return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
ambient för välförtjänta öron (god jul oxo)
View this Thread in Original format
Kamelen
Tjoho!!

har gjort en ambient-mix (avslappningsmusik) .. inga beats alltså.. har man svårt för lugn musik kommer detta nog inte vara nån höjdare.. i början tyckte jag ambient var meningslöst och tråkigt.. nu är jag cool och har insett hur coolt det är =) (=

är är urlen http://s46.yousendit.com/d.aspx?id=...WU2GGIH75TRNYOR

testa detta.. innan du lägger dig.. kör igång mixen.. och "lyssna" inte aktivt.. utan bara ha öronen öppna medan du försöker somna.. ha gärna på repeat.. så vaknar du till den oxo =)

jag har oxo kört denna när jag läser böcker.. funkar skitbra..


aja..kram o god jul o sånt där.. hejhopp
zoric
Älskar Ambient, har du någon TL?

Förresten. Jag somnar också in till Ambient Hahahah :haha:
Kamelen
yea.. ska posta TL. . är låtar från vir unis.. robert rich.. lustmord.. henrik b osv.. shpongle oxo =) ..

är inte _BARA_ ambient..eller vi kan säga såhär.. det är inte bara beatless ambient .. utan lite mer "lättlyssnad" avslappningsmusik oxo =) .. försökt blanda det så även nya och nyfikna öron inte blir alltför avskräckta

du ska oxo få bilder på min lilla myspyshörna =) (där jag sover/läser/chillar) .. postar om 10-15 min.. måste fixa skitservern bara..
Jeremy H
Grejt! :)
Ska tanka! Återkommer med kommentar någon annan gång!
montana
ska väl ladda ner tror jag, kamelen, ett råd, plocka ner min mix, det är en ambient mix också
Kamelen
y0 y0 montana =) my main niggah!! allt bra? .. long time no see o sånt där du vet.. humm var är din mix? menar du "dub grejen med movie inslag?" =) tog hem den.. nåra veckor sen.. gillade.. var dock en låt som fick min gås att bli sås.. 3e från slutet tror jag det var.. inte säker.. sick nice
montana
quote:
Originally posted by Kamelen
y0 y0 montana =) my main niggah!! allt bra? .. long time no see o sånt där du vet.. humm var är din mix? menar du "dub grejen med movie inslag?" =) tog hem den.. nåra veckor sen.. gillade.. var dock en låt som fick min gås att bli sås.. 3e från slutet tror jag det var.. inte säker.. sick nice



jao, det var den. länk till min mix och tracklist finns i min sig ( http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=307093 )

och tackar, din mix är najs, lyssnar nu
zoric
Nu kan jag äntligen tanka den här mixen. Återkommer senare.
zoric
Gillade verkligen låtarna i mitten och särskillt avslutningen. Tack.
Kamelen
då är du en "true ambient lowah" =) dig gillar jag nu.. vi ska kramas!! de "riktiga" ambientlåtarna är där.. och sista låten är Henrik B - Mourning..

edit

glömde att jag inte postat TL än =) här är den

1. Ozric Tentacles - Ta Khut (inte riktig ambient, men jag gillar den som fan)

2. Vir Unis - Particle Path (ljus ambient, får en att må bra)

3. Vir Unis - Letting (oxo en rätt ljus låt)

4. Shpongle - Flute Fruit (fin flöjt, lättlyssnad så det inte blir för mycket ambient för ovana öron)

5-6. Låt från Ronin (har bara CD, inga namn)
Robert Rich - Somnium (mörkare ambient, denna finns i 7 timmar version)

8. Lustmord vs Robert Rich - A Point Of No Return (även här mörkt, inspirerat av filmen Stalker.. har ni inte sett så kan jag starkt rekomendera)

9. Edward Artimiev - Meditation (ville så gärna ha med denna låt men kände att den inte passade in riktigt, den är från filmen Stalker och gjord för 26 år sen, därav den usla kvaliten..men riktigt bra..MUMS!!)

10. Vir Unis - Deepest Dream (från 99-albumet.. bland de bättre vir unis imo.. oxo ljus och härlig)

11. Henrik B - Mourning (Henrik är Techno-producent men har som många andra gjort ett ambient-album "kryoniks" .. här är min favoritlåt från den skivan)

Det var d =) (=

zoric
Heh, bli inte för närgången bara :D

Avslutningen var skitfin, lyssnade igenom inatt och somnade till det.
Cloudburst
Lyssnar nu och har även skickar till kompis som är insnöad på ambient. Han var ivrig att höra. Låter skönt hittils. ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement