return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 
Wintersport (pg. 2)
View this Thread in Original format
jp


:happy2:
Muppy
nieuw gekocht of had je die al?:o
jp
Ik lease ze dus heb elke jaar het laatste model voor 250 Euro of zo.

Benjamin Raich skiet op die dingen (wereldkampioen en nr.1 in de Worldcup)

Foto van 3 jaar geleden onderaan de Lauberhorn:



De technische topsnelheid van die dingen is vanwege de taillering en lengte overigens maar ongeveer 90km/h. De GS-11 blijft tot zo'n 110km/h stabiel maar die hebben minder grip. Het lekkerste is met zo'n 60km/h als een snowboarder door de sneeuw te snijden :)

http://www.sf.tv/var/videoplayer.ph..._kamerafahrt.rm
Muppy
quote:
Originally posted by jp
Ik lease ze dus heb elke jaar het laatste model voor 250 Euro of zo.

Benjamin Raich skiet op die dingen (wereldkampioen en nr.1 in de Worldcup)

Foto van 3 jaar geleden onderaan de Lauberhorn:



De technische topsnelheid van die dingen is vanwege de taillering en lengte overigens maar ongeveer 90km/h. De GS-11 blijft tot zo'n 110km/h stabiel maar die hebben minder grip. Het lekkerste is met zo'n 60km/h als een snowboarder door de sneeuw te snijden :)

http://www.sf.tv/var/videoplayer.ph..._kamerafahrt.rm


cool! bij ons hebben ze niet zo'n meter, dat vind ik dan wel weer jammer hehe:D
raoel
quote:
Originally posted by Muppy
cool! bij ons hebben ze niet zo'n meter, dat vind ik dan wel weer jammer hehe:D


Vroeger stond er anders toch wel een snelheidsmeter in dat gebied.
Op piste #5, bij Brixen is dat, heeft altijd een snelheidsmeter gestaan. Je kon er niet erg hard, en het ding werkte vaak niet of niet goed, maar soms ook wel. Ons pa is er, nadat hij 43 km/h klokte, ondersteboven in de tiefsnee gedonderd :)

Zou willen dat er eentje op de die afdaling van Itter zou staan op dat laatste stuk. Maar dan zouden er daar elk jaar ook enkele doden vallen denk ik zo :toothless


Ook iemand van jullie ooit van de Hahnekam afgegaan?
Dat is echt een lijpe piste, pas na het skiën van die piste snapte ik hoeveel lef die mannen hebben. Overigens kun je die piste dan niet op snelheid afdalen, want direct na de wedstrijd worden er hopen sneeuw op de piste geduwd zodat er geen gekken als een gek naar beneden gaan.
Chicane
quote:
Originally posted by MaGiK54
Doet mij maar een warm strand in de winter :tongue2


Signed & Quoted For Truth :D


Weg met die kou, tis al koud zat hier :p
Muppy
quote:
Originally posted by raoel
Vroeger stond er anders toch wel een snelheidsmeter in dat gebied.
Op piste #5, bij Brixen is dat, heeft altijd een snelheidsmeter gestaan. Je kon er niet erg hard, en het ding werkte vaak niet of niet goed, maar soms ook wel. Ons pa is er, nadat hij 43 km/h klokte, ondersteboven in de tiefsnee gedonderd :)

Zou willen dat er eentje op de die afdaling van Itter zou staan op dat laatste stuk. Maar dan zouden er daar elk jaar ook enkele doden vallen denk ik zo :toothless


Ook iemand van jullie ooit van de Hahnekam afgegaan?
Dat is echt een lijpe piste, pas na het skiën van die piste snapte ik hoeveel lef die mannen hebben. Overigens kun je die piste dan niet op snelheid afdalen, want direct na de wedstrijd worden er hopen sneeuw op de piste geduwd zodat er geen gekken als een gek naar beneden gaan.


hmmm toen was ik waarschijnlijk nog erg klein toen dat ding er stond haha...dit jaar maar eens kijken of hij er dan staat of niet;)

dat laatste stuk is echt gevaarlijk ja, beter dat ze daar geen snelheidsmeter neerzetten hehe;)

van die hahnekam ben ik nog nooit afgeweest. waar zit die?
jp
Kitzbühel
Yarnie
Die hahnekam heb ik vorig jaar ook meegepakt toen we in Kirchbergen zaten. Van daar uit kan je naar 5 aangelegen dorpjes, oa Kitzbühel dus. Kirchbergen heeft wel een goed gebied en kwa apres ski staat het ook vrij bekend, wel veel Nederlanders trouwens.

Dit jaar met een hele grote groep van school (52 man) naar Val Thorens geweest. Prima naar me zin gehad. Groot gebied en veel uitgaansgelegenheden. Nederlandse tenten zijn niet echt boeiend, beetje standaard apres ski , ik hou er niet echt super van. Meestal om 16.00 pakte we wel even het happy hour mee in de yorin bar maar 's avonds vond ik toch wel de engelse en skandinavische tenten goed te doen (underground, highest pub in europe)

Jaren hiervoor oa in Ischgl (Tirol) geweest en nog een keer Le Corbier in Frankrijk. Ischgl is echt supervet, super veel pistes met oa de mogelijkheid om een tocht naar Zwitserland (Samnau) te maken, echt de moeite waard! Ook kwa apres skien is het daar prima, de laatste keer dat ik er was is al bijna 3 jaar geleden, maar ik hoorde dat er sindsdien aardig wat tenten bij zijn gekomen (oa een megadisco)

Owja, ik board trouwens:cool:
raoel
Zat vandaag live te kijken naar de Olympische afdaling, wat een einde zeg!

Die Oostenrijker voelde de medaile al zowat om zijn nek hangen en dan komt die Fransman Deneriaz nog even als laatste naar beneden en gaat ff lekker driekwart seconden sneller.

Cyberjoi
St Johan am Arlberg 5 maart!
jp
Uit de oude doos: http://www.yourfilehost.com/media.p..._lauberhorn.avi :D

http://www.yourfilehost.com/media.p...ile=jp_wixi.avi
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement