return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Norway

Pages: [1] 2 
Lydverket: Trance Spesial
View this Thread in Original format
DJ-RED
Hey.
Sjekk ut :D
[URL=http://www7.nrk.no/nett-tv/asx.aspx? param=110CEA5851061DF632594D9695A78CB3761BAF68FBC5CAE5271F89D6D0CD3F22D195174786FB193A986197479160B3
2DA3CE53CD82440F3510831D5109649D2DF72E6F9258C1AE78C97479AFE8A262AA556742A63EBB607AEAC015E68C29C072C2
A73A541B40010BFBF562B6F9EB7047256DBBE9C08725DC5B8D15899C227CFD3C09339AC285AC254307E2294B07C676376120
0A27E20FD8370CF72ED83F04C63EBA85162A6080B809D6BCEDBC5A5E1906E8E85B5FBE79E7CEF1364E41BC04C77C51730039
7A4A64D21415E0D8C8D8F5786E6B31A3F0705EBB4FAC64CDB9CD3DB35E3005A0B1164763BEBD8C576763317D130B63EABBC3
4B80E6B9AFECED1EA0AC1C04B2E9493AD0D2FAC0C3832E03949BDAFB5F74B70E445807776F1A08504CB7C63C66F92E6873B8
667FBA3A4C051920953B6EADC9CE91E85593A5700ABD107B141249B70CFA27AEA70B67F617C5858ECBEC9521A3017C]link[
/URL]
freeloop
Altfor mye fokus på dop, og Lars gjorde en dårlig profil, etter min mening.

Han forskeren hadde derimot mye morro å komme med.
Jeg ble truffet av ordene mer enn en gang.
Kimito
Alle sier at denne sendingen fokuserte for mye på dop? Det er da ingen nyheter de kom med? Det kunne jo ha vært mye verre :/

Syns de gjorde en relativt bra jobb med dette. Lars fremstod kanskje litt snodig ja, men Roland Lifjell gjorde en super jobb syns jeg :D
Sanjoy
syntes det de viste var bra, men det som ikke var like bra, var det de ikke viste.. -jeg savna nemlig noen ord om utviklingen de siste åra, med prog. trance'n o.l... programmet stoppa liksom der sjangeren befant seg for 3-4 år siden omtrent og det ble et hakk for tidlig.. akkurat det syntes jeg at var litt uheldig, for folk som så programmet, men ikke hører på trance, vil jo som en følge av dette få en litt gal oppfatning av sjangeren (som om de fleste av dem ikke har det allerede)..

men ellers så var programmet greitt, litt mye fokus på dop, kanskje og Lars kunne ha uttalt seg litt bedre om enkelte ting.. men aller mest savna jeg en liten bolk om prog'en...
freeloop
Bra av NRK å sende noe slikt, det skal de ha for.

Det hadde nok vært en fordel for dem å sette kamera mer på den nye trancen som finnes, og ikke sette fokuset på Scooter, Dina og de andre dance-artistene som finnes der ute, selv om disse ble kategorisert som kjedelige av Lifjell:)

Tror nok det hadde vært forvirrende å kjøre inn med de forskjellige subsjangerne Sanjoy, på et program som varer halvtimen.

Kim: Ingen nyhet at dop finnes nei, men folk skremmes bort fra sjangeren når noen halvveis idioter sier at så og si alle på Sensation er dopa fra ende til annen.

Det er bare deg og trancen. Det er det trance handler om.
Jeg vet ikke hva den gjør med meg, men det er deilig.:gsmile:
Sanjoy
quote:
Originally posted by freeloop
"Tror nok det hadde vært forvirrende å kjøre inn med de forskjellige subsjangerne Sanjoy, på et program som varer halvtimen."


Var ikke helt det jeg tenkte.. Jeg innbiller meg bare at prog'en har blitt ganske mye større de siste åra og at den har påvirket sjangeren en god del sånn generelt sett også, så da syntes jeg at de kunne sagt noe om at etter at den trancen vi hadde på slutten av 90-tallet (og starten av dette tusenåret) mistet poulariteten sin, så har trancen generelt sett skiftet litt retning og gått mer mot det progressive.. Akkurat som at de sa at trancen skiftet retning rundt midten av 90-tallet og ble mer kommers...
alieu
Kult at det er om trance på et såpass seriøst musikkprogram! men jeg er litt enig i det dere sier. kunne fått med seg litt om utviklingen de siste årene.

noen her inne som var med på programmet forresten? noen av de som var med i den holland reportasjen, må jo være medlem her.
dbb
De fra nederlandreportasjen var HARRY.
Sand Leaper
Ble positivt overrasket.

Pluss for sympatiske partymennesker (fra Repeat sitt forum) som glatt unngikk den altfor vanlige "la oss dra på teknoparty og ta masse ecstasy"-stereotypen, Roland Lifjell (respekt), intervju med DJ Dag og inkludering av Eye Q/Harthouse/FFM/Dorian Gray etc.

Minus for en ganske så sløv Lars Holte, "trancestjernen" Dina, galt valg av D2T-låt (We Came In Peace hadde vært langt mer passende enn Power Of American Natives) og å kalle Sensation for "verdens største tranceparty" når svært få av de som spilte der faktisk spilte trance.

Når det gjelder dop så ble det vel som ventet. Takket være noen få ikke helt oppegående mennesker klarer man effektivt å sverte en hel kultur. Sånn har det alltid vært etter at kommersialiseringen av kulturen vår ble såpass omfattende, og det kommer nok ikke til å endre seg med det første.

Uansett tror jeg programmet bidro til å opplyse folk på den riktige måten.
alieu
quote:
Originally posted by dbb
De fra nederlandreportasjen var HARRY.


forsåvidt enig i det, bortsett fra et par unntak. de to jentene var ihvertfall harry.

skulle nesten tro at lars holte var skev under intervjuet

Inline
Syntest reportasjen var ganske grei, ser vekk i fra de folka som dro til Sensation var litt harry som sagt.
Lærte også en del av utviklinga de seinere åra innen trance.
Måtte flire da han norske DJ-en som hadde butikk sa at Adagio for Strings var grov voldtekt.

Liker ikke å bli kalla mainstream, men får vel bare leve med det.
djnemesis
quote:
Originally posted by Sand Leaper
galt valg av D2T-låt (We Came In Peace hadde vært langt mer passende enn Power Of American Natives)

Nå var vel poenget at POAN er den låta som har vært en av de viktigste låtene innen trance gjennom tidene.

BTW så var jeg på Sensation jeg også, og det krydde ikke akkurat av steine folk der... Noen selvfølgelig, men reportasjen overdrev jo ganske greit. Og Lars Holte er jo en helt, selv om han så en smule distansert ut. :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement