return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 
BETA producers section
View this Thread in Original format
Pheatus
Het is al langer een ideetje van me, maar het zou leuk zijn moesten we wat ideetjes kunnen uitwisselen omtrent het producen.

Wat voor materiaal gebruik je, welke software, monitors, interfaces, noem maar op...
Heb je vragen omtrent VST's, samples, compressors, equipment,... vraag gerust. Ikzelf ben geen zo'n grote kenner, maar er zitten hier mensen met jarenlange ervaring :).

Iets wat misschien nog kan volgen uit deze thread: een nieuwe BETA-theme ;). Allemaal samen werken aan dé ultieme plaat :p.


Ikzelf gebruik momenteel FL Studio. Ik was vroeger fervent aanhanger van Reason (en ReBirth offcourse :)) en vond zelfs het toenmalige Fruityloops echt onhandig om mee te werken. Maar toen Jack vertelde dat het echt een goed programma was, die ook VST's ondersteunde ben ik FL Studio eens gaan verkennen. De eerste keer dat ik echt met FL Studio werkte, was trouwens samen met Kevin op de dag van de BETA-party :).

@Wim, ik twijfel momenteel om de v6 aan te kopen. Ben aan het twijfelen tss de XXL edition of de gewone producer edition. Ik gebruik SimSynth, Sytrus,... enzo niet zoveel dus in feite heb ik met de producer edition genoeg? Of wat raad jij aan?
Trouwens, wat is jou studio setup zowat? Qua monitors/interfaces/synths?

Momenteel werk ik via een oud midi-keyboard aangesloten op m'n dj-console, richting FL Studio. Dit werkt niet zodanig goed, omdat de console nogal 'lag' genereerd op de midi.
De beste VST-plugins zijn voor mij: Vanguard, Korg Legacy Collection, Absynth, FM7,...

In de nabije toekomst wil ik graag:
- Goeie monitors qua prijs/kwaliteit
- PreSonus Firefox audiointerface
- Een CME UF7 midi-keyboard
Goeie basissetup? Graag wat meningen graag :)
mellow_head
Bestaat hier al gene thread van?
DeSpErAtOs-X
quote:
Originally posted by mellow_head
Bestaat hier al gene thread van?


yup :p
TOR
heb je eigenlijk ooit al een nummer afgewerkt met FL Seba? :)

zelf heb ik nog niet de tijd gehad om me erin te verdiepen, maar qua geluidskwaliteit heeft FL sowieso een streepje voor op Reason. alleen vind ik de interface vrij vervelend. Reason is op dat punt veel gebruikersvriendelijker.

en een derde BeTA-party vraagt een derde theme, dat is waar :D
onlangs een nieuwe track begonnen met de BeTA-party in het achterhoofd, maar die ligt momenteel wat stil (net als de BeTA-party, lol). ik zal zien of ik een sample kan maken.. heb hem niet lang geleden voor Wim geüploaded in ieder geval. :)
Antony
quote:
Originally posted by TOR
en een derde BeTA-party vraagt een derde theme


ben hier nog ni zo lang, waar vinnek de eerste 2? :p
Pheatus
quote:
Originally posted by TOR
heb je eigenlijk ooit al een nummer afgewerkt met FL Seba? :)

Good point! Kben momenteel aan iets bezig, maar kheb het weeral zooo druk momenteel da'k absoluut nergens een gaatje vind om er aan verder te werken.
Kheb trouwens ook een probleem met de laatste versie van m'n FL project. M'n CPU draait constant op 100% vanaf dat het project geladen is :s. Hierdoor kan ik er niet echt aan verder doen :(

quote:
Originally posted by TOR
zelf heb ik nog niet de tijd gehad om me erin te verdiepen, maar qua geluidskwaliteit heeft FL sowieso een streepje voor op Reason. alleen vind ik de interface vrij vervelend. Reason is op dat punt veel gebruikersvriendelijker.

:) lol
Mijn eerste indrukken waren ook zo, toen ik FL Studio eens probeerde. Maar het ligt hem meestal gewoon aan het feit dat je zodanig gewoon bent aan Reason, dat je jezelf echt over de streep moet halen om FL te gebruiken. Beetje te vergelijken met overstappen van IE naar Firefox :D.

quote:
Originally posted by TOR
en een derde BeTA-party vraagt een derde theme, dat is waar :D
onlangs een nieuwe track begonnen met de BeTA-party in het achterhoofd, maar die ligt momenteel wat stil (net als de BeTA-party, lol). ik zal zien of ik een sample kan maken.. heb hem niet lang geleden voor Wim geüploaded in ieder geval. :)

Aha? Zend eens het sampeltje?
Sh!fty
Die instrumente van FL klinke echt slecht vinnek, maar da ligt mss aan mij :o
En kvind tot kort de enige goede vsti de jp8080 vsti, maar echt super kan ik die ook late klinke.
Vraagske, als jullie een instrument vet wille late klinke, draaie jullie dan ook gewoon aan die toppekes of hebt gulle echt een idee waar jullie mee bezig zijn :p
Pheatus
quote:
Originally posted by Sh!fty
Die instrumente van FL klinke echt slecht vinnek, maar da ligt mss aan mij :o
En kvind tot kort de enige goede vsti de jp8080 vsti, maar echt super kan ik die ook late klinke.
Vraagske, als jullie een instrument vet wille late klinke, draaie jullie dan ook gewoon aan die toppekes of hebt gulle echt een idee waar jullie mee bezig zijn :p

Ik gebruik de TS404, 3xOsc en de FL Keys (om de piano geluiden) van FL zelf. Mits wat getune kunnen die echt vet klinken hoor ;). Een delay en/of reverb erop doen al leuke wonderen hoor. Maar wel niet overdrijven anders krijg je overdreven sounds.
Een goede afstelling van je EQ is ook belangrijk (ik neem meestal parametric EQ van FL zelf). Ik gebruik dit bijna op elke instrument, om te zorgen dat frequenties van instrumenten niet door elkaar vloeien. Hiermee kan men de helderheid van een instrument verhogen.

En ja, men leert werken met een instrument door aan die knoppekes te draaien tot men een leuk geluid krijgt. Maar na verloop van tijd leer je toch wel waar je mee bezig bent hoor :).
Trouwens, wat versta jij onder de noemer: vette sound? Een soort instrument/klankkleur? Of meer instrument+delay+reverb, want dit zijn IMO de dingen die het 'vet' zijn van een sound beslissen. Nu, kben ook nog maar beginneling op dat gebied, dus kan verkeerd zijn.
TOR
quote:
Originally posted by Pheatus
Aha? Zend eens het sampeltje?


check pm :)


de overstap naar Firefox is me tot nu toe beter bevallen trouwens :p
Dark Apostle
Ik heb al 2 keer geprobeerd met FL te werken, maar ik wordt er zot van. In Reason kan ik vrij snel samples inladen en bewerken, als ik FL opstaart dan mag ik er een uur naar hebben zitten gapen, dan weet ik nog niet hoe ik moet beginnen.

En ik ben miss bij de meer achterlijke hier en qua producen is het ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik vind Reason vele overzichtelijker en aangenamer.

FL heeft wel een voordeel, je kan er VST plug-in inladen, bij Reason zit je met de toepassingen die meegeleverd worden.

Pheatus
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ik heb al 2 keer geprobeerd met FL te werken, maar ik wordt er zot van. In Reason kan ik vrij snel samples inladen en bewerken, als ik FL opstaart dan mag ik er een uur naar hebben zitten gapen, dan weet ik nog niet hoe ik moet beginnen.

En ik ben miss bij de meer achterlijke hier en qua producen is het ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik vind Reason vele overzichtelijker en aangenamer.

FL heeft wel een voordeel, je kan er VST plug-in inladen, bij Reason zit je met de toepassingen die meegeleverd worden.


FL openen en bovenaan ADD -> Sampler toevoegen. Dan in dat menuutje op het folder-icoontje klikken, en ge kunt een sample inladen. Uw effecten daarop kunde goed zetten door een bepaald FX-kanaal te geven (vind je in zelfde menu, rechtsbovenaan nummer kiezen). Dan ga je naar uw mixer/FX-overzicht, en kies je een effect op uw gekozen kanaal. ;)

Ik had zelfde probleem toen ik FL eerste keren opende. Kzat er naar te kijken van, hmmmm wth kan'k hier nu mee doen?? :toothless
Maar ge moet eens enkele tutorials volgen, en wordt al helft duidelijker!

edit: Halion is ook een super goede sampler, maar is een VST ;)
Bl@ckOut
Jep idd, enkele tutorials volgen en verder gewoon veel zelf proberen. Zo leer je het beste. Bij mij duurde het weken eer ik in FL de mixer gevonden had :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement