolan. :nervous:

Enligt Aftonbladet ser CANAL+ tablå för de kommande två veckorna ut såhär:

Onsdag 5 okt:
Philadelphia-New York Rangers

Torsdag 6 okt:
St Louis-Detroit

Lördag 8 okt:
Toronto-Montreal

Måndag 10 okt:
Washington-New York Rangers

Tisdag 11 okt:
Toronto-Philadelphia

Torsdag 13 okt:
Calgary-Dallas

Lördag 15 okt:
Philadelphia-New York Islanders

Tisdag 18 okt:
Montreal-Boston

Torsdag 20 okt:
New York Islanders-New York Rangers

Lördag 22 okt:
Toronto-Philadelphia

Två Canadiens-matcher de kommande två veckorna - det är mer än vad jag någonsin kunnat drömma om. :D Let's drop the puck! Någon som ska kolla ikväll? Blir jävligt intressant att få se hur F(l)oppa lyckas med sin första riktiga debut. FÖrsäsongsmatchen där han gjorde mål ger jag inte mycket för då mer än hälften av spelarna på dessa matcher är juniorer.
SWE_TRANCE
Ja äntligen drar det igång!
Förra året saknade jag NHL väldigt mkt när man ändå är uppe på de tiderna :)
För min del var det bara bra att det blev C+ som fick rättigheterna, Eurosport 2 får jag inte in hur mkt jag än vill ändå :rolleyes:
Hrm, man kan väl inte ha små förväntningar på Foppa precis... Han är ju endå en av världens bästa hockeylirare!
Nattens match blir helt klart intressant mellan PHI-NYR, spelar Lundkvist?

btw Laszlo, såg att du va inne på FB och härjade också...trevligt
Kongo_kim
Mitt älskade Sharks får det nog tufft i år. Jag tror dom inte har gjort ett enda nyförvärv. Ottawa ser grymt starka ut i år.
Många tror att Nashville kan bli en uppstickare men tyvärr tror jag inte Kariya kommer att hjäpa dom mycket. Pittsburgh blir og en skräll grymma nyförvärv i Gonchar, Crosby och någon anfallare jag inte kommer ihåg namnet på.
Laszlo
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Mitt älskade Sharks får det nog tufft i år. Jag tror dom inte har gjort ett enda nyförvärv. Ottawa ser grymt starka ut i år.
Många tror att Nashville kan bli en uppstickare men tyvärr tror jag inte Kariya kommer att hjäpa dom mycket. Pittsburgh blir og en skräll grymma nyförvärv i Gonchar, Crosby och någon anfallare jag inte kommer ihåg namnet på.


Jag tror Pens är grymt överskattade iår. Visst, Crosby, Lemieux, Gonchar, Recchi, Pallfy och LeClair är alla på pappret starka namn - men de tre sistnämnda har en formkurva som pekat neråt de senaste åren. Lemieux är fortfarande bland de bästa när han är på det humöret - men han verkar ha svårt att hålla sig skadefri. Hur gärna experter och fans än vill så tvivlar jag starkt på att Crosby ensam skall kunna bära laget på sina axlar. Å andra sidan lär de nya regeländringarna vara som gjutna för just Crosby och Lemieux, men det räcker inte för att Penguins som säsongen 03/04 var ligans sämsta lag, ska bli ett lag som är med och slåss om slutspelsplats...Högre placering än 10:a i Eastern för Crosby & C;o skulle förvåna mig.
zoric
Det här ska bli såååå kul :D
Kongo_kim
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag tror Pens är grymt överskattade iår. Visst, Crosby, Lemieux, Gonchar, Recchi, Pallfy och LeClair är alla på pappret starka namn - men de tre sistnämnda har en formkurva som pekat neråt de senaste åren. Lemieux är fortfarande bland de bästa när han är på det humöret - men han verkar ha svårt att hålla sig skadefri. Hur gärna experter och fans än vill så tvivlar jag starkt på att Crosby ensam skall kunna bära laget på sina axlar. Å andra sidan lär de nya regeländringarna vara som gjutna för just Crosby och Lemieux, men det räcker inte för att Penguins som säsongen 03/04 var ligans sämsta lag, ska bli ett lag som är med och slåss om slutspelsplats...Högre placering än 10:a i Eastern för Crosby & C;o skulle förvåna mig.


Leclair och Recchi är verkligen på nergång. rikitigt överbetalda gamlingar. Fast Palffy tror jag kan bli en målkung med +35 mål denna säsong. Sen har Penguins bra spelare i Tärnström , Malone och Jackman. Man har också värvat Thibault som är en bra målvakt. Lagets svaghet är en svag 3:e och 4:e line. Försvaret ser himla bra ut tycker jag. Bör bli slutspel för penguins tycker jag.
Laszlo
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Leclair och Recchi är verkligen på nergång. rikitigt överbetalda gamlingar. Fast Palffy tror jag kan bli en målkung med +35 mål denna säsong. Sen har Penguins bra spelare i Tärnström , Malone och Jackman. Man har också värvat Thibault som är en bra målvakt. Lagets svaghet är en svag 3:e och 4:e line. Försvaret ser himla bra ut tycker jag. Bör bli slutspel för penguins tycker jag.


Jag vettefan alltså. Känner jag T-Bo rätt så är han väldigt "incosistent", för att använda ett nära till hands uttryck. Under sin tid i Habs övertygade han väldigt få gånger. När det väl gällde så pallade han inte för trycket. Men men, vi får se :)
Dj P.A!
Jag säger bara Forza Maple Leafs! Skall bli kul att se dem krossa Montreal på Lördag!
zoric
Jag halvsov imorse när jag fick reda på att Mats Sundin fick en puck i ögat..

Alfie är kung ;)
Laszlo
quote:
Originally posted by Dj P.A!
Jag säger bara Forza Maple Leafs! Skall bli kul att se dem krossa Montreal på Lördag!


:stongue:

Braxen
Woho ! Rangers spöa Flyers ! haha, hur gick det till ?! :D
Laszlo
quote:
Originally posted by Braxen
Woho ! Rangers spöa Flyers ! haha, hur gick det till ?! :D


Jagr > Foppa ;)

Grabben vände ju ut och in på Flyersförsvaret gång på gång på gång. Och herre jävlar vilket handledsskott tjecken har alltså. Sen kan ni säkert läsa om Foppas två assist i medierna. Det de dock inte skriver är att ena assisten var en ren bjudning från en olycklig Flyersback, vilket frispelade Foppa och Gagne. Andra assistet kom i 5 mot 3. Jag säger inte att han var kass - men långt ifrån bäst på plan och så bra som medierna vill få oss att tro. Och långt ifrån den klass Jagr visade upp.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement