return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Hoe de neuk maak ik een .cue file??
View this Thread in Original format
JunKX
Hey dudes,

Ik snap hoe ik .cue files moet branden en .. Maar hoe maak ik zelf 1 voor een liveset die ik heb gedownload.. (Ferry_Corsten_-_Live_at_Ministry_of_Sound_Sydney <== ing Sweet :) )

Er schijnt ook een proggie voor te wezen, kan je gewoon tijden ingeven en , maar ben de naam kwijt...

Thnx,

[-JX-] AKA JunKX

(DUS NIET JuKx VOOR ALLE SLETTEN IN DE IRC CHAN ;) LOVE YA)
Flippe
I zou het echt niet weten, ik weet ook hoe ik ze moet branden , maar zelf maken...

ik zou da ook wel es wulle wetu
tijs08
ik snap al die ok niet zo, maar ik heb wel zoon programmaatje om een eigen cue file te maken; musiCutter heet het en is maar iets van 500 kb. Heel handig als je ook snapt hoe het werkt :):conf:

greetzz
Flippe
das idd altijd wel handig ja, maare kna je niet eens een link plaatsen om het te downloaden?
Haze
Een cuesheet maken gaat redelijk simpel, tenminste als je begrijpt hoe een *.cue file in elkaar steekt.. hier een uitleg:

Open eerst deze cuesheet met windows kladblok:
1.Voorbeeld Cuesheet

Als he goed is zie je nu zoiets als dit:

Op de eerste regel staat het path vermeld waar de file (wave of mp3) staat op je harddisk.Daar onder de tracknummers(behalve bij het bovenstaande plaatje, daar staat de manier van branden..)
met de bij behorende starttijd:

TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 06:06:04

Track 1 begint dus bij 00:00:00 en eindigt bij 06:06:04, daar begint meteen track 2.

Je kan dus deze bestaande cuesheet bewerken in windows kladblok en daarna saven als *.cue bestand. (de starttijden van de tracks kan je "op gehoor" opzoeken met een mp3 player zoals Winamp).

Je kan de cuesheet ook bewerken met een cuesheet editor zoals deze:
Download Cuesheet editor

Bij dit programma kan je ook gewoon *.m3u playlists importeren, hij maakt dat zelf de cuesheet aan de hand van de playlist. Dus ook bij verschillende mp3 files !

Enige nadeel is dat Cuesheet editor maar 60 dagen werkt.. maarja een crack is wel te vinden denk ik ?

Om de cuesheet te testen (en uiteindelijk te branden) gebruik ik CDRwin (Download site)

Open dan CDRWIN en klik op "record disk" (eerste icoon). Klik dan op "load cuesheet"
Zoek dan naar de CUE-file die bij de mp3 of wave file hoort en klik op 'openen'.
Vervolgens klik je op 'start recording'! !!!

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg was.

Suc6 !
!_PeTrUs_!
Dit is een heldere uitleg.

Tnx a bunch!!
Dj Alpha
achteraan sluiten :D
Smirnoff
[QUOTE]Originally posted by Haze
[B]Een cuesheet maken gaat redelijk simpel, tenminste als je begrijpt hoe een *.cue file in elkaar steekt.. hier een uitleg:

Dit was zeker een goeie uitleg.

Thanks !!!
westflake
Als ik een .cue file brandt met cdrwin en de cd zit vol ruis wat kan hier dan de oorzaak zijn? is de .cue file dan niet goed ingesteld?

Dit is de cue file die ik gebruikt heb:

FILE "D:\Chicane-Live_From_Palladium-(01-22-00).MP3" MP3
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 01:00:23
TRACK 03 AUDIO
INDEX 01 10:54:40
TRACK 04 AUDIO
INDEX 01 21:59:26
TRACK 05 AUDIO
INDEX 01 32:53:11