return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

 
Dance vallei-lijn schiet UDC in verkeerde keelgat
View this Thread in Original format
jp
Vervoersbedrijf Connexxion krijgt vanaf volgend jaar het treinverkeer tussen Ede en Amersfoort in handen. Vanaf september 2007 gaat Connexxion daarvoor zelf ontworpen treinstellen inzetten. Die moeten naast stiltecoupé's voorzien worden van een aantal zogenaamde dancewagons, waarin de jeugd zich kan vergapen aan plasmaschermen met videoclips en waar de muziek uit speakers schalt. De treinstellen moeten onder de naam Dance valei-lijn rijden. De lijn Ede-Amersfoort is de eerste lange treinverbinding die Connexxion gaat berijden. Met de nieuwe treinstellen hoopt het bedrijf een geduchte concurrentiestrijd te gaan leveren tegen de monopoliserende NS.

"Op het traject Ede-Wageningen reizen veel luidruchtige studenten", vertelt Herman Opmeer van Connexxion, "terwijl er ook een hoop mensen zijn die op rust gesteld zijn." Voor die laatste groep worden extra stiltecoupé's in de treinen gebouwd. Liefhebbers van lawaai kunnen hun heil zoeken in de dance-coupé's. Daar worden videoclips vertoond op plasmaschermen en spelen de speakers moderne muziek. "Steeds meer mensen dragen een iPod of een andersoortig lawaaiproducerend apparaat in de trein. Mensen die daar last van hebben kunnen nu terecht in stiltecoupé's", aldus Opmeer. Met deze maatregel hoopt hij ook een uitwijkmogelijkheid voor de lawaaimakers te creëren.

Over de muzikale invulling durft Opmeer nog weinig te zeggen. "Het hoeft geen dance te worden - andere muziek is ook denkbaar", legt hij uit. De trein, die door de Gelderse Vallei rijdt, gaat met een knipoog naar UDC de naam Dance vallei-lijn dragen. Volgens Opmeer is de dance-trein als fenomeen niet uniek. ID&T zette een aantal jaar geleden hele partytreinen in vanuit Nederland naar Brussel. "Maar dance-treinen op een reguliere lijn inzetten is vooralsnog uniek", zegt hij.

Een woordvoerder van UDC is niet gediend van de Connexxion-knipoog. Hij zegt stappen te gaan ondernemen tegen het vervoersbedrijf. "Het is wel erg gemakkelijk gedacht om onze naam te parafraseren", zegt de woordvoerder. "We hebben al twee zaken gevoerd dit jaar: tegen Indian Valley en Dance Hill. Die hebben we gewonnen, maar ik hoop niet nog eens de rechtzaal in te moeten."

:haha: :haha: :haha:
DJ_Siesta
jezus, wat een onzin, denk dat niet veel mensen dat kunnen waarderen omdat men in de trein naar hun EIGEN muziek willen luisteren...

lijkt mij dan:confused:
Zand|Man
grappig idee, maar ik denk toch dat mensen liever hun mp3 speler aan zetten ipv muziek wat wordt gedraaid in een coupé
franzelare
ze lijken Q wel met hun grote bek!

UDC staat er wel veel beter voor dan Q maar ze moeten uit kijken dat ze met dit soort dingen niet net zo hard op hun bek gaan als Q wanneer ze het te hard van de daken schreeuwen.
Mighty Johnny
yes a dance party train :D why not :p

at this moment i think once again back to sensation ... and the "white train" ;) as all people were also in white on their way to the arena ...

it was amazing and crazy :)
Matthijs
toen ik het bericht gisteren in de krant las, dacht ik al dat UDC niet zo blij zou zijn met de naam dance-vallei. En ja hoor, daar is de klacht dus al! :D
ZZandirt
ik geloof mijn oren niet....!!!! poosje met deze trein gereisd. (ede-barneveld)... allemaal gereformeerde kindertjes... die trein is er binnen notime uit als de ouders gaan protesteren.

in deze contreien is zelfs de geldautomaat (vaak maar 1 per 5 dorpen) op zondag buiten gebruik...., laat staan een stampende housetrein...

xie de spandoeken langs het spoor al hangen: "Oover het spoor des Heerens geen demoonische klanken (en al helemaal niet op zondag!!)"
ZZandirt
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
jezus, wat een onzin, denk dat niet veel mensen dat kunnen waarderen omdat men in de trein naar hun EIGEN muziek willen luisteren...

lijkt mij dan:confused:




en wie betaald dat eigenlijk/??? of zit dat al in de exponentiële prijsstijging (-en!!!!) van het komende jaar....:whip: :whip:
jp
Meer nieuws:

Connexxion heeft de Karel Appel benaderd om het exterieur van de treinstellen te voorzien van een exclusief design. Om de Nederlandse dancescene te eren zullen de diverse coupe's namen krijgen van DJ's die veel voor ons land betekend hebben zoals Tiesto, Jean en Paul Elstak. Om meer jongeren van het openbaar vervoer gebruik te laten maken is er een overeenkomst met Ticketbox gesloten, waarbij 10% korting op kaartjes voor dancefeesten zal worden gegeven bij vertoon van een OV maand- of jaarkaart.

Als de proef slaagt wil Midtown in de trein een kleine shop openen waar danceliefhebbers vinyl en cd's kunnen aanschaffen. Regiomanager Joke Benners van het Rotterdamse bedrijf denkt dat er een grote behoefte is aan een dergelijke service: "De jeugd heeft tegenwoordig te weinig tijd om naar onze platenzaken te gaan, dit is voor ons een buitenkans om de danceliefhebber actief te bereiken"
ZZandirt
:haha: :haha: dat verzin je toch niet???:haha: :haha:

ahp2002
dit is duidelijk "iets" gehoord hebben met dance en er dan "iets" mee doen. denk niet dat het wat wordt
Endless_Trance
Gaat dat wel goed samen

Plasma schermen en openbaar vervoer.

Plasma te koop op Marktplaats !!!



:haha: :haha: :haha:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement