return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Att göra sin egna ''Mix skiva''?
View this Thread in Original format
thernan
Hej.
Jag funderar på att bränna ner en mix jag har på datorn till Cdr format,
jag har klippt ut varje enskild låt från mixen och lagt in i brännarporgrammet i en följd, problemet jag stött på är att det blir avbrott mellan spåren på skivan vilket jag inte vill ha.
Hur ska jag kunna göra ''spår'', samtidigt som skivan ska kunna rulla likt de mix skivor man köper??


Tack på förhand
Thernan xD
hustler
Mixa ihop spåren "manuellt" med hjälp av ex. Traktor.

Mer info finns på www.nativeinstruments.com
ScuL
quote:
Originally posted by thernan
Hej.
Jag funderar på att bränna ner en mix jag har på datorn till Cdr format,
jag har klippt ut varje enskild låt från mixen och lagt in i brännarporgrammet i en följd, problemet jag stött på är att det blir avbrott mellan spåren på skivan vilket jag inte vill ha.
Hur ska jag kunna göra ''spår'', samtidigt som skivan ska kunna rulla likt de mix skivor man köper??


Tack på förhand
Thernan xD


högerklick -> egenskaper.
mellantid = standard 2 sek. -> gör det om till 0 sek. i Nero
Kaveh
Strunta i att klippa ut låtarna och gör en cue-fil i stället. Om du inte vet hur man gör en sådan så är det bara att öppna en befintlig i anteckningar och kika hur man gör.

Tror att det blir korta hack mellan låtarna även om du gör som Scul skrev.
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Kaveh

Tror att det blir korta hack mellan låtarna även om du gör som Scul skrev.

Nej det blir inte några hack mellan låtarna om man gör så, inte på skivan iaf. Blir det hack så beror det inte på skivan då utan på cd spelaren. Vanligtvis så har den egna "index" tider mellan spåren eller att så klarar den helt enkelt inte att "flyta" på mellan spåren och det blir tyst mellan spåren i någon sekund.
Kaveh
quote:
Originally posted by Christian Ö.
Nej det blir inte några hack mellan låtarna om man gör så, inte på skivan iaf. Blir det hack så beror det inte på skivan då utan på cd spelaren. Vanligtvis så har den egna "index" tider mellan spåren eller att så klarar den helt enkelt inte att "flyta" på mellan spåren och det blir tyst mellan spåren i någon sekund.


ok, då är ju den metoden mycket enklare. kör på det :)
thernan
quote:
Originally posted by ScuL
högerklick -> egenskaper.
mellantid = standard 2 sek. -> gör det om till 0 sek. i Nero


Det har jag redan testat, det blev fortfarande korta hack...:S

Hur menar du med ''Cue fil'' föresten Kaveh??
Kaveh
quote:
Originally posted by thernan
Det har jag redan testat, det blev fortfarande korta hack...:S

Hur menar du med ''Cue fil'' föresten Kaveh??


Här står det hur du gör en sådan: http://en.wikipedia.org/wiki/Cue_sheet

Det är ett exempel med en Faithless-konsert.
thernan
quote:
Originally posted by Kaveh
Här står det hur du gör en sådan: http://en.wikipedia.org/wiki/Cue_sheet

Det är ett exempel med en Faithless-konsert.


Okej... får vi se hur detta går då, hehe.
tack för hjälpen sålänge
Jeremy H
Cue-fil är utan tvekan smidigast..

Men får du ett litet hack, trots att du ändrar tiden mellan låtarna till '0', så kan du försöka att ändra till 'disc-at-once' istället för 'track-at-once'.. hjälper ibland :)

thernan
Hmm det här med cuefil funkar inte, antagligen gör jag fel.. inte så överdrivet teknisk nämligen :P :conf: :conf:
RebeL9
japp Cuefilen är det bästa och mest kraftfulla. Lär man sig det så har man vunnit mycket.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement