|
Vad lyssnar ni på förutom trance? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| robstar |
Har börjat lyssna på rätt så mycket hiphop senaste tiden.
Mycket Dre producerade låtar.
Ja beundrar Dre ,Timbaland och The Neptunes. De e i stort sätt dom som ligger bakom den mesta hiphopen från Usa. :) |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by robstar
The Neptunes. De e i stort sätt dom som ligger bakom den mesta hiphopen från Usa. :) |
det är juh en bunt med inte dom som ligger bakom hiphop i usa nu..
VIRUS: kommer inte ihåg vad du heter på TA, här är robob låten..
Promoe - Freedom Writers (propps to Robob)
döp om låten *.musik till *.mp3
:) |
|
|
| King of Clubs |
Jag tycker att alla dom producenterna är riktigt grymma.. kanske allra främst Timbaland.. Feta beats :)
Frukt,, du glömde att posta länk.. |
|
|
| robstar |
EDIT:
Ja beundrar Dre ,Timbaland och The Neptunes.
De e i stort sätt dom som ligger bakom den mesta hiphopen som kommer ut nu (på tv å radio asså) från Usa.
Dom har ju ett par productioner på nacken.
SÅÅ!!! :toothless: |
|
|
| Glorie |
tänkte starta ny tråd, men det ante mig att det redan fanns en :)
jag tror nog jag är den på SWETA som lyssnar mest på och gillar mainstream... både KENT (kärlek) Coldplay, Travis, Madonna, vissa! radiohits.. och sånt..Eskobar, Motorhomes (som tyvärr inte finns längre) en massa Soundtracks.. gillar verkligen filmmusik :) va lyssnar jag på mer? ja även Josh Groban ;) satan va bra han är.. alla som inte lyssnat på den musiken har sannerligen missat nåt :p aja,.. ja vet att ni tycker det e smör, för de är det också.. men den rösten är fän inte nådig alltså :p
vad mer är bra? Cranberries of course, K's choice e skrämmande bra. Toad and the wetsprockets har gjort några gjutna låtar.. som man inte kan bli annat än kär i... Matchbox 20 och Silverchair är oxå bra :) sådeså
sammantaget lyssnar jag nog... 80% elektronisk och 20% övrig.. men det har varit perioder då siffrorna varit tvärtom såklart.
hejdå!
:thepirate |
|
|
| SteveTranz4ever |
Starkt jobbat Glorie att lyfta en tråd från 2002 :gsmile:
Nu för tiden jag lyssnar ta mig fan bara på EDM... enda annars är radio i bilen och då blir det enbart P3 & P5 radio Sthlm :gsmile: |
|
|
| Pjox |
Relativt ofrivilligt lyssnar jag på ganska mycket metal. i alla fall när jag är i skolan med tanke på att jag "hänger" me dom alternativa och farliga människorna i min klass ;)
Jag antar att happy hardcore inte räknas som nått annat än elektronik dansmusik.
Lyssnar väl lite på ska när jag sitter här hemma. Men eftersom det inte blir så mycket musik i huvud taget hemma så är det inte så jäääätte offta. |
|
|
| MojjMojj |
kan ju lätt säga 95% EDM, och av det 80% uplifting..
Annars är det rock som dunkar, är basketspelare så det blir ganska ofta rap också, finns ingen bättre musik till basket :D
På gymmet ska det alltid vara klassisk rock eller hårdrock! |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Starkt jobbat Glorie att lyfta en tråd från 2002 :gsmile:
|
haha ja vet! :crazy: hittade ingen annan som passade in, när ja sökte. |
|
|
| jofawe |
När jag inte lyssnar på EDM så blir det P3 ..
Lyssnar enbart på P3 i lurarna på jobbet, de kommersiella kanalerna här är verkligen sääääämst. Tänk Rix Fm :)
Sen ibland blir det lite Aaarr änn beee här med.. fast inte så ofta, men ibland händer det otäcka saker :)
bland annat vid förfester här hemma så sitter alltid nån å laddar hem massa hiphop å sånt.
Men det får man dras med :) |
|
|
| montana |
| det blir mestadels & trance & house, men jag gillar också madonna, kylie, norah jones, koop, swell session, stateless, och sen när man har lust för det så blir det hiphop, både svensk och amerikansk (och even nåra tyska & japanska låtar), sen så har jag min älskade jpop, det har blivit lite mindre av det nu för tiden och sen annars så har vi mtv & ztv och så p3 |
|
|
| Snakebyte |
| Jag lyssnar på allt möjligt...Röyksopp, rammstein, depeche mode, Jean Michel Jarre, toplist-musik...Enya...tja what comes to mind... |
|
|
|
|