|
Staking! (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| mellow_head |
| quote: | Originally posted by Xilver
't is trouwens 'sowieso' officieel, dus in your face eh |
Braaf jongen. |
|
|
| djcresto |
| op vrtnieuws.net was er 72% tegen acties van de vakbonden |
|
|
| Push2005 |
Ik ben ook tegen al dat gestaak de laatste tijd... maar kzou toch wel 'ns willen zien wat er gebeurd als de regering valt :toothless
No wordt da gelijk als schande ervaren, vroeger gebeurde nieks anders. Maja, tis nie goe voor de stabiliteit van het land eh ;) |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik ben ook tegen al dat gestaak de laatste tijd... maar kzou toch wel 'ns willen zien wat er gebeurd als de regering valt :toothless
No wordt da gelijk als schande ervaren, vroeger gebeurde nieks anders. Maja, tis nie goe voor de stabiliteit van het land eh ;) |
wat er gebeurt: wel, er komen verkiezingen, iedereen gaat stemmen (meestal op dezelfde partij), de partijen nemen hun postjes weer in in de regering en zodoende verandert er niks! (maar zitten we wel met een "nieuwe" regering.
nogmaals: staken is het meest kortzichtige da ge in deze situatie kunt doen. |
|
|
| Jasperovitsj |
Als de regering buigt geven ze alleen maar het signaal dat ze wel degelijk beïnvloedbaar zijn door volgehouden stakingen. En dat zal mensen en groepen waarschijnlijk sneller aanzetten tot het houden stakingen om problemen op te lossen in plaats van het gebruik van meer constructieve oplossingen en strategieën. Daarbij komt ook dat mensen dan ook sneller geneigd zullen zijn om te staken voor pietluttige dingen die in feite helemaal niet problematisch zijn. Maar als ze toch alles gedaan kunnen krijgen door te staken, waarom niet dan hé?
Dus voor mij is het ook genoeg geweest eigenlijk. Het feit dat vooral "onschuldige" mensen door de stakingen getroffen worden zorgt natuurlijk wel voor de grote impact ervan, maar daar bereik je op lange termijn toch niks mee? Een oplossing of akkoord dat gefundeerd is op dwang en zulke pressie zal nooit lang standhouden en algemeen aanvaard worden... |
|
|
| eieregooie |
Duh is 't sowieso, tis Duits...
(dus eigenlijk is het "Zo" "Hoe?" "Zo" :p) |
|
|
| Dark Apostle |
| nu nog eens een staking zou wel te dwaas voor woorden zijn (de werknemers hebben hun ongenoegen kunnen uiten, nu mogen ze ook een deel van hun verantwoordelijkheid oppakken), maar heb dan nen dag congé, wat altijd wel fijn is (het zuigt wel voor degeen die graag gaan werken of zwaar in de problemen komen als ze niet op werk verschijnen) |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Als de regering buigt geven ze alleen maar het signaal dat ze wel degelijk beïnvloedbaar zijn door volgehouden stakingen. En dat zal mensen en groepen waarschijnlijk sneller aanzetten tot het houden stakingen om problemen op te lossen in plaats van het gebruik van meer constructieve oplossingen en strategieën. Daarbij komt ook dat mensen dan ook sneller geneigd zullen zijn om te staken voor pietluttige dingen die in feite helemaal niet problematisch zijn. Maar als ze toch alles gedaan kunnen krijgen door te staken, waarom niet dan hé?
Dus voor mij is het ook genoeg geweest eigenlijk. Het feit dat vooral "onschuldige" mensen door de stakingen getroffen worden zorgt natuurlijk wel voor de grote impact ervan, maar daar bereik je op lange termijn toch niks mee? Een oplossing of akkoord dat gefundeerd is op dwang en zulke pressie zal nooit lang standhouden en algemeen aanvaard worden... |
Ik geef je grotendeels gelijk. Maar aan de andere kant MOET de regering beinvloedbaar zijn door het volk. Het is nog altijd de bedoeling dat ze ons, het gepeupel, vertegenwoordigen. Maar in deze situatie mag ze absoluut ni buigen uiteraard. Het zijn alleen vooral de oudjes die problemen hebben met het generatiepact. (Wij zullen wel staken als we 45 worden :p ) |
|
|
| Tiger777 |
| In feite zeg ik 'who cares', ma ik heb op 'geen staking' gestemd. Met staking verliest iedereen, mensen (overgrote deel, jonge mensen) die willen werken worden door boerkes en vechtersbazekes van de vakbond tegengehouden, afgedreigd en weggepest. Ik zeg ook who cares omdat laat ons eerlijk zijn, wij nooit geen pensioen zullen trekken. Binnen dit en 20 jaar is pensioen afgevoerd. Pijnlijk is wel dat wij zullen mogen betalen terwijl we der nooit iets van zullen terugzien. |
|
|
| Nabistai |
Ach, ze zullen het pensioen wel een pak langer rekken door nog maar is belastingen uit te vinden die vooral de hogere klasse zal raken.
Ze zouden beter wa meer geld besparen bij de werklozenkas en de invaliditeitskas. Hoeveel tamme kloten die ik ni ken die er trots op zijn da ze kunne trekke van de kas ook al zoeken ze geen werk of veinzen ze 'rugpijn'...
Of we ooit een deftig pensioen zullen zien...ik gok op niet. En laat die achterlijke stakingen dus ook maar achterwege. |
|
|
|
|