|
Mixprogram till datorn?
|
View this Thread in Original format
| BFS |
Finns det något bra mixprogram till datorn som är lättöverskådligt?
Det är inget livemixprogram jag är ute efter utan ett som man kan göra perfekta partymixar av mp3s och sedan bränna ut. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Senaste versionerna av Mix Meister fungerar riktigt bra.
http://www.mixmeister.com
Du kan göra klar mixar senare i tidslinjen medans det spelar samtidigt tidigare i tidslinjen.
Lätt program med fler möjligheter. |
|
|
| jofawe |
| annars är Traktor Studio jävligt bra |
|
|
| Vizay |
| eller ableton live 5, dock brutal overkill att pynta 5 lax för å svänga ihop lite partymixar. Men om du kan "låna" det av någon så why not ;) |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by jofawe
annars är Traktor Studio jävligt bra |
Agreed, Traktor är grymt. |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by hustler
Agreed, Traktor är grymt. |
e, Jag har fan aldrig fattat Traktor :D |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by zoric
e, Jag har fan aldrig fattat Traktor :D |
haha, det är inte så svårt.. eller jag fatta inte heller i början (hade iof dock aldrig intresseat av det eftersom jag har hårdvaror hemma) men en kompis till mig lekte mycket i det och visade mig lite.
Det är ju nästan bara att läga in låtar och trycka på sync-knappen så går allt i takt och blir perfekt:P |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
haha, det är inte så svårt.. eller jag fatta inte heller i början (hade iof dock aldrig intresseat av det eftersom jag har hårdvaror hemma) men en kompis till mig lekte mycket i det och visade mig lite.
Det är ju nästan bara att läga in låtar och trycka på sync-knappen så går allt i takt och blir perfekt:P |
Jag antar att jag inte riktigt har tittat igenom programmet tillräckligt mycket.. |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
haha, det är inte så svårt.. eller jag fatta inte heller i början (hade iof dock aldrig intresseat av det eftersom jag har hårdvaror hemma) men en kompis till mig lekte mycket i det och visade mig lite.
Det är ju nästan bara att läga in låtar och trycka på sync-knappen så går allt i takt och blir perfekt:P |
nä, inte direkt, om man förlitar sig på traktor's bpmläsare då är man helt fel ute, eftersom det inte alltid är rätt, då använder man örat. |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by montana
nä, inte direkt, om man förlitar sig på traktor's bpmläsare då är man helt fel ute, eftersom det inte alltid är rätt, då använder man örat. |
okej, jag vet inte för jag har aldrig använd traktor seriöst... bara testat någon gång men när min kompis visa så verkade det vara så simpelt |
|
|
|
|