return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Elektro
View this Thread in Original format
Vinyl Boy
Elektro gaat het helemaal worden/is het al helemaal.
Tijd voor een kleine historische compilatie:
- waar komt het vandaan?
- wanneer was het voor het laatst te horen?

En verder natuurlijk de vraag:
- Wat zijn de goede elektro-platen?

Mijn favoriet is im moment: Solid Groove - This is Sick
Nogal vette .

Gaarne jullie meningen!

Tim
jp
Electro, is een muziekstijl die valt onder de meer algemene noemer elektronische muziek. Het is oorspronkelijk een stijl die ontstaan aan het eind van de jaren 1960. Groepen als het Duitse CAN waren de pioneers van het genre, toen nog Krautrock genaamd.

Maar de bekende de droge elektronische sound van de electro ligt bij de Duitse groep Kraftwerk en ook het Japanse Yellow Magic Orchestra in het begin en midden van de jaren 1970. De naam Electro is waarschijnlijk afkomstig uit Japan als variant en nieuw gedefinieerd hokje voor de Duitse benaming voor elektronische muziek, elektrischen Klangmusik, dit was eigenlijk de brede benaming voor het genre.

Het Electrogeluid wordt getypeerd door de prominente aanwezigheid van oude drumcomputers, zoals de Roland TR-808.

Electro kent in de paar jaren na de eeuwwisseling weer een grote aantrekkingskracht. Sinds die tijd zijn onder meer Fischerspooner, Miss Kittin, Felix Da Housecat en het Belgische Vive la Fête succesvolle electro-artiesten.

Wikipedia
Creamfields23
Ik zeg check spul van Dr. Lektroluv. Heb afgelopen zomer nog een setje van hem meegepikt tijdens City sounds in Tilburg. Was aardig te pruimen.

http://www.ar2k.tk/ Is een best leuke forum over elektroish stuff ;)

Als de pagina laadt even op een foto klikken.
Chicane
Heb me kapot ge-ergerd aan Geht's Nog, bliepjes muziek is niet mijn ding helaas. Dan maar luisteren naar een vervormde stofzuiger met een beat eronder :)
Muppy
quote:
Originally posted by Chicane
Heb me kapot ge-ergerd aan Geht's Nog, bliepjes muziek is niet mijn ding helaas. Dan maar luisteren naar een vervormde stofzuiger met een beat eronder :)


+1:D
Muppy
quote:
Originally posted by Chicane
Heb me kapot ge-ergerd aan Geht's Nog, bliepjes muziek is niet mijn ding helaas. Dan maar luisteren naar een vervormde stofzuiger met een beat eronder :)


+1:D
Chicane
Dat is al +2 meneer Muppy. :thepirate hijack!
Djeebie
Geht's Noch zou ik nou niet bepaald onder de noemer electro willen scharen. Veel mensen vinden al die bliepjes en klikjes al snel electro, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Tuurlijk wordt er wel leentjebuur gespeeld, maar het zijn gewoon mengvormen van meerdere stijlen zoals Geht's Noch.
TranceFool
Electro is best wel breed eigenlijk. De stijl die afgelopen jaar echt in opkomst was is meer de electroclash / electrohouse. Ik ben ook helemaal verslingerd geraakt aan deze muziekstijl, gewoon omdat het verschrikkelijk knalt en toch meestal wel toegankelijk is. :) En ik denk dat het dit jaar nog populairder gaat worden. De echte house dj's draaien steeds meer electrohouse (Roog, Erick E enz.) en misschien betekent dit ook weer een hele snelle ondergang, want echt iedereen draait hetzelfde :(

Mocht je nog een setje willen luisteren met electroclash / house en wat techno hier en daar. Had laatst voor mezelf en wat vrienden pcmixje gemaakt. http://www.trancefool.nl/Elektron2.zip
FUSyke
quote:
Originally posted by TranceFool


Mocht je nog een setje willen luisteren met electroclash / house en wat techno hier en daar. Had laatst voor mezelf en wat vrienden pcmixje gemaakt. http://www.trancefool.nl/Elektron2.zip


Leuk setje!

Vinyl Boy
Klinkt zeker erg fijn in de oortjes.
Muppy
quote:
Originally posted by Chicane
Dat is al +2 meneer Muppy. :thepirate hijack!


sorrie sorrie...remco ik zal die set zo van je eens ff downloaden:o
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement