return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
2005 års Top 10 (pg. 2)
View this Thread in Original format
NooN
Till min besvikelse har 2005 gett mig ganska få riktigt bra trance, house och techno-produktioner. Så mitt år har gått i den mer alternativa elektroniska musikens tecken. Mycket IDM, musique concrete a la Autechre och en del drum'n'bass. Mera har jag låtit mig influerats av den nya "elektrorocken", t.ex. Carpark North (som har gjort den bästa låten i år, "Human", alla kategorier).

Här är min lista (Trance, House & Techno):

1. Hammer & Bennett - Language (Santiago Nino Dub Tech Remix)
Originalet är hur underbar som helt och Elevations remix lika så, men kan någon motstå trycket i Santiago Ninos remix? Inte jag iaf. Har gått XXX antal gånger i min bil på högsta volym genom byn i sommar.

2. Thomas Datt - Alone
Seriöst, det här är första gången en trance-produktion har fått mig att gråta. Melodin är bland de sorgligaste jag någonsin hört. Underbart en sen söndagkväll när ångesten kryper på.

3. Probspot - God Shaped Hole
Ben Lost och Probspot funkar jävligt bra tillsammans. Speciellt när Probspot börjar prodda breaks och Ben Lost sjunger sitt allra finaste.

4. Arizona vs. Passiva - Halo (Original Mix)
Snacka om att bygga upp en stämning för att sen bryta ut i ett klimax värdig en kung. Passiva är och förblir en av världens främsta tranceproducenter.

5. Ron van den Beuken - Sunset (Original Mix)
Man ska aldrig räkna bort den här mannen. Hans producktioner är många, men bara under hans riktigt namn glänser han, iallafall i år.

6. Joshua Collins - World Keeps Turning
En utav de få riktiga houseproduktionerna på min lista, men helt klart en av de bästa. Den ljuva melodin, djupa paddar och ,först och främst ,den underbara basen gör den här låten till en fröjd.

7. Way Out West - Killa (Orkidea vs. Dallas Superstars Remix)
Har bara hört just den här versionen två gånger i år; en gång på ASOT och när Armin var på GK. Men båda gångerna fick jag språng i benen och började dansa som en idiot.

8. Markus Schulz feat. Depature & Gabriel & Dresden - Without You Near (Coldharbour Mix)
Markus Schulz har hållt en ganska stabil nivå under en ganska lång tid, men nu verkar klimaxet ha hommit. Texten, sången och den underbara känslan är gryyyyymt.

9. Synergy - Hello Strings (Original Mix)
Det känns som att arbetet som man lagt ner på den här låten är enormt, bara trumarbetet och alla effekter känns så vältajmade hela tiden.

10. Harry Lemon - Tiga (Harry's Lemon8 Mix)
Denna hittade jag för inte alls länge sen, men jag blev kär direkt. Skulle jag få höra den här på dansgolvet skulle jag antagligen kyssa DJen... eller kanske inte förresten. Men jag skulle tacka honom ordentligt.

De som inte riktigt nådde ända fram, dvs Bubblare:
A-Force feat. Yahel - Behind Silence
Espen & Elusive - Poetic Penetration (Furry Nipples Remix)
LNQ - People I Used To Know (Original Mix)
Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Theme Dusk (Airbase pres. Parc Remix)
Markus Schulz feat. Airwave - Ballymena

Lite andra utnämningar:

Årets "Tryck": Özgür Can - Connected (Santiago Nino Remix)
Årets "Bästa Sound": Sonorous - Protonic (Leama & Moor Remix)
Årets "Mest Oväntade": Robert Nicksons värdelösa remixar på "Thomas Datt - Alone"
Årets "Mest Väntade": Armin Only
Årets "Album": Markus Schulz - Without You Near
Årets "Remake": Pulser - Cloudwalking 2005
Årets "Onödigt Långa Remixnamn": Kosmas Epsilon - Hollow Rue (BCML's Can You Please Make The Colours Effing Pink And The Bags Effing Brown, Please... Thank You Remix)
Årets "Strålande Framtidsutsikter": Özgür Can, Rouzbeh Delavari och Passiva
Årets "Mindre Strålande Framtidsutsikter": Armin, Tiësto och hardstylen"
Årets "Breaks": Airbiscuit - Lately (Boo Boo's Breaks Remix)

Fan vad svårt detta var. Min lista kan säkert verka lite konstig och det känns som jag inte riktigt fått med alla. En del låtar som borde finnas med här vet jag inte ens vad de heter :p
Laszlo
quote:
Originally posted by NooN
Årets "Strålande Framtidsutsikter": Özgür Can, Rouzbeh Delavari och Passiva


+ Nathan Fake och James Holden!!!1one :)
RebeL9
James Holden har väl ansetts vara en framtidsutsikt sedan 2000 då han släppte Horizons :P
Braxen
Hm har funderat ett tag och kommit fram till följande lista, dessa låtar har jag haft roligast till i år :)


Steve Lawler - That Sound

Pryda - Aftermath

Benjamin Theves - Texas

DJ Phunk - Funny

For Sale - Buy Now

Dave Armstrong - Love Has Gone

Coburn - We Interupt This Program

Röyksopp - 49% (Angello & Ingrosso Rmx)

Axwell feat Steve Edwards - Watch The Sunrise (Vocal Dub)

Ian Carey & Mochico - Say What You Want (Ian Carey Dub)


..Har säkert glömt nåra 'givna' .. men ja tycker d ser rätt bra ut ändå :tongue2
BFS
Satan vad folk tycker olika

På era listor är det inte en enda låt jag lyssnar på haha

Skall jobba på min lista :) Får blir en efter nyår!
hustler
quote:
Originally posted by BFS
Satan vad folk tycker olika

På era listor är det inte en enda låt jag lyssnar på haha

Skall jobba på min lista :) Får blir en efter nyår!


Och tack gode gud för det :)
Laszlo
har sammanställt en lista med mina top fyrtio...inte 100% i inbördes ordning, men något åt det hållet...om någon låt från 2004 råkat smyga in så :o

40. Deep Dish - Say Hello
39. Marc Romboy vs. Fyta & Ray Willbern - Shake It Again [Marc Romboy Version]
38. Trentemöller - Betaboy
37. Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Yeah
36. Eurythmics - Sweet Dreams [Steve Angello & Sebastian Ingrosso Remix]
35. Axwell & Sebastian Ingrosso - Together
34. Deepsky - Like a stranger [Skylark Vocal Mix]
33. Freeloaders - So much love to give [Milk & Sugar Mix]
32. Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Cross the Sky
31. Ian Brown - Kiss ya lips (No I.D)
30. Donna Summer- I Feel Love [White Label]
29. Gorillaz - Feel Good Inc [Stanton Warriors Mix]
28. Modeselektor - Dancing Box
27. Pryda - Knockout
26. Deep Dish feat. Stevie Nicks - Dreams
25. Cirez D - Teaser
24. Co-fusion - Hot Hot
23. Speedcats feat. Owen Jarvis - Speedcats
22. Fred Everything - Friday [Trentemoller Remix]
21. Mambana - Felicidad [Wawa Main Mix]
20. Deep Dish - Sexy Ill
19. Faithless - Insomnia [Sasha Remix]
18. Axwell - Watch the sunrise
17. Bob Garcon - Freek U [Seamus Haji Remix]
16. Sander Kleinenberg - The Fruit
15. DJ Hell feat. Billy Ray Martin - Je Regrette Everything [Superpitcher Remix]
14. Röyksopp - 49 Percent [Ewan Pearson Glass Half Full Remix]
13. Deep Dish - Sacramento
12. Co-burn - We interup this program
11. Terry Grant feat. Jennifer Horne - I'll kill you [Luke Chable Remix]
10. Blaze feat. Barbara Tucker - Most precious Love (Martin Solveig Edit)
09. Play Paul - Lalaland
08. Dean Coleman & Hernan Cattaneo - Behind The Music (Maurel & Fauvrelle Truck Mix)
07. Co-burn presents. Dumb Blonde - We have the technology
06. Tiga - You gonna want me
05. Jark Prongo - Convoy
04. Thomas Anderson - Washing up (Tiga Remix)
03. Pryda - Aftermath
02. Fairmont - Gazebo
01. Bedrock - Santiago [Pararell Sound Edit]
Dj P.A!
Här kommer min top 10!

01 Armin Van Buuren & Jan Wayne - Sensation Anthem 2005
Klockren!! Breaket nästan lika bra som "Adagio For strings"

02 Carrie Skipper - Time Goes By (Super8 Remix)
Låt från i somras som man bara inte kunde få ur huvudet.

03 Oliver Prime - Mindgames
Ojojo - så j-la skön Tech/Trance

04 DJ Fire - Himalaya
Härligt ljusa "tones"

05 Perry O'Neil - Rechaged.
Asskön!!!! Helt klart min stora favorit producer under senaste 2 åren.

06 Three Drives - Interstate 101
Jävligt skön build up

07 Absolute - X-Factor
Ett av M.I.K.Es få bra verk från detta år.

08 Nova & Soldout - Maybee Tomorrow
Mmmm, så j-la skön sång på denna

09 Perry O'Neil - Numb
Perry igen. Jävligt bra drag på denna "tech" låt om man "speedar" up den lite.

10 Paragliders - Fisheye
Skönt att se att "all time high producer" Oliver Lieb fortfarande kan leverera
Kamelen
hade man frågat mig för nåra år sen om jag skulle lyssna på annat än trance / edm så hade jag förmodligen sagt nej.. men nu iår..humm

jag kan inte fixa en top10-lista.. mest pga att jag inte hört så mycket musik iår.. är väl nåra marc mitchell remixar och nån oliver prime.. osv.. annars har det varit rätt dött.. ahh parham har levererat en del fint..

och för att vara ärlig vet jag inte om det är "fel" på dagens musik eller om jag bara vuxit ifrån trancen..antar att ju längre man är med något desto "vanare" blir man och därför söker sig till nytt.. kör man en o samma bil ett bra tag vill man efter nåra år ha en ny.. efter ett par år kanske man tröttnar på sin(a) fru(ar) och vill ha ny(a) ..

utveckling!! =)

jag har börjat lyssna mer o mer på ambient och dub =) (= skitnice imo.. lyssnar på MASSOR av klassisk musik oxo.. gärna stråkinstrument..

finns det nån artikell om 2005? .. typ kanske man får lite tips o så.. känns som man följt med rätt bra under tidigare år.. men iår har det varit svagt intresse från min sida
Kongo_kim
10 låtar i ingen speciell ordning

Smith & Pledger - Northern Lights
Eric Prydz - Call on me (kan vara 2004 men jag bryr mig inte)
Vinylgroover & Redhead - Gobstoppa
Fred Baker - Total Blackout
Mauro Picotto - Lizard (DJ Montana remix) (bäst i år)
Marcel Woods - Advanced
Britney Spears - Someday (Leama & Moor remix)
Randy Katana - Play it Louder
Inertia - The Chamber
Menno de Jong - Sayla (Arizona & Passiva remix)
Kenny Hayes - Daybreaker (Airbase remix)

Vizay
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Menno de Jong - Sayla (Arizona & Passiva remix)


här kommer låtpolisen viz igen :D
jag tror att låten du syftar på heter Sayla - Majestic (Arizona & Passiva remix) :)
zoric
Fullständigt namn:

Menno de Jong Presents. Sayla - Majestic [Arizona Vs. Passiva Remix]
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement