return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
cosmicmans nya!
View this Thread in Original format
reveal
ok, denna tråden får ni INTE missa
http://www.tranceaddict.com/forums/...?threadid=32526

med sample på nya låten, bara att dra hem och njuta :)
King of Clubs
Den låten är väldigt bra.

Jag har bara hört "I Love You" innan den här. Finns det fler låtar av Cosmicman? och vem är det?
Gaby
Den här låten va ju riktigt soft! :) thanx!
Trance Christer
va bra !!!!!!! fy fan vad go detta kommer bli en succe :) precis som i love you
reveal
Tidigare har det bara funnits "I Love You" (i diverse mixar), kom någon gång i maj. Den har dock aldrig varit släppt på skiva, utan endast varit tillgänglig på hans hemsida (www.plastiqueweb.com/cosmicman). Det är förmodligen därför den inte är det minsta känd utanför trancekretsar. Nu är den dock äntligen släppt på whitelabel-vinyl, endast 500 ex dock. Släpptes för nån vecka sedan. Och med tanke på hur sjukt bra den är så kommer den säkert att bli stor nu (*hoppas*) :)

Visste ni förresten att han gjorde "I Love You" med endast en sampler och programmet Fruity Loops? Fatta att man måste vara grymt talangfull för att åstadkomma sådana verk med endast de "fattiga" hjälpmedlen...

Vidare kan nämnas att killen är ifrån Finland
King of Clubs
Hade ingen aning att killen kom ifrån Finland.. ..eller nåt av det andra du nämnde heller för den delen. Kul info, tack.
reveal
ny info :)

Glömde ju att säga att det är skillnad på de som släpptes på nätet och de som släpptes på skivan (och de som kommer att släppas), det finns två olika "original". Detta beror på att han först använde en tjejröst som sade "i love you", men att den pga nåt lagligt tjafs är utbytt mot en killröst. Introt i nya original är ändrat också.

min favorit är den första originalversionen, den har man lirat sjukt många gånger :)
Trance Christer
interessnat hade ingen anning om vem cosmicman var, mer än att jag älskar i love you ...... har ni någon anning när COSMICMAN -Krystal dreams eller vad den hette kommer?
reveal
quote:
Originally posted by Trance Christer
har ni någon anning när COSMICMAN -Krystal dreams eller vad den hette kommer?


jepp den heter så, ska komma under våren
SteveTranz4ever
Oj oj oj. Tack för tråden reveal. BIG UPP till Cosmicman, hans förra I love you var ju så jäkla bra (hade V1.4). Och detta verkar och är lovande som fan, skulle gärna ha en av dom vinylisarna som släpps på I love you, endast 500 ex.

När jag fixat tag på hans förra låt så var det inte så många som hade hört den på TA forumen, så jag fixade upp en länk så fler kunde få den vilket var uppskattat.

Detta är ett mail som jag fick den 31 Maj av DJ Flipstream som tankat låten av mig, bra respons skulle jag vilja säga
Listen, my name is Kyle and I just wanted to thank you for changing my life. I downloaded cosmicman - i love you version 1.4 and it the most amazing song ive ever heard in my life. if you have any information on this man please let me know. this is the single greatest song ive ever experienced in my life. thank you.

Så var det med det.

ses...

Trance Christer
under våren det ska bli en fröjd för örat när den släpps :)
Själv kommer jag leva länge på rippen tills den släpps :)



dessa versioner har jag av "i love you" vet ni om det finns några mer versioner ..själv har jag aldrig lyckats få tag på,,,, 1.2 version om någon har den är jag tacksam om ni säger till :)



Cosmicman - I Love You (V1.4 New Version)
Cosmicman - I Love You (Shane 54 Remix)
Cosmicman - I Love You (DJ Tempest Remix)
cosmicman - I Love You (Alpha State remix)
Cosmicman Vs. Jussis - I Love You
reveal
jag har

CosmicMan - I Love You [DJ Tempest Remix].mp3
CosmicMan - I Love You [Original].mp3
CosmicMan - I Love You [Shane 54 Edit].mp3
CosmicMan - I Love You [Shane 54 Remix].mp3
CosmicMan - I Love You [Vocal Mix v 1.4].mp3

och från vinylen
Cosmicman - I Love You (Alpha State Rmx).mp3
Cosmicman - I Love You (Depression Rmx).mp3
Cosmicman - I Love You (Original Mix).mp3
Cosmicman - I Love You (Shane 54 Rmx).mp3


observera att de båda "original" INTE är samma!

det ska även finnas en version 1.2
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement