return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

 
Geluidsinstallatie
View this Thread in Original format
diddi
Ik ben van plan om stilletjes aan een goede hifi-installatie aan te kopen. Nu, ik ben op zoek naar installaties die héél zuiver spelen, mooie bass, mid en high tones, surround-gevoel. Ik zou het hele pakket in aparte delen kopen, zodat ik de prijs kan drukken op korte termijn. Is deze investering het wel waard, of is een doodgewone installatie al voldoende om goede geluidskwaliteit te krijgen? Ik ben niet op zoek naar een DJ-installatie hè.

Kan iemand mij een bepaald merk aanbevelen? Ik zou persoonlijk voor Pioneer gaan voor de installatie zelf en voor de boxen Bose. Ze hebben mij altijd gezegd dat Bang&Olufsen ook wel voor kwaliteit staat (naast het high-tech design)

http://www.pioneer.be/nl/product_de...xonomy_id=42-98

ziet er een mooi machien uit, weegt alleen al 34 kg :eyespop:
JdDark
quote:
Originally posted by diddi
Ik ben van plan om stilletjes aan een goede hifi-installatie aan te kopen. Nu, ik ben op zoek naar installaties die héél zuiver spelen, mooie bass, mid en high tones, surround-gevoel. Ik zou het hele pakket in aparte delen kopen, zodat ik de prijs kan drukken op korte termijn. Is deze investering het wel waard, of is een doodgewone installatie al voldoende om goede geluidskwaliteit te krijgen? Ik ben niet op zoek naar een DJ-installatie hè.

Kan iemand mij een bepaald merk aanbevelen? Ik zou persoonlijk voor Pioneer gaan voor de installatie zelf en voor de boxen Bose. Ze hebben mij altijd gezegd dat Bang&Olufsen ook wel voor kwaliteit staat (naast het high-tech design)

http://www.pioneer.be/nl/product_de...xonomy_id=42-98

ziet er een mooi machien uit, weegt alleen al 34 kg :eyespop:



ikzelf heb niet zo lang geleden een volledig nieuwe installatie gekocht: versterker & cd speler van pioneer, en boxen van bose.

De CD speler heeft een wisselaar van 5 CD's en ik ben en zeer tevreden, ook over de versterker.

De boxen zijn de http://www.bose.com/controller?even...bookshelf_index van Bose, zeer mooi design en zijn ongelooflijk goed naar mijn mening. Ik ga bij Bose blijven als ik ooit nog eens boxen moet kopen, je kan niet misgaan met Bose...
Wildfir3
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=122977

kijk hier eens bij de "homemade tutorials", vooral die door "computer xp" (= hifi freak)
Verwacht er u wel aan dat ge een stukske meer gaat mogen betalen dan voor een simpele Pioneer installatie, als ge zijn tips opvolt :)
eieregooie
Ik heb zelf een Pioneer versterker, maar die is toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had... En Bose vind ik persoonlijk niks... :D

Yamaha versterker + JBL speakers :crazy:
JdDark
quote:
Originally posted by diddi


http://www.pioneer.be/nl/product_de...xonomy_id=42-98

ziet er een mooi machien uit, weegt alleen al 34 kg :eyespop:


je weet toch dat die nieuw 5000 euro kost?

http://www.pioneer.nl/nl/content/su...ijslijsten.html
New Wave
Als je een hifi installatie wilt gaan bouwen zou mijn tip zijn:

Genelec monitoring. Bij ons op het werk wordt alles met Genelec afgeluisterd. Zeer zuiver maar het kost je wel wat knaken.

Een versterker die absoluut bijna (:p) nooit tegen valt is een Denon van de PMA serie. Liefst met een r achter je serienummer. Veel ouwe bakken van dit type zijn beter dan vele nieuwe.

JBL is voor HiFi te grof vind ik. Genelec haalt echt bijna 100% uit je heldere muziek.
diddi
quote:
Originally posted by JdDark
je weet toch dat die nieuw 5000 euro kost?

http://www.pioneer.nl/nl/content/su...ijslijsten.html



Hmz, dan neem ik wel een modelletje lager denk ik :clown:
Bertn
mijn ouders hebben 2 jaar geleden superboxen gekocht van B&W, een meter groot, met tweeters op enzo, totnutoe het allerbeste geluid dat ik ooit uit een box heb horen komen.
daarbij kochten ze een dure versterker van kenwood, zo eentje waar geen digitale printplaten in zitten, maar wel nog van die ouderwetse dingen, ik weet de naam niet meer. naar het schijnt geeft dat beter geluid.
eieregooie
Buizen :D
eieregooie
quote:
Originally posted by New Wave
Een versterker die absoluut bijna (:p) nooit tegen valt is een Denon van de PMA serie. Liefst met een r achter je serienummer. Veel ouwe bakken van dit type zijn beter dan vele nieuwe.

JBL is voor HiFi te grof vind ik. Genelec haalt echt bijna 100% uit je heldere muziek.


Denon zijn ook superversterkers ja! Ik heb zelf ook een antieke (bijna dan) Technics versterker gehad, ook echt een super geluid! Beter dan mijn huidige Pioneer :p

En wat betreft JBL, je moet natuurlijk niet van die disco dingen kopen voor je hifi he ;) JBL heeft hele nette "huis, tuin en keuken" speakertjes met een fantastisch geluid. Imo dan :)

eieregooie
Net als voor koptelefoons gaat hier ook op dat het enorm persoonlijk is trouwens. Je moet het horen alvorens te beslissen. Neem je favoriete CD mee. Een beetje professioneel gemasterde als t ff kan en vooral niet een of andere verzamel CD met hitjes, en vooral geen gebrandde mp3's!!! Gewoon een originele CD is t beste... En ga dan luisteren hoe het klinkt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement