|
God Is My DJ
|
View this Thread in Original format
| Muppy |
Zag dit net op de site van Id&t staan...
| quote: | God is my DJ
Hij komt 2 februari 2006 in de bioscoop: de film ‘God is my DJ: the story of Sensation’. Voor deze docu-film van Carin Goeijers werd ID&T, en in het bijzonder Duncan Stutterheim, acht maanden gevolgd in de aanloop naar Sensation White 2005. In de hoofdrollen: Duncan Stutterheim, Armin van Buuren en dj Dano.
De film is een product van dezelfde makers die onder andere de documentaire over Johan Cruijf maakten. Deze onafhankelijke filmmaatschappij heeft Duncan Stutterheim zelf benaderd voor ‘God is my DJ’. Het is dus niet zo, zoals vele media beweren, dat ID&T zelf met het initiatief is gekomen een film over het bedrijf te maken.
http://www.godismydj.nl
|
Ben benieuwd wat dit moet worden...Heb net de trailer gezien, maar weet niet of het nou echt leuk is om dit in de bios te zien. Waarschijnlijk beter om hem op dvd uit te brengen en dan thuis te bekijken...
Wat vinden jullie ervan?;) |
|
|
| jp |
Hij komt 6 maart op DVD uit :o
De film gaat zowat helemaal over Sensation White @ Germany
Overigens waren de Stutterheims in het verleden al eens gestrikt voor een reportage by Mylene de la Haye. Maar goed dit is een hele film.
Ga wel naar de premiere toe ;) |
|
|
| eieregooie |
| Dit is typisch zo'n film die in de sneak komt... Ben benieuwd... |
|
|
| franzelare |
bij de titel denk ik als tegenhanger
als techno een geloof is dan is de gas mijn kerk
maarja dat is off topic
ik vind het niet echt een film onderwerp maar het zal best leuk zijn om te kijken dus ik zal hem zeker op dvd ff zien |
|
|
| jp |
| Je zal de DVD wel gratis krijgen op Trance Energy ;) |
|
|
| jp |

'God is my DJ' is een documentaire over ID&T en haar boegbeeld Duncan Stutterheim. Duncan organiseerde met twee vrienden uit Landsmeer op 20 juni 1992 hun eerste grote dancefeest 'The Final Exam'. In de loop der jaren groeide de partyorganisatie uit tot een imperium met o.a. een tijdschrift, platenlabel en horecabedrijven. Maar het is niet alleen goud dat er blinkt. In 2000 overleed z'n broer Miles na een tragische auto-ongeluk en een faillissement door tegenvallende resultaten van hun radiostation Slam FM lag op de loer.
Voor deze film van Carin Goeijers werden Duncan, z'n vrouw Lisca en hun familie en vrienden, acht maanden gevolgd in de aanloop naar Sensation White 2005. Zo bezoekt Duncan bij de voorbereidingen van dit feest Armin van Buuren thuis om samen met Jan Vayne over de themesong te praten en zien we Lisca in de Amsterdam Arena discussieren over de aankleding van de verschillende zalen. Ook de dagelijkse gang van zaken op het kantoor in Amsterdam-Sloterdijk komt uitgebreid aan bod, zoals het bestuderen van concepten en een video-conference met Duitse partners over Sensation in Gelsenkirchen.
'God is a DJ' gaat echter verder dan dat. We krijgen een uitgebreide kijk op Duncan's persoonlijkheid, gevoelens en drijfveren. Als kijker word je al snel meegezogen met zijn emoties. De beelden hoe hij als zorgzame vader z'n kinderen helpt aankleden en samen eten gaan maken zijn vertederend en hartverwarmend. De botte manier waarop hij z'n positie in ID&T vervult, hoe hij de mening van anderen naast zich neer legt en het allemaal beter lijkt te weten wekken daarna al snel de nodige irritaties op. Er verschijnt dan ook een grote glimlach op je gezicht als hij min of meer op z'n plaats wordt gezet door Joop van den Ende. Het blijkt dat Duncan niet altijd gelijk kan hebben. De dood van Miles, die als rode draad door de film loopt, laat ook zien dat alles maar relatief is: succes heeft vaak een schaduwzijde. Wie geinteresseerd is in het fenomeen 'Duncan Stutterheim' zal met deze documentaire de nodige vooroordelen bevestigd dan wel ontkracht zien worden.
Het gaat te ver om te zeggen dat deze film een must is voor de houseliefhebber. Toch is het een absolute aarader voor iedereen die 'dance' een warm hart toedraagt. Je krijgt namelijk een unieke kijk in de keuken van ID&T en wat er bij de organisatie van Sensation allemaal komt kijken. Het is prachtig gefilmd, een genot om naar te kijken, ook dankzij de muziek. 'God is my DJ' is vanaf 2 februari in de bioscoop te zien. |
|
|
| ZZandirt |
ik vond het een goede film. Of eigenlijk meer een docu. niet iets voor de bioscoop, maar goed. zo'n groot scherm heeft toch ook wel wat.
het is in iedergeval niet een reclamefilmpje voor id-t geworden, waar ik in de eerste instantie een beetje bang voor was. en inderdaad krijg je een kijkje in de keuken van duncan c.s..
ik vind het knap gemonteerd. je krijgt er een gevoel bij. je gaat meeleven....
en bot???? ik vind hem he-le-maal NIET bot. gewoon een manager die knopen doorhakt. dat is niet meer dan normaal. en zoals het ging met zijn bedrijf, ging het niet goed. je kan niet groeien en groeien en dan tòch proberen alles zelf te regelen. (accorderen van facturen om maar iets simels te noemen). ik vind hem zelfs een beetje aimable, zoals ie daar neergezet wordt. een echt mens bijna :D
vooral de begrafenis van miles hebben ze goed in de film gepast. toch wel brokje in mijn keel, zes mensen die de kist dragen en samen ook nog een dansliedje zingen... kippenvel. (geen idee welk liedje overigens..:D)
id-t was bijna dood. Lang leve id-t. ik hoop voor hem dat het gaat lukken in europa samen met ome joop.
een aanrader voor iedereen die de geschiedenis van id-t kent. goed gemaakt en ge-edit. alleen NW zal kritiek hebben op de camera standpunten en de hendhelds die een beetje zeeziekte veroorzaken... maar ja, voor dat geld koop je nog geen halve steadycam :D |
|
|
| Loraine |
| En TOCH ga ik deze film niet bekijken ! :p |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by Loraine
En TOCH ga ik deze film niet bekijken ! :p |
Armin vertelde gisteren op de radio dat hij niet wist dat hij een hoofdrolspeler in de film was en z'n naam op alle posters staat. Aan de ene kant vond hij het jammer dat er geen overleg heeft plaats gevonden maar aan de andere kant is het wel een eer om zo'n prominente plaats in de docu te hebben. Armin vertelde dat hij af en toe een flinke brok in z'n keel kreeg bij de premiere in Rotterdam :) |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by jp
Armin vertelde gisteren op de radio dat hij niet wist dat hij een hoofdrolspeler in de film was en z'n naam op alle posters staat. Aan de ene kant vond hij het jammer dat er geen overleg heeft plaats gevonden maar aan de andere kant is het wel een eer om zo'n prominente plaats in de docu te hebben. Armin vertelde dat hij af en toe een flinke brok in z'n keel kreeg bij de premiere in Rotterdam :) |
:rolleyes: Welke haarkleur heeft ven Bjoeren ook alweer ? :clown: |
|
|
| jp |
| Bovenop sowieso een stuk minder haar dan op de zijkant. Maar goed die docu is de moeite meer dan waard |
|
|
| jp |
| quote: |
Dans en de dood
AMSTERDAM - Dans en de dood gaan heus wel samen. Een beetje krampachtig weliswaar, maar als de broer van de koning der dansfeesten is overleden, dan zal het op de begrafenis toch moeten. Het voelt tamelijk voyeuristisch om in de documentaire 'God is my DJ' van Carin Goeijers zakenman Duncan Stutterheim te zien huppelen rond de kist van zijn verongelukte broer Miles.
De broers zijn de oprichters van ID&T, het bedrijf achter grote dance-events als Sensation White. Goeijers maakte een portret van Duncan, een snelle, ongeduldige jongeman die de zaak na de dood van zijn broer groot maakte, maar ook in financiële problemen bracht.
Ze heeft archiefbeelden uit de privé-collectie van de familie Stutterheim mogen gebruiken. Zo ook die van de begrafenis van Miles. Maar ook zien we Duncan waveboarden achter een speedboot, Duncan in de sportschool, Duncan met zijn kindjes en zijn mooie vrouw. Gaandeweg begint hij steeds meer op Tom Cruise te lijken, of lijkt dat maar zo?
'God is my DJ' is een aardige documentaire die de maanden voorafgaand aan het grootste dansfeest aller tijden in de ArenA - en wat dat doet met Duncan - mooi in beeld brengt. Goeijers moet door haar onderwerp betoverd zijn geraakt, want ze maakt de bikkelharde en zelfingenomen jongen tot een heuse filmheld. En dat is hij vast niet. Vraag maar aan het personeel dat in de film de wind van voren krijgt. Als blikken konden doden... |
Telegraaf, stuur volgende keer iemand met feeling voor de dance scene :mad:
| quote: | Recensie
Achter de muziek
Ik moet wel gek zijn natuurlijk. Gezien de hoeveelheid mensen die wel gaat en de hoeveelheid lol die ze er heeft. Maar mij zul je niet vinden op Sensation White, Sensation Black of welk megadancefeest ook. Een beetje dansen in de massa vind ik prima, maar niet uren achtereen op oninteressante muziek. Ieder z’n smaak natuurlijk; geef mij maar een goede documentaire in de bioscoop, waarbij hoogstens je voet wat met de muziek mee gaat tikken.
God Is My DJ is de titel van een documentaire over ID&T, het bedrijf achter de grote dansfeesten. De man achter ID&T, Duncan Stutterheim, begon met een eindexamenfeestje en heeft na vijftien jaar een bedrijf met tientallen werknemers, een radiostation (SlamFM), een lifestyleblad en een restaurant. Documentairemaker Carin Goeijers volgde Stutterheim ruim een half jaar in aanloop naar Sensation White 2005.
Drie verhaallijnen lopen als rode draad door de documentaire: de organisatie van Sensation White, de ontwikkelingen binnen ID&T en de rol van Duncans broer Miles. Wat betreft Sensation White kan ik kort zijn. Goeijers heeft simpelweg op allerlei momenten besprekingen en brainstormsessies gefilmd. Zo krijgt je een kijkje achter de schermen van Sensation. Hoe zijn vrouw Lisca Stutterheim de locatie (Arena) bezoekt. Hoe Duncan met Jan Vayne en dj Armin van Buuren aan de openingstune werkt. Hoe Duncan en enkele medewerkers een xtc-voorlichtingsbijeenkomst meemaken. De film eindigt wanneer het aftellen op de avond van het feest is afgelopen en de massa aan het dansen slaat.
Wat betreft de ontwikkelingen binnen het bedrijf had Goeijers documentairemakersgeluk: precies in de opnameperiode komt ID&T in zwaar weer en moet het gaan inkrimpen. We zien de bui al hangen als SlamFM-dj Mental Theo met moeite zijn radioprogramma binnen de juiste tijd kan houden: ‘O, komt er nu al weer nieuws?’ Besprekingen over mogelijke overnamekandidaten van het radiostation en overleg tussen Duncan en zijn vader over de toekomst van het bedrijf komen in beeld. Met zijn naaste medewerker worden even snel namen genoemd: ‘Danny’ ‘weg’, ‘Brenda’ ‘d’r uit.’ De camera’s zijn er uiteindelijk bij wanneer Duncan zijn medewerkers het slechte nieuws brengt: ‘De directie is ontmanteld, ik ben weer de baas. We blijven nog maar met zo’n dertig man over. Ik wil geen gezeur meer over briefpapier en laptops.’
De indrukwekkendste opnames uit de docu hebben betrekking op Miles Stutterheim, de enkele jaren terug verongelukte broer van Duncan. Hij zat ook in het bedrijf en speelt nog steeds een belangrijke rol in het leven en werk van de hoofdrolspelers van deze film. ‘Zijn begrafenis was in het wit en sindsdien is Sensation ook in het wit,’ legt Stutterheim uit. Naast ‘talking heads’, zijn ook privéopnames te zien van de begrafenis en van het lossen van een vrachtwagen vol bloemen bij de boom waar Miles zijn Porsche tegenaan reed.
Carin Goeijers maakte goed gebruik van het documentairemakersgeluk door op de juiste momenten de camera’s aan te zetten. Daarnaast zijn de verschillende verhaallijnen zo door elkaar gesneden dat de overleden broer steeds in je gedachten aanwezig blijft. Dit maakt van God Is My DJ een sterke documentaire. Heel wat meer dan een ‘making of’ die enkel achter de schermen van Sensation kijkt.
Recensie door Ricco van Nierop www.derecensent.nl |
Dat lijkt er al meer op :o |
|
|
|
|